Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مناطق مختلف درگیر با آبگرفتگی در خرمشهر در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در نشست روز گذشته با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار خوزستان تصمم لازم برای پرداخت خسارت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تعمیری و ۷۰۰ واحد بازسازی و نوسازی شهری و ۳۰۰ واحد نوسازی روستای اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: پس از موافقت هیات دولت پرداخت خسارت به خسارت دیدگان بارندگی آغاز خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پیرو نامه‌ وزیر کشور به رهبر معظم انقلاب، ایشان با اختصاص۱۰۰ میلیون یورو معادل ۴۰ هزار میلیارد ریال از محل صندوق ذخیره ارزی برای ساماندهی وضعیت آب و فاضلاب اهواز موافقت کردند.

نجار بارندگی  هفته گذشته در آبادان و خرمشهر در مدت زمان سه ساعت را ۱۱۵ میلیمتر اعلام کرد و اظهار داشت:بارندگی با این شدت باعث ایجاد وضعیت اضطراری در این ۲ شهرستان شد.

امکانات جمع‌آوری روان آبها سطحی در استان خوزستان نیست

رییس سازمان مدیریت بحران کشور یکی از مشکلات استان خوزستان و بخصوص شهرستان‌های آبادان و خرمشهر را نبود امکانات و زیر ساخت لازم برای جمع‌آوری آب‌های سطحی دانست و گفت: به طور مثال در خرمشهر یک نهر برای دفع آبهای سطحی وجود ندارد و روان آب ها بوسیله ۲ دستگاه پمپ فاضلاب به مناطق دیگر شهر منتقل می شود.

او افزود:فاضلاب شهری گنجایش این حجم آبهای سطحی را ندارد و این امر باعث شد تا بعد از گذشت هفت روز از بارندگی هنوز برخی از مناطق در آبادان و خرمشهر گرفتار مشکل آبگرفتگی باشند.

در بارندگی هفته گذشته  ۱۱۵میلیمتر بارندگی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر ثبت شد که باعث تعطیلی مدارس و ادارات این ۲ شهرستان در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته شد.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش باران شهرستان آبادان مدیریت بحران آبهای سطحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۰۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقات شرعی چهاردهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، امروز جمعه چهاردهم اردیبهشت ۱۴۰۳، بیست و چهارم شوال ۱۴۴۵ هجری قمری و سوم می‌سال ۲۰۲۴ میلادی است.
اوقات شرعی امروز به شرح زیر است:
صدای اذان ظهر در آبادان و خرمشهر ساعت ۱۲ و ۱۴ دقیقه شنیده خواهد شد و آفتاب ساعت ۱۸ و ۵۶ دقیقه غروب خواهد کرد.
گلبانگ اذان مغرب نیز در ساعت ۱۹ و ۱۴ دقیقه به گوش می‌رسد و نیمه شب شرعی نیز ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه است.
اذان صبح فردا شنبه پانزدهم اردیبهشت ساعت ۴ و ۴ دقیقه و طلوع آفتاب ساعت ۵ و ۳۱ ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • پرداخت خسارت به خسارت دیدگان ترکیدگی لوله آب در خیابان مهدی
  • ادامه امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از بارندگی در خوزستان
  • تداوم سامانه بارشی در اروند + فیلم
  • برگزاری آزمون حفظ قرآن در خرمشهر
  • برگزاری آزمون کتبی اعطای مدرک حافظان قرآن در خرمشهر
  • افزایش سه درجه ای دما در آبادان و خرمشهر
  • اوقات شرعی چهاردهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • بهره گیری از همه ظرفیت‌ها برای جبران خسارت منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • جوی ناپایدار در اروند
  • بارش باران در اروند