Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید زادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت صادرات کالا، اظهار کرد: در ۸ ماهه امسال، صادرات کالا ۲۷ میلیارد و ۴۱ میلیون دلار و واردات کالا، ۲۸ میلیارد و ۳۸۲ میلیون دلار بوده است که این امر نشان می‌دهد که تراز تجاری، منفی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه نسبت به ۸ ماه سال گذشته، صادرات ما با ۱۱ درصد کاهش ارزشی و ۱۶.۴ درصد افزایش وزنی مواجه بوده است، تصریح کرد: در ۸ ماه امسال، واردات ما با یک کاهش ۵ درصدی ارزشی و یک افزایش وزنی ۱.۶ درصدی مواجه بوده است.

بیشتر بخوانید: تولید در کشور ما؛ صادرات محور نیست/ شریعتی مقدم: اقتصاد منهای نفت را تجربه کرده‌ایم 

به گفته زادبوم، ۹۰ درصد صادرات ما به ۲۰ کشور بوده که ۱۹ کشور آن، به کشور‌های همسایه و تنها ۱ کشور اروپایی بوده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت در پاسخ به این پرسش که حضور بخش خصوصی تا چه حد می‌تواند در توسعه تجارت تاثیرگذار باشد؟ اظهار کرد: بر اساس قانون بهبود فضای کسب و کار، ما همیشه در تصمیم گیری هایمان از حضور اتاق بازرگانی استفاده می‌کنیم و سازمان توسعه تجارت، در دوره جدید خود، همواره با شعار قانون گرایی و تشکل گرایی جلو رفته است.

زادبوم در پایان گفت: هم اکنون، سازمان توسعه تجارت، در تصمیم گیری‌های خود (در بازارها، توسعه صادرات) از حضور بخش خصوصی استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان توسعه تجارت بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۳۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟

به گزارش همشهری آنلاین، آخرین جزئیاتی که از ریز مبادلات ایران و عراق منتشر شده مربوط به ۹ ماهه ۱۴۰۲ است که نشان می‌دهد در این بازه زمانی، حدود ۲۰ درصد از تجارت ۷.۳ میلیارد دلاری ایران و عراق به صادرات گاز اختصاص داشته و مابقی کالاهای غیرنفتی و مصرفی بوده است.

بنا بر اعلام سازمان توسعه تجارت، در ۹ ماهه پارسال، علاوه بر گاز، محصولات فولادی، پلاستیکی، لبنی، معدنی فلزی، صنایع تبدیلی، کاشی و سرامیک، شیرینی و شکلات مهم‌ترین محصولات صادراتی ایران به عراق بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق

کد خبر 847420 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها صادرات تجارت خارجی عراق

دیگر خبرها

  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • آفریقا؛ قاره فرصت‌ها/ موانع همکاری‌های تجاری ایران و آفریقا چیست؟ 
  • چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟
  • صادرات ایران به ۳۹ کشور آفریقایی
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا