Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- روزنامه‌های انگلیس از مجوز اقدامات مجرمانه مأموران و پیامد‌های ارتکاب آن در کشورشان پرده برداشتند.
به گزارش خبرگزاری آریا، روزنامه‌های انگلیس در روز‌های اخیر گزارش‌هایی را درباره گسترش مشکلات امنیتی و اجتماعی در این کشور منتشر کردند.
روزنامه ایندیپندنت امروز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت طبق حکم دادگاهی در انگلیس، دستگاه‌های امنیتی این کشور می‌توانند به شکل قانونی به مأموران خود اجازه دهند که جرایمی نظیر قتل، آدم ربایی و شکنجه مرتکب شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با موافقت اکثریت قضات در محکمه اختیارات تحقیقاتی انگلیس (IPT)، سازمان امنیت داخلی این کشور (ام آی 5) از معافیت‌های ویژه‌ای برای صدور اجازه فعالیت‌های غیرقانونی برخوردار خواهد بود. البته قضات دادگاه اعلام کردند که حکم آن‌ها به معنای «مجوز قتل» نیست و اگر مأموری قانون را نقض کند، دستگاه امنیتی قادر نیست از او حمایت قانونی کند. بدین ترتیب، سازمان امنیت داخلی انگلیس گرچه می‌تواند مجوز اقدامات مجرمانه را صادر کند، نمی‌تواند مأموران خود را از پیامد ارتکاب چنین جرایمی، مصون نگه دارد.
قاضی "سینگ"، رئیس محکمه اختیارات تحقیقاتی انگلیس می‌گوید: «این پرونده یکی از ژرف‌ترین مسائلی را پیش می‌کشد که جامعه‌ای دموکراتیک و تحت حاکمیت قانون ممکن است با آن روبرو شود.»
گروهی از فعالان در انگلیس وعده داده اند که برای حکم صادر شده از دادگاه درخواست تجدید نظر کنند و اختیارات سازمان امنیتی این کشور را «سوء استفاده» نامیده اند. «ایلیا سیاتیتسا» Ilia Siatitsa کارشناس حقوقی در مرکز «پرایوِسی اینترنشنال» می‌گوید: «طبق تصمیم امروز محکمه اختیارات تحقیقاتی، ام آی 5 می‌تواند مخفیانه به خبرچین‌های خود اجازه دهد که مرتکب جرایم بزرگی، از جمله خشونت در انگلیس شوند. با وجود این، دو قاضی از 5 قاضی این دادگاه مخالفت شدید خود را با این تصمیم ابراز و حفظ معیار‌های ابتدایی حاکمیت قانون را خواستار شدند.»
روزنامه ایندیپندنت همچنین در گزارش دیگری به مشکل خشونت‌های خانگی علیه زنان در انگلیس پرداخت و نوشت نتایج بررسی سازمان «هوم‎لِس لینک» که چند مرکز خیریه ویژه افراد بی خانمان در انگلیس زیرمجموعه آن هستند، نشان می‌دهد در لندن، شمار زنانی که به علت سوء استفاده یا خشونت در محیط خانه به این مراکز پناه می‌آورند، رو به افزایش است. طبق این بررسی، 93 درصد از متقاضیان خدمات این مراکز خیریه اعلام کرده اند که در خانه، "اغلب" یا "گهگاه" با آن‌ها بدرفتاری شده است.
روزنامه گاردین انگلیس نیز روز جمعه در گزارشی اختصاصی به قلم «دنیس کمپبل و پاملا دانکِن» به بررسی مشکلات خدمات درمان ملیِ انگلیس NHS پرداخت و نوشت شمار مراجعه کنندگان به یکی از بیمارستان‌های این کشور به قدری زیاد است که از پزشکان آن خواسته شده که هنگام مداوای بیماران، "کم خطرترین تصمیم" را اتخاذ کنند.
دستور العمل این هفته هیأت امنای بیمارستان نورفولک و نورویچ نشان می‌دهد تعداد مراجعه کنندگان به این مرکز درمانی به قدری زیاد است که سلامت بیماران به خطر افتاده و همین مسئله نگرانی فعالان و گروه‌های پزشکی را برانگیخته است. در هفته اخیر، این بیمارستان اصلا تخت اضافی نداشت، ظرفیت بخش اورژانس و مراقبت‌های ویژه آن تکمیل شده بود و 35 بیمار نیز روی برانکارد‌های چرخ دار منتظر بودند که پذیرش شوند.
دکتر جولیا پترسون، سخنگوی گروه "اِوری داکتر" که در زمینه بهبود شرایط کاری پزشکان در انگلیس فعالیت می‌کند، می‌گوید پیام مسئولان بیمارستان نورفولک و نورویچ نشان می‌دهد «برخی بیماران در مراکز خدمات درمانی انگلیس اکنون به مراقبت‌های کامل دسترسی ندارند، زیرا "کم خطرترین گزینه" بهترین چیزی است که می‌توانیم به آن‌ها ارائه کنیم. وقتی بیمارستان‌ها آنقدر پر است که هیچ تختی نه در بیمارستان و نه در بخش مراقبت‌های ویژه خالی نیست و عمل جراحی ضروری لغو می‌شود، زیرا کسی نیست که این عمل جراحی را انجام دهد، آنگاه هر تصمیمی با خطر‌های بی مورد همراه خواهد بود».

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مجوز اقدامات مأموران انگلیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۶۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی

دادستان بجنورد در خصوص روند تاخیر نامتعارف در تکمیل و بهره‌برداری از پل کنارگذر شمالی به مسئولان هشدار داد و گفت: در صورت عملیاتی نشدن وعده‌ها پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سید جواد ایلالی امروز _ یک شنبه نهم اردیبهشت_ در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال اظهار کرد: ادامه مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغات استان نگران کننده است.

و با اشاره به مبانی قانونی و وصف مجرمانه این نوع اقدامات، افزود: عملکرد دستگاه‌های مسئول در خصوص اجرای مقررات به منظور جلوگیری از ایجاد و تکمیل مستحدثات غیرقانونی در مراحل اولیه کار جای انتقاد دارد.

دادستان بجنورد خاطرنشان کرد: قلع و قمع مستحدثات غیرقانونی باید بلافاصله و قبل از تکمیل و استقرار کامل ابنیه در دستور کار نهادهای مسئول باشد تا از توسعه فرایند اقدامات مجرمانه و اتلاف وقت و تحمیل هزینه‌های گزاف بعدی پیشگیری شود.

ایلالی اضافه کرد: اجرای دقیق مقررات «قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات» از سوی جهاد کشاورزی به ویژه پیشگیری از ساز و کار آغازین در ابتدای عملیات مجرمانه می‌تواند کم هزینه تر از تشکیل پرونده و رسیدگی‌های قضائی باشد.

وی با اشاره به بروز تأخیر نامتعارف چندین ساله در خصوص بهره‌برداری از پل واقع در ورودی کنارگذر شمالی به مسئولان اجرایی و مدیران دستگاه‌های نظارتی ذی ربط و دیگر اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با ماجرا از حیث قصور، تقصیر، تساهل و تسامح و هر گونه فعل و ترک فعل مجرمانه هشدار داد.

دادستان بجنورد با اشاره به آخرین وعده‌ای که در این راستا مطرح شده است، گفت: این اطاله وقت، بعضی امکانات، تجهیزات و منصوبات مستقر در بخش‌های مختلف این پل، مورد سرقت و دستبرد سارقان واقع و از این منظر به بیت‌المال خسارت‌هایی وارد شده است.

ایلالی افزود: چنانچه مسئولان ذی ربط همچنان به وعده‌های خود عمل نکنند، مدعی العموم در مقام پیگیری مطالبات مردمی در این حوزه ورود کند و پس از اعلام جرم و تشکیل پرونده قضائی، بدون اغماض و مماشات با فرد یا افراد خاطی برخورد خواهد کرد.

کد خبر 748787

دیگر خبرها

  • اختیارات درویش محدود شد؛ سایه ناظر مالی روی امضاهای مدیرعامل پرسپولیس
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند
  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • توزیع کننده غیر مجاز دارو در فلاورجان دستگیر شد
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند + فیلم
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند
  • زن جوان شوهر سابقش را کشت
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است