Web Analytics Made Easy - Statcounter

نرگس جوزدانی متخصص تغذیه درباره خواص دارچین اظهار کرد: دارچین یکی از ادویه‌های پرطرفدار و پر خاصیت است که به ۲ گونه سیلان و کاسیا در جهان وجود دارد.

او گفت: رایج‌ترین دارچین موجود در ایران کاسیا است که در این نوع دارچین ماده‌ای به نام کورامین وجود دارد و مصرف بیش از اندازه آن به بدن آسیب می‌رساند.

جوزدانی در ادامه درباره فواید دارچین افزود: این ادویه خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی دارد که برای بیماران قلبی- عروقی و حفظ و ترمیم سلول‌های بدن انسان به خصوص در زمان آلودگی هوا بسیار اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص تغذیه تصریح کرد: تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که دیابت دارند و یا از قند خون بالا رنج می‌برند می‌توانند از دارچین استفاده کنند. زیرا باعث افزایش حساسیت سلول‌های بدن نسبت به انسولین شده و این امر موجب جذب سریع‌تر گلوکز (قند خون) به درون سلول‌ها می‌شود.

او در ادامه با بیان اینکه این نوع ادویه باعث کاهش تری‌گلیسرید و ADL (کلسترول بد بدن) می‌شود، افزود: تحقیقات انجام گرفته درباره فواید دارچین نشان می‌دهد این ادویه پرخاصیت، باعث افزایش HDL یا کلسترول خوب بدن می‌شود.

جوزدانی  تصریح کرد: دارچین بر ترشح هورمون‌های گوارش بدن تاثیرمی‌گذارد به طوری که این ادویه باعث تحریک هورمون‌ها شده و کربوهیدارت و گلوکز کنترل شده را به سلول‌های خونی وارد می‌کند و همین امر موجب کاهش ۱۰ تا ۳۰ درصدی قند خون بدن می‌شود.

او با اشاره به اینکه دارچین بر روی سیستم‌ اعصاب بیماران آلزایمری و پارکینسون اثرات مثبت دارد، گفت: ترکیبی در دارچین وجود دارد که موجب مهار یک پروتئین در مغز می‌شود که این پروتئین یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد عارضه آلزایمر است.

جوزدانی یادآوری کرد: دارچین به دلیل خاصیت ضد التهابی خود باعث مقابله با عفونت‌ها و باکتری‌ها می‌شود. همچنین روغن دارچین به دلیل وجود ماده‌ای به نام سینامالدهید باعث کاهش عفونت‌های تنفسی می‌شود. همچنین روغن دارچین در پیشگیری از ویروس HIV (ایدز) نیز موثر است.

منبع : باشگاه خبرنگاران

منبع: ساتین

کلیدواژه: پیشگیری از ایدز خدمات طب سنتی خواص دارچین داروی دیابت درمان آلزایمر درمان پارکینسون درمان خانگی درمان قند خون راه های کنترل دیابت سلامت نیوز طب سنتی متخصص تغذیه مجله سلامت مواد غذایی چربی سوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۶۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، رییس اداره امور عشایر شهرستان لنده با اشاره به خدمات انجام شده در حوزه عشایری این شهرستان گفت: از اول اردیبهشت ماه سال جاری کار بازگشایی ایل راه‌های لنده با هدف تسهیل در تردد عشایر این شهرستان با سه دستگاه لودر و ویک کامیون آغاز شد. صفدر نیک آیین افزود: بیش از ۳۰۰ کیلومتر جاده فرعی و اصلی عشایر شهرستان لنده در حال بازگشایی و ترمیم می‌باشد. رئیس اداره امورعشایر لنده گفت: شهرستان لنده دارای دو بخش موگرمون و بخش مرکزی می‌باشد که تنها شهرستانی است که میهمان عشایری از دیکر نقاط استان دارد که نهصد خانوارعشایری زندگی می‌کنند. وی عشایر شهرستان لنده را در کوه سیاه و سفید و دلی مهرگان و دلی خیارکار و کوه سفید بیش از ۳۵۰ خانوار دانست و گفت: این عشایر دارای ۱۶هزار و پانصد راس دام سبک و سنگین می‌باشد که این تعداد خانوار و دام را امور عشایری با تانکر سیاربه مدت ۶ ماه آبرسانی می‌کنند. وی گفت: در بارندگی‌های اسفنده ماه و فروردین ماه امسال در مناطق عشایری شهرستان لنده بیشتر راه‌های ارتباطی و زیر ساخت‌های جاده‌ای از بین رفته است وکوچ زود هنگام عشایر در امسال باعث از بین رفتن گیاهان دارویی و بیشتر مراتع این منطقه خواهد شد، که امیدواریم مسئولان در این زمینه چاره اندیشی کنند. 

دیگر خبرها

  • آیا کندن موی سفید باعث زیاد شدن آن میشود؟
  • ترمیم نمرات و سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • خواص گل سرخ + فیلم
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان / فیلم
  • ۳ فایده بی‌نظیر تخم‌مرغ/ روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • نمایش درخشان کاپیتان تیم ملی با ضربه کم‌نظیر (ویدئو)
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون