Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسامی نامزدهای رد صلاحیت شده مجلس یازدهم روز چهارشنبه درحالی در فضای مجازی منتشر شد که اسامی اصلاح طلبان در میان آن‌ها بیشتر به چشم می‌خورد. باتوجه به این ماجرا انتظار می‌رفت که واکنش‌های زیادی در فضای مجازی ایجاد شود اما این اتفاق نیفتاد و تنها تعداد کمی از کاربران مختلف توئیت‌هایی را منتشر کردند.

بررسی‌های حاصل از داده‌کاوی نشان می‌دهد که در رابطه با موضوع رد صلاحیت، تنها ۶۹۸ توئیت با کلیدواژه ردصلاحیت منتشر شده است که این تعداد توئیت، ۱۲۴۲ بار ریتوئیت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که تعداد توئیت منتشر شده در رابطه با ثبت نام محمد باقر قالیباف در انتخابات به تنهایی ۱۸۱۲ تویئت بوده است و مقایسه این دو موضوع به سادگی نشان می‌دهد که کاربران توئیتری نسبت به ردصلاحیت اصلاح‌طلبان واکنش قابل توجهی نداشته‌اند.

کاربران توئیتری در مورد ردصلاحیت اصلاح‌طلبان چه گفتند؟

نتایج حاصل از داده‌کاوی بر روی توئیت‌های با حداقل ۴۰ لایک در مورد ردصلاحت اصلاح‌طلبان نشان می‌دهد که در میان توئیت‌های مذکور نیز اعتراضات به ردصلاحیت اصلاح‌طلبان تنها یک چهارم لایک‌های مربوط به این توئیت‌ها را به خود اختصاص داده است به نحوی که ۲۶ درصد لایک‌های مربوط به توئیت‌های ردصلاحیت، در انتقاد از وزارت کشور بوده است و کاربران معتقدند این رد صلاحیت‌ها به شکل درست انجام نشده است. کاربری در این راستا نوشته است:

طبق معمول، اکثر فعالین سیاسی اصلاح‌طلب ردصلاحیت شدند. تا این لحظه شکوری‌، خانم آذرمنصوری، عماد بهاور و جواد امام... این شکل رقابت سیاسی خجالت‌آور است .

۲۳ درصد از لایک‌های توئیت‌های مربوط به ردصلاحیت نیز توسط کاربران منتقد جریان اصلاحات بوده است. این کاربران از اصلاح طلبان انتقاد کرده و از رد صلاحیت آن‌ها خشنود شده‌اند. کاربری در این رابطه توئیتی را منتشر کرده است:

آقا این وزارت کشوری که مسئول رد صلاحیت اصلاح طلب ها اسمش چیه ؟ خیلی دمش گرم :)) حدود یک ماه بود که لبخند رو لب هامون نیومده بود روزمون رو ساخت :))

در ۱۷ درصد از لایک‌ها نیز، دولت مقصر رد صلاحیت این نمایندگان دانسته شده است. کاربری در این راستا نوشته است

۱۵ درصد از کاربران مشارکت کننده در این موضوع نیز، توأمان از روحانی و اصلاح‌طلبان انتقاد کرده‌اند. این کاربران معتقدند اصلاح طلبان برای روی کار آمدن روحانی تلاش کردند و در حال حاضر عواقب این تلاش نادرست را می‌بینند. این در حالی است که فقط ۷ درصد از این کاربران از مسئولان کشور مانند شورای نگهبان و... انتقاد کرده‌اند.

تحلیل توئیت‌های مربوط به ردصلاحیت نشان می‌دهد که نه تنها واکنش‌ها به ردصلاحیت اصلاح‌طلبان در هیأت‌های اجرایی محدود بوده، بلکه همین واکنش‌ها نیز به صورت گسترده در حمایت از اصلاح‌طلبان نبوده است و  فضای توئیتر نسبت به آن‌ها، با وجود ردصلاحیت، تا حدی انتقادی بوده است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۵۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابقای «محمد خزاعی» در سازمان‌ سینمایی

 به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کانال اطلاع رسانی  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خبری با عنوان «پایان شایعات درباره تغییر در مدیریت سازمان سینمایی؛ تغییری در کار نیست»،  توئیت مهدی سموعی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این  وزارتخانه را بازنشر کرد.

در این توئیت آمده است:« شنبه در شورای زیرساخت وزارت فرهنگ، محمد خزاعی گزارش خوبی داد، به آقای وزیر شایعات اخیر را گفتم و جویا شدم.

آقای اسماعیلی در جلسه و پشت بلندگو گفت: خزاعی کار‌های نیمه تمامی دارد که با مدیریت او تا پایان دولت به اتمام خواهد رسید. تمام. امروز خبر رکوردشکنی دیگری را از فروش سینما شنیدیم. از همکاران درخواست دارم به حاشیه‌ها توجه نکنند. تغییری در مدیریت سازمان سینمایی نداریم.»

در اواخر سال ۱۴۰۲، شایعاتی درباره حضور مجید زین العابدین به عنوان رییس سازمان سینمایی و جایگزینی مجبتی امینی در بنیاد سینمایی فارابی رسانه‌ای شده بود و گفته می‌شد وزیر ارشاد از فعالیت رییس سازمان سینمایی رضایت کامل ندارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله شدید کرباسچی به نصیری: تعادل نداری و به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خوری | دنبال جذب جایگاه هست
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • ابقای «محمد خزاعی» در سازمان‌ سینمایی
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند