Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا شریعتی شامگاه شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی خوزستان با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در استانداری، اظهار داشت: نزدیک به ۱۵ درصد بارشها  به رودخانه کارون ریخت، این بارش رخداد نادری نبود اما جزو رگبارهای شدید به حساب می‌آمد.

وی با اشاره به اینکه در۵۰ سال اخیر تنها در سالهای ۵۸، ۸۲ و ۹۸ تجربه چنین بارشی در خوزستان داشتیم گفت: در بارش اخیر که رتبه سوم را در میان بارشهای گذشته داشته است کمترین بارش مربوط به منطقه یک و بیشترین بارش در منطقه چهار اهواز ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خوزستان با تاکید بر این که طولانی شدن زمان جمع آوری آبهای سطحی مشکلات زیست محیطی و بهداشتی را به دنبال دارد گفت: بالا بودن حجم بارشها  و نبود سیستم جمع‌آوری آبهای سطحی موجب بروز مشکلاتی جدی برای مردم شد، از این رو  در تلاشیم در سریعترین زمان ممکن آبهای سطحی جمع‌آوری شود.

وی در تبیین علت بی سابقه بودن این اتفاقات در بارندگی های دهه‌های  گذشته در اهواز، گفت: وسعت شهر قبلا به این اندازه نبود و تخلیه آب از سطح شهر با توجه به وجود بیابانهای اطراف آسانتر بود.

شریعتی گفت: در هنگام بازدیدهای سرزده من از تمام مناطق آبگرفته کارگران و دستگاه های اجرایی مختلف در حال تخلیه آبهای سطحی بودند و در حال حاضر فقط شهرک دانشکاه در اهواز وضعیت حادی دارد که پیش بینی می‌شود تا فردا وضعیت این منطقه هم عادی‌ شود درخرمشهر نیز هنوز وضعیت عادی نشده که با ادامه کار و تلاشها احتمالا تا فردا ظهر وضعیت عادی‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به مصوبه فرودین ۹۶ دولت برای خوزستان و تشریح این مصوبه در حوزه‌های مختلف گفت: در این مصوبه برآوردهای فاضلاب نسبت به دیگر بخش‌ها به خوبی دیده نشده است البته پس از تصویب این مصوبه اقدامات خوبی در حوزه آبرسانی آبادان و خرمشهر، پایداری برق استان و مقابله با ریزگردها صورت گرفت.

برچسب‌ها آب گرفتگی خوزستان سیل اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب گرفتگی خوزستان سیل اهواز آب گرفتگی خوزستان سیل اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۳۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از ذخیره‌سازی ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری این استان پس از بارش‌های اخیر خبر داد. - اخبار استانها -

جعفر مرادی حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: این مهم در بارندگی‌های بهاری و پایان فصل زمستان ذخیره‌سازی شده است.

وی از وجود یک هزار و 500 سازه آبخیزداری در استان سمنان خبر داد و گفت: ظرفیت و مجموع حجم ذخیره‌سازی آن 12 میلیون متر مکعب است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به کمبود بارندگی در استان سمنان و کاهش منابع آبی، گفت: ذخیره‌سازی این میزان آب که حاصل بارندگی‌های فصل بهار یعنی فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال است، بسیار حائز اهمیت است.

مرادی حقیقی با اشاره به اهمیت سازه‌های آبخیزداری گفت: این سازه‌ها علاوه بر حفظ آب و در نهایت ذخیره‌سازی آب به جلوگیری از وقوع سیلاب نیز کمک شایانی می‌کنند.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • خوزستان آماده برای سیل احتمالی / نگرانی برای نابودی گندم‌ها
  • بسیج تمامی امکانات برای جلوگیری ازخسارت احتمالی بارندگی درخوزستان
  • سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • آمادگی ایستگاه‌های پمپاژ برای دفع آب‌های سطحی در خوزستان
  • هوای برخی شهرهای خوزستان ، ناسالم برای گروههای حساس
  • جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان
  • چهار هزار میلیارد ریال صرف احداث طرح های جمع آوری آبهای سطحی و ساماندهی آبگرفتگی معابر کرج شده است.
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • وضعیت «نارنجی» هوا در دو شهر خوزستان
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان