Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@05:39:39 GMT

پژمانفر: دولت قصد آینده‌فروشی دارد

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۹۹۰۰۶

پژمانفر: دولت قصد آینده‌فروشی دارد

خبرگزاری مهر: در پایان جلسه علنی نوبت صبح روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، محمدکاظم دلخوش در تذکری شفاهی اظهار داشت: طبق قانون اساسی، نمایندگان مجلس تا هفتم خرداد ماه، در سِمَت نمایندگی حضور دارند و در برابر تمام ملت مسئول هستند.

وی خطاب به ریاست جلسه گفت: به رئیس قوه قضائیه بفرمائید نمایندگان تا هفتم خرداد ماه می‌توانند در جلسات اداری دستگاه‌ها حضور یابند و این به معنای کار انتخاباتی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: طبق قانون، نمایندگان تا پایان چهار سال تمام در سمت نمایندگی قرار دارند بنابراین حضور آن‌ها در جلسات اداری بلامانع است.

وی تأکید کرد: اگر نمایندگان وظیفه ذاتی خود را انجام دهند، این امر به معنای تبلیغات نیست؛ یقین دارم رئیس قوه قضائیه هم به همکارانشان تذکر خواهند داد.

در ادامه نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: عرض تسلیت به مردم خراسان به دلیل فوت آیت‌الله خلخالی دارم. از آیت‌الله مصباح هم تشکر می‌کنم که برای درخواست مردم و طلاب خراسان‌رضوی از این شهر برای حضور در انتخابات خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از تذکر خود گفت: دولت به دلیل کسری بودجه، اقدام به فروش اوراق مشارکت در سال ۹۹ کرده است که این امر به معنای آینده‌فروشی است؛ تداوم این رویه، بحران بودجه را در سال‌های آینده به دنبال دارد.

پژمانفر با انتقاد به کاهش بودجه رفاهی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور اظهار داشت: بودجه رفاهی به میزان ۱۰ میلیارد کاهش یافته است. در شرایطی که مردم دچار مشکلات هستند، نباید این‌گونه باشد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی همچنین از برداشت از صندوق توسعه ملی در بودجه سال ۹۹ انتقاد کرد و گفت: در بودجه سال ۹۹ دولت اقدام به برداشت سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورویی از صندوق توسعه ملی بدون مجوز رهبری خواهد کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: پژمانفر اوراق مشارکت لایحه بودجه 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۹۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدای صبح امروز به ادامه بررسی جداول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ پرداختند و جدول‌های ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۲۰، ۲۱، ۲۲ و پیوست یک و سه را به تصویب رساندند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از اتمام بررسی جداول اظهار کرد: این امکان وجود دارد که در تنظیم جداول برای ایجاد تراز، جابجایی‌هایی داشته باشیم منتها این به هیچ عنوان به معنای تغییر ماهیت جداول نیست و ردیفی اضافه نمی‌شود.

وی اظهار کرد: نمایندگان به هیات رئیسه کمیسیون تلفیق اجازه بدهند تا این اقدام را در راستای ایجاد تراز و رفت و برگشت‌های شورای نگهبان انجام دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در نهایت از نمایندگان خواست به تغییرات مصوب در جداول، پیوست‌ها و ردیف‌ها رای دهند که نمایندگان با ۴۶ رای موافق، ۱۶ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ رای دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • ببینید | درخواست معاون حقوقی رئیسی از نمایندگان مجلس آینده برای رفع مسائل اقتصادی!
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست