Web Analytics Made Easy - Statcounter

طاهره ارغشی گفت: سمن ها نقش بسزای در معرفی توانمندی ها و ظرفیت های توسعه ای هر شهرستان دارند و می توانند یک جریان اجتماعی را تولید و رهبری کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، طاهره ارغشی دبیر سمن حافظان میراث تون شهرستان فردوس در گفتگو اختصاصی با برنا بیان کرد:  سازمان های مردم نهاد به دلیل ارتباط و پیوستگی با لایه های مختلف جامعه، می توانند یک جریان اجتماعی تولید کنند و به همین سبب قابلیت و توان آنان در توسعه گردشگری تاثیرگذار است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طاهره ارغشی با بیان اینکه هدف از تاسیس سمن معرفی و تروج سنت ها و آداب رسوم ایرانی اسلامی است افزود: در سمن حافظان میراث تون ما با برگزاری دوره های تورلیدری و فراهم کردن تور گردشگری از مکان های تاریخی و معرفی محصولات شهرستان فردوس تلاش کردیم سهمی در توسعه گردشگری شهرستان فردوس داشته باشیم.

ارغشی بیان کرد: بسیاری از مردم کشور ما نمی‌دانند در صنایع‌دستی تا چه حد تفاوت، تمایز، تنوع و گستردگی دارند و به طور کلی از ویژگی‌های زیبایی شناسی محصولات صنایع‌دستی اطلاع درستی ندارند.

وی اضافه کرد: ما در سمن حافظان میراث تون ما ورود در حوزه برنامه‌های ترویجی و تبلیغی در حوزه صنایع‌دستی از طریق برگزاری بزرگداشت‌ها، معرفی صنایع‌دستی، آشنا کردن مردم با صنایع‌دستی، ایجاد بسترهای تعاملی با نهادهای مختلف، استفاده از صنایع‌دستی در برنامه‌ها و معرفی تنوع صنایع‌دستی توانستیم بسیاری از جوانان را با صنایع دستی شهرستان آشنا کنیم.

وی در انتها خطاب به مسئولین عنوان کرد : باید تلاش شود تا در نظام برنامه ریزی کلان استان از توان و قابلیت های سمن ها به نحو مطلوب استفاده شود

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آثار تاریخی تمدن زیبایی صنایع دستی گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، سید جواد موسوی اظهار کرد: این اداره کل به معرفی قابلیت‌ها و طرفیت‌های گردشگری و تدوین سند زنجیره ارزش گردشگری و اقتصاد زیارت پرداخته است. 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: معرفی زنجیره‌های ارزش بخش‌های مختلف اقتصادی کشور با همت وزارت کشور و در سالن ۴۱ برگزار شده است. 

وزیر کشور و استاندار خراسان رضوی و همچنین مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از غرفه این استان بازدید و مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به تشریح ظرفیت‌های زنجیره‌های ارزش گردشگری و گوهر سنگ‌ها پرداخت.

دیگر خبرها

  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران