Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: مجوز شکار زیر سوال بردن علم اکولوژی و حیات وحش است. تاریخ انتشار: 11:22 - 01 دی 1398 - کد خبر: ۵۷۹۱۲۶

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، اصغر عبدلی، کارشناس محیط زیست و عضو هیات علمی شهید بهشتی در نشست خبری شکار و صید که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، اظهار کرد: سازمان محیط زیست تلاش کرده که طبیعت حفظ شود، اما سوء مدیریت هم داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدلی درباره اینکه آیا باید شکار انجام بشود یا خیر گفت: باید بر اساس مستندات علمی صحبت کنیم و شرایط کشور را نیز مورد توجه قرار دهیم و نباید فقط الگوگیری از کشور‌های خارجی بپردازیم.

این استاد دانشگاه افزود: از طریق اکوتوریسم و طبیعت‌گردی و عکاسی از حیات وحش می‌توانیم درآمد بیشتری از شکار حیات وحش ایجاد کنیم و البته درآمدی که پایدار است و از قبل از آن صد‌ها ارکان و سازمان دیگر نیز از این امر منتفع می‌شوند. ۱۴۴ هزار جمعیت چهارپا داریم و بعد می‌گویند ۱۰۰ تا از آن‌ها را شکار کنیم و چه اشکالی دارد؟!

عبدلی افزود: وضع مناطق محیط زیست خراب است و این گفته مسئولان محیط زیست است و اعلام کرده‌اند که حدود ۱۰ درصد جمعیت حیات وحش باقی مانده است.

 بیشتر بخوانید: شکار برای تنظیم جمعیت پایه و اساس ندارد

وی گفت: بررسی شده از نظر آی یو سی ام چهارپایان ایران جز گونه‌های حفاظت شده و آسیب پذیر طبقه بندی شده‌اند و از نظر طبقه‌بندی آی یو سی ام برخی از آن‌ها در مغرض خطر هستند و این امر به معنی این است که سازمان محیط زیست باید به آن‌ها توجه کند تا این جمعیت از این طبقات خارج شود.مجوز‌های شکار برخلاف قوانین بین‌المللی است. در سطح بین‌المللی و ملی جز گونه‌های در معرص انقراض هستند و چرا باید آن‌ها را صید کنیم و این که گفته می‌شود می‌خواهیم نسبت جنسیتی را متعادل کنیم و... راه باز کردن برای شکار است.

عبدلی افزود: سازمان محیط زیست مجوز صید ماهی می‌دهد و از میزان جمعیت آن‌ها هیچ اطلاعاتی ندارد. گونه‌های حیات وحش را با دست خودمان به انقراض رسانده ایم.

این استاد دانشگاه افزود: مجوز شکار زیر سوال بردن علم اکولوژی و حیات وحش است.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محیط زیست شکار محیط زیست شکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۷۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر کوهستانی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به بارندگی‌های اردیبهشت ماه بیش از ۸۰ درصد از پهنه ۵ هزار هکتاری آبی تالاب کجی نمکزار آبگیری شده است.

رئیس اداره محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: آبگیری ۸۰ درصد تالاب باعث کاهش ریزگردها و تغذیه سفرهای زیر زمینی خواهد شد که یک خبر خوب در حوزه محیط زیست است.

وی افزود: تالاب کجی نمک زار در ادوار گذشته یکی از تالاب‌های دائمی ایران بوده است و پرندگان مهاجر در تمام فصول در این منطقه حضور داشته‌اند.

کوهستانی با اشاره به اینکه با گذر زمان و خشکسالی‌های به وجود آمده این تالاب به صورت فصلی آبگیری می‌شود، یادآور شد: پناهگاه حیات وحش تالاب کجی نمکزار با ۲۲ هزار هکتار شامل تالاب و محدوده جنگلی است که در ۷۵ کیلومتری شهر نهبندان و در حاشیه جاده ارتباطی بیرجند - زاهدان قرار دارد.

رئیس اداره محیط زیست نهبندان با تأکید بر اینکه گز و تاغ نیز از گیاهان این تالاب است، ادامه داد: زاغ بور، هوبره، عقاب طلایی، پرستو، کبک و کلاغ سیاه نیز از پرندگان بومی و روباه، خرگوش، پامسواکی کوچک و موش خانگی هم از پستانداران موجود در تالاب کجی نمکزار شهرستان نهبندان است.

کد خبر 6092030

دیگر خبرها

  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • ادعای آزادی‌خواهی آمریکا با «سرکوب معترض‌ها» زیر سوال رفته است
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست