Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن تهامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این کانون به صورت غیررسمی از نیمه دوم آبان در مدارس استان فعال شده است افزود: با توجه به اهمیت کاهش تمایل و نیز خودداری از تجربه مصرف موادمخدر در مدارس، کانون یاریگران زندگی با همت شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر و آموزش و پرورش استان به فعالیت خود قوت می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این طرح از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی به خوبی بهره گرفته می‌شود و در نظر داریم که با هم‌افزایی ظرفیت مدارس به ویژه تشکل‌های غیردولتی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت اعتیاد در مدارس و جامعه دانش‌آموزی اقدام شود.

 رییس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ترویج فعالیت‌های داوطلبانه و مشارکتی در زمینه اعتیاد، ترویج نهضت فرهنگی و اجتماعی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و گسترش فعالیت‌های جامعه محور را از مهمترین اهداف این طرح ذکر کرد.

وی افزود: کمیته اجرایی و استانی این کانون در اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش تشکیل شده است و در فاز اول ۲۰ درصد مدارس و ۴۸ هزار و ۱۷۳ دانش‌آموز را زیرپوشش قرار می‌دهد.

تهامی یادآور شد: در سال‌های گذشته به همت شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر تعدادی از دانش‌آموزان معتاد شناسایی شده در مدارس استان درمان شدند که بیشترین فراوانی در مقاطع ابتدایی بوده است.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد دانش‌آموزان مبتلا به اعتیاد که توسط این اداره درمان شدند والدین معتاد داشتند گفت: امیدواریم با ترویج نهضت فرهنگی و اجتماعی مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی خانواده‌ها بتوانیم شاهد کاهش آسیب‌هایی از قبیل اعتیاد در جامعه دانش‌آموزی باشیم.

استان خراسان جنوبی دارای ۱۵ هزار فرهنگی، ۱۸۰ هزار دانش‌آموز و ۲ هزار و ۵۰۰ آموزشگاه است.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی خراسان جنوبی دانش‌آموزان پیشگیری از اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی خراسان جنوبی دانش آموزان پیشگیری از اعتیاد آسیب های اجتماعی خراسان جنوبی دانش آموزان پیشگیری از اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۵۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ مدرسه تنکابن هوشمند سازی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، عباس گلیج عصر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم ضمن بزرگداشت مقام شامخ گفت؛ شهرستان تنکابن ۲۵ هزار دانش آموز و ۸۰۰ نونهال پیش دبستانی دارد.

وی افزود: هزار و ۴۲۶ همکار شاغل و سه هزار و ۱۳۶ همکار فرهنگی بازنشسته عضو خانواده بزرگ آموزش و پرورش شهرستان تنکابن هستند.

گلیج با ییان اینکه ۱۹۳ مدرسه در مقاطع مختلف در تنکابن وجود دارد، اظهار داشت: تنکابن مجموعاً هزار و ۱۰۵ کلاس درس دارد.

مدیر آموزش و پرورش تنکابن با بیان اینکه ۳۵ مدرسه غیردولتی در این شهرستان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۰۰ نفر از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ فارغ التحصیل از دانشگاه فرهنگیان به کادر این اداره اضافه شدند.

این مسئول درباره مولد سازی هم گفت: برخی مدارس بلا استفاده در روستاها که سال‌ها راکد بودند، به افراد واجد الشرایط اجاره داده شده و محل درآمدی برای آموزش و پرورش ایجاد شده است.

گلیج با اشاره به گستردگی پروژه‌یپژوهش سرای دانش آموزی تنکابن، تصریح کرد: این پروژه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیگیر تأمین اعتبار آن هستیم تا این پژوهش سرا تکمیل شود.

وی ادامه داد: مدرسه شاقوزکتی هم در حال ساخت بوده و در تلاش هستیم تا امسال به بهره برداری برسد.

گلیج هوشمندسازی ۱۰ باب از مدارس و وصول بیش از دو میلیارد از عوارض شهرداری‌ها و سند دار شدن بیش از ۱۴۰ ملک از مجموع ۲۴۴ ملک این اداره از جمله اقداماتی است که انجام شد.

وی گفت: کسب رتبه استانی در بهداشت و درمان، کسب رتبه عالی استان در هفته‌ی مشاغل، برگزاری آزمون‌های غربالگری، جلسات توانمند سازی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و.. از جمله کارهایی است که توسط این اداره انجام شد.

مدیر آموزش و پرورش تنکابن، برگزاری مسابقات ورزشی در ۲۳ رشته ورزشی، برگزاری اردوهای دانش آموزی راهیان نور، اجرای طرح شهید خرازی، تلاوت جهانی قرغن، حضور فعال دانش آموزان در مناسبت‌های ملی و مذهبی و تشییع شهدای خوشنام را از دیگر اقدامات اداره آ پ تنکابن برشمرد.

وی از کسب رتبه نخست دانش آموزان تنکابنی در کنکور سال گذشته سخن گفت و پیش بینی کرد که بر اساس بررسی‌های کارشناسان، در سال جاری وضعیت مطلوب‌تر خواهد بود.

گلیج گفت: دو مدرسه تک کلاسه در حال حاضر در روستاهای بالادست تنکابن وجود دارد که دانش آموزان در آنها مشغول تحصیل هستند.

این مسئول همچنین از راه اندازی دانشگاه فرهنگیان واحد خواهران در تنکابن نیز خبر داد.

کد خبر 6097594

دیگر خبرها

  • ۱۰ مدرسه تنکابن هوشمند سازی شده است
  • نرخ شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می شود؟/ امکان کاهش‌ شهریه برخی مدارس
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان
  • مشق عشق بر لوح سفید کودکان؛ چرا بانوان معلمی را ترجیح می‌دهند؟
  • افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی
  • اجبار دانش‌آموز برای تهیه لباس فرم جدید ممنوع است
  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم