Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدولی با بیان اینکه ۲۷ تا ۳۰ هزار واحد طلا فروشی فعال در کشور داریم که در هر کدام ۳ تا ۴ نفر کار می کنند.، گفت: با رشد صنعت طلا و جواهر ارزآوری و اشتغال زایی خوبی داریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «ابراهیم محمدولی» شب گذشته (شنبه 30 آذر) در گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما با اشاره به اینکه با توجه به فرهنگ استفاده از اجناس خارجی در کشور مردم بیشتر تمایل به خرید جنس خارجی دارند، گفت: این در حالی است که کالاهایی در کشور داریم که به جرات می توان گفت رقابت خوبی با کالاهای خارجی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه استفاده از اجناس داخلی نیاز به فرهنگ سازی دارد، گفت: مردم باید بیشتر به دنبال کیفیت باشند تا برند خارجی.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه 7 کشور در دنیا از جمله در بخش تولید صاحب صنعت طلا و جواهر هستند، گفت: ایران به دلیل برخی آیین نامه های دست و پاگیر و  تبصره های وزراتخانه هایی مثل وزارت صمت، بانک مرکزی، سازمان امور اقتصادی و دارایی نتوانسته از ظرفیت های خود استفاده کند.

 

محمد ولی با بیان اینکه در صنعت راهبردی یک سال پیش با همکاری وزارت صنعت و معدن و تجارت مشکلات را عنوان کردیم که اخیرا این سند مهیا شده است، ادامه داد: تا قبل از سال جدید سند راهبردی به مرحله اجرا می رسد.

 

وی با بیان اینکه  27 تا 30 هزار واحد طلا فروشی فعال در کشور داریم که در هر کدام 3 تا 4 نفر کار می کنند.، گفت: با رشد صنعت طلا و جواهر ارزآوری و اشتغال زایی خوبی داریم بنابراین در چند سال اخیر برای رشد این صنعت به طراحی توجه بیشتری شده است.

 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: یکی از رشته ها در دانشگاه علمی کاربردی به صنعت طلا اختصاص داده شده و در دبیرستان ها نیز به طلا سازی توجه شده است.

 

وی در ادامه درباره مشکلات صنعت طلا سازی گفت: ارزش افزوده در صنعت طلا یکی از مشکلات این صنعت است. ارزش افزوده یکی از ایراداتی است که وارد این صنعت شده است چون باید اصل طلا از این مسئله مستثنی شود به همین علت رغبت به خرید طلا کم رنگ شده است.

 

محمدولی درباره قیمت های متفاوت اجرت طلا گفت: طلا در کارخانه های مختلف تولید می شود بنابراین هزینه های ساخت متفاوت است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد شب یلدا کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات نماز جمعه خطبه های نماز جمعه فعالیت های مسجدی شب یلدا استان همدان انتخابات مجلس محمد ولی اتحادیه طلا و جواهر طلا و جواهر طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۳۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است

به گزارش خبرنگار مهر محمدرضا شهاب زاده عصر شنبه در بازدید از واحدهای تولیدی این شهرستان به مناسبت هفته کار و کارگر، ضمن تبریک این هفته اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اساسی دولت فعال نمودن حوزه تولید است که با توجه به شعار امسال با مشارکت مردم عزیز نیز همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش دولت در راستای تحقق شعار سال این است که با کمک مردم بتوانیم مشکلات واحدهای تولیدی راکد را حل کرده و همچنین واحدهای جدید را هم با توجه به پتانسیل بالایی که شهرستان آستارا دارد راه اندازی کنیم.

فرماندار آستارا با بیان اینکه ۱۱۶۷ واحد کارگری در شهرستان آستارا در حال فعالیت هستند افزود: ۷۰۵۲ نفر نفر بیمه شده اجباری در این واحدهای تولیدی مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به وجود ۴۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی این شهرستان گفت: تعداد ۱۰ واحد از این واحدها غیر فعال شده بودند که در دولت سیزدهم ۸ واحد وارد چرخه تولید شدند و ۲ واحد نیز در حال احداث است که با فعال این واحدهای تولیدی ۳۰ کارگر مشغول به کار شده‌اند.

گفتنی است؛ فرماندار آستارا با حضور در برخی از واحدهای تولیدی شهرستان از تعدادی از کارگران زحمتکش با تقدیم لوح تقدیر تجلیل نمودند.

کد خبر 6090362

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • تقدیر از ۱۲۰ فعال نماز بخش جرقویه علیا
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر