Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- پارلمان کوبا وزیر گردشگری این کشور را به عنوان نخست وزیر تازه تایید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، پارلمان کوبا در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: کوبا هم‌اکنون یک نخست وزیر دارد. "مجلس ملی" مانوئل مارِرو را که به عنوان وزیر گردشگری خدمت کرده، طبق پیشنهاد رییس جمهور به عنوان نخست وزیر تایید کرد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پارلمان این کشور در جلسه روز شنبه خود همچنین شش معاون نخست وزیر و یک دبیر شورای وزیران را نیز منصوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مانوئل ماررو که پیش از تصدی وزارت گردشگری کوبا در نیروی مسلح این کشور مشغول فعالیت بوده، برای دوره‌ای پنج ساله نخست وزیر کوبا خواهد بود.
سمت نخست وزیری در سال 1976 در کوبا منسوخ شد اما اوایل سال جاری میلادی و پس از آن که کوبا قانون اساسی تازه‌ای را در همه‌پرسی فوریه 2019 در دستور کار قرار داد، این مقام به نظام این کشور بازگشت.
آخرین نخست وزیر کوبا پیش از ماررو، فیدل کاسترو بود که از سال 1959 تا دسامبر 1976 این سمت را در اختیار داشت و سپس نام این جایگاه به "رییس شورای وزیران" تغییر کرد.
جمهوری کوبا هم‌اکنون به طور همزمان یک رییس جمهور و یک نخست وزیر خواهد داشت. انتظار می‌رود که این نخست وزیر مدیریت دولت کوبا را بر عهده داشته باشد اما این کار را تحت نظارت رییس جمهور انجام خواهد داد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پارلمان کوبا نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۹۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران

«کیلم دو تامبلا» نخست‌وزیر بورکینافاسو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره ارزیابی کشور ایران، اظهار داشت: از همان ابتدای ورود به ایران، از پیشرفت‌های کشور شما شگفت‌زده شدیم.     «دو تامبلا» تصریح کرد: در رسانه‌های خارجی، همان‌طور که می‌دانید، ایران را با تبلیغات منفی، معرفی می‌کنند.  نخست‌وزیر بورکینافاسو گفت: وقتی وارد ایران شدیم، دیدیم که یک کشور بزرگ و پیشرفته است.

دیگر خبرها

  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد
  • لازم است دغدغه مسکن برای کارگران رفع شود/ هیچ کارخانه‌ای نباید تعطیل شود
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • رییس‌جمهور قهرمانی فوتسال ایران در آسیا را تبریک گفت