Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله علیرضا اعرافی شنبه شب در سیزدهمین نشست آموزشی – ترویجی ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش در مشهد افزود: مدیریت حوزه‌های علمیه تلاش کرده است در سه سال اخیر با نگاه راهبردی و کلان در قلمروهای گوناگونی که در ماموریتش قرار دارد گام های اساسی بردارد.

وی بیان کرد: در این راستا باید کمیته‌های استانی ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش فعالتر و تبدیل به یک قرارگاه شوند و اجرایی کردن برشهای استانی برنامه پنج ساله این ستاد را در دستور کار جدی خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: ۲۰ محور برنامه پنج ساله مزبور به مرکزیت حوزه علمیه قم اجرا می‌شود که در این راستا باید حوزه علمیه قم به قلمروهای جدید مبتنی بر رشته‌هایی که مرتبط با حوزه آموزش و پرورش است وارد شود.

اعرافی، دانش افزایی پیوسته و انتخاب درست مربی و مبلغ برای دانش‌آموزان، فعالیت آموزشگاه‌ها برای به روزرسانی مبلغان و ایجاد منابع پایدار و منطقه‌ای برای اجرای انواع طرحها را از سوی مدیران حوزه و ائمه جمعه خواستار شد.

وی بیان کرد: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیاز به منابع درون‌زای استانی دارد و دولت باید برای این بخش برنامه لازم تدوین و بودجه کافی در اختیار گذارد چون منابع کنونی جوابگوی نیاز برای تحقق این سند نیست.

توصیه‌هایی برای همکاری بیشتر حوزه و وزارت آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور نیز در این نشست گفت: اینکه فرزندان خود را در جامعه اسلامی نه طبق سلیقه خود بلکه طبق سلیقه نبی مکرم اسلام (ص) تربیت کنیم مسوولیت کمرشکنی است که برعهده وزارت آموزش و پرورش و حوزه علمیه است.

حجت‌الاسلام‌ محمدجواد حاج‌علی‌اکبری افزود: ستاد همکاری‌های مشترک حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش فرصت بی‌بدیلی است که دو مجموعه با مسوولیت تربیتی را در کنار هم قرار می‌دهد تا با اتکای به بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین کار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را انجام دهند.

وی اضافه کرد: با این حال با توجه به تغییر شرایط، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند به روزرسانی است و باید با اتخاذ رویکرد جدید نسبت به نسل جدید، ظرفیتها و بخشهای معقول، کار تازه‌ای انجام گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور تاکید کرد: حوزه‌های علمیه باید همه مقاصد خود را در مدارس دنبال کنند و توجه اصلی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در حوزه باید معطوف به وزارت آموزش و پرورش و دانش‌آموزان باشد.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه بخش آموزش و پرورش یک ظرفیت جوشان و بالقوه برای حوزه علمیه به شمار ‌می‌رود افزود: پیشتر محور اصلی فعالیت حوزه علمیه آموزش و پرورش نبود و امکانات لازم برای بهره‌گیری از ظرفیت این بخش فراهم نشده بود.

وی بیان کرد: هم اینک وزارت آموزش و پرورش باید نیازهای خود را به حوزه علمیه اعلام کند و این دو نهاد باید به شناخت مجددی نسبت به هم دست پیدا کنند.

نماینده ‌ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور گفت: حوزه علمیه باید سخاوتمندانه و با رویکرد نظام مند و تعریف شده و برخوردار از مهارت تربیتی، ظرفیتهای خود را در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهد.

حجت‌الاسلام حاج‌علی اکبری برجسته سازی برخی معارف دفاع مقدس و فرهنگ عاشورا، استفاده از ظرفیت فناوری راهیان نور توسط حوزه علمیه، آسیب شناسی نماز در مدارس و بهسازی این شبکه، جذاب سازی و معرفی درست زیبایی‌های حوزه به جامعه دانش‌آموزی کشور، استفاده از ظرفیت حوزه علمیه برای دانش آموزان دختر، ارتباط بیشتر ائمه جمعه و جماعات با مدارس منطقه و محله خدمت خود را مورد تاکید قرار داد.

وی ادامه داد: در عرصه تبلیغ و تالیف برای دانش آموزان خلاهای فراوانی وجود دارد که این بخش نیازمند سرمایه‌گذاری مجدد است.

او با اشاره به مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان در قم گفت: این موسسه یک محتوای مناسب برای فضلا و علما در مواجهه با دانش‌آموزان در قالب "منظومه فکری- تربیتی دانش‌آموزان" تدوین کرده که می‌تواند در بسیاری از امور راهگشا باشد.

برچسب‌ها حوزه علميه مشهد قم محمدجواد حاج علی اکبری خراسان رضوی علیرضا اعرافی وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه مشهد قم خراسان رضوی وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان حوزه علميه مشهد قم خراسان رضوی وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۲۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی

ایسنا/گیلان مدیر آموزش و پرورش بندرانزلی گفت: به مناسبت هفته مشاغل؛ غرفه صنایع دستی و تولیدات محلی به همت دانش‌آموزان در محوطه آموزش و پرورش این شهرستان در حال برگزاری است.

محمود یوسفی‌فر امروز، شنبه ۸ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به مناسبت هفته مشاغل که در تقویم رسمی کشور هفته اول اردیبهشت ماه نام گذاری شده و با هدف آشنایی دانش آموزان با کسب و کار همچنین کسب تجربه از حضور در بازار، غرفه صنایع دستی در محوطه آموزش شهرستان بندرانزلی امروز افتتاح و برای بازدید عموم به مدت سه روز دایر است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه شامل ۲۶ غرفه است، افزود: این غرفه‌ها شامل موارد مختلفی از محصولات منطقه و استان از جمله حصیربافی، سفال، عروسک بافی، نان محلی و انواع ترشی است که توسط خود دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم به همراهی خانواده‌هایشان تهیه و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی گفت: انتخاب شغل مناسب، از ابتدایی ترین و ضروروی‌ترین مسائلی است که همواره با زندگی نوع بشر همراه بوده و قسمت مهمی از حیات او را تشکیل می‌دهد. شخصیت و منزلت اجتماعی و فردی انسان، در گرو کار و فعالیت همیشگی است تا دست نیاز پیش دیگران دراز نکند و بتواند عزت نفس خود را حفظ و استعدادهای خود را شکوفا کند.

وی افزود: نظر به منویات مقام معظم رهبری درخصوص حمایت از تولید داخلی و در راستای سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش کشور مبنی بر مهارت آموزی و آموزش همراه با تولید و بسط رشته‌های مهارت محور، در واقع هدف اصلی از برپایی این آئین هدایت تحصیلی و آشنایی جوانان با مشاغل بومی و محلی است.

 یوسفی‌فر با بیان اینکه در همین راستا علاوه بر آموزش‌های تئوری در مدارس به ویژه در دوره های متوسطه اول و دوم، آموزش‌های عملی کسب و کار نیز برای دانش آموزان جهت کسب آمادگی های اولیه ورود به بازار کار مورد توجه قرار دارد، تصریح کرد: در طول سال در مناسبت‌های مختلف به صورت جدی به این مساله پرداخته می‌شود.

وی تصریح کرد: قطعاً این تجربه می‌تواند علاوه بر ایجاد خاطره خوش برای دانش‌آموزان، به عنوان یک تجربه اولیه از ورود به بازار کار با توجه به مهارت‌هایی که دانش آموزان دارند می‌تواند محسوب شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: استقبال شهروندان از این غرفه‌ها، علاوه بر تشویق دانش آموزان و ایجاد انگیزه برای آن‌ها می‌تواند فرصتی برای بازدید از هنرهای بومی و محلی شهرستان بندر انزلی باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • دشمن از اقتصادوحجاب در حوزه امنیتی علیه کشورمان سواستفاده می کند
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری