Web Analytics Made Easy - Statcounter

«اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری، مصوبه مجوز واردات آناناس و انبه در برابر صادرات سیب درختی ایران را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، هیات وزیران در جلسه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی به منظور حمایت از صادرات سیب درختی، واردات هرکیلوگرم انبه یا آناناس را در مقابل صادرات سه کیلوگرم سیب درختی تا پایان سال ۱۳۹۸ مجاز دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت هفدهم آذر امسال در نشست هیات وزیران در مصوبه‌ای؛ صدور مجوز واردات موز، انبه و آناناس را در ازای صادرات سیب درختی تا پایان سال‌جاری مجاز دانست واعلام کرد: با توجه به ضرورت حمایت از تولیدکنندگان و صادرات، ۱.۵ میلیون تن سیب درختی مازاد و با هدف تشویق صادرکنندگان این محصول، این طرح تصویب شد.

طبق مصوبه دولت واردات موز، انبه و آناناس تا پایان سال ۱۳۹۸ از محل اظهارنامه صادراتی سیب درختی مجاز است.  

 آمارهای منتشر شده حاکی است، امسال تولید بیش از سه میلیون و ۶۵۰  هزار تن سیب درختی در سطح کشور پیش بینی شده که به نظر می رسد از این میزان حدود ۹۰۰ هزار تن سیب به لحاظ اندازه و کیفیت در رده سیب درختی درجه سه و صنعتی باشد.

پارسال در ۱۰ ماهه بیش از ۳۵۰ هزارتن موز به ارزش بیش از ۲۹۹ میلیون و ۴۱۴ هزار دلار و در ۹ ماهه سال ۹۶، بیش از ۵۸۵ هزار تن موز به ارزش بیش از ۴۵۱ میلیون و ۸۶ هزار دلار وارد کشور شده بود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد انتخابات شب یلدا مسجد نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه های نماز جمعه خطبه نماز جمعه مسجد فعالیت های مسجدی اسحاق جهانگیری جهانگیری سیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۱۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد

سامانه جامع تجارت ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» برخی کالا‌های حوزه‌ جهاد کشاورزی را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: تغییرات زیر در خصوص درخواست‌های تأمین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات خود و غیر» اعمال شده است:

مطابق سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، واردات گروهی از کالاها صرفاً از محل صادرات گروه مشخصی از کالاها امکان پذیر است؛ به عنوان مثال واردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها (مانند سیب) مجاز است؛ لذا در زمان ثبت درخواست تأمین ارز واردات موز، الزاماً باید کوتاژ صادراتی گروه مجاز ارائه شود، در غیر این صورت امکان تأمین ارز و پیشبرد فرآیند واردات وجود نخواهد داشت.

بنابراین کلیه درخواست‌های تأمین ارز از محل‌های «صادرات خود و صادرات دیگران» که مربوط به کالاهای حوزه جهاد کشاورزی باشند (سازمان مجوزدهنده ارزی «وزارت جهاد-تخصیص ارز» باشد) پس از ثبت، در وضعیت «منتظر استعلام مجوز» قرار گرفته و جهت استعلام مطابقت کالای ثبت سفارش با کالای صادراتی به وزارت جهاد کشاورزی ارسال می‌شود.

پس از بررسی قواعد توسط وزارت‌خانه مذکور، در صورتی که کالاها منطبق باشد ادامه فرآیند طی شده و در غیر این صورت، درخواست به وضعیت «رد شده بر اساس ضوابط» تغییر یافته و خاتمه می‌یابد.

تذکر مهم: کلیه قواعد مربوط به انطباق گروه‌های کالاهایی، در مرحله تأمین ارز و پس از ثبت درخواست تأمین ارز صورت گرفته و در مراحل قبل (از جمله فرایندهای ثبت سفارش و تخصیص ارز) کنترلی بابت این موضوع صورت نمی‌گیرد. لذا ضروری است واردکنندگان کالاهای مذکور پیش از اقدام برای ثبت سفارش و خرید ارز حاصل از صادرات، از انطباق گروه کالایی پروانه صادراتی با کالای ثبت سفارش اطمینان حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • واردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها مجاز است
  • جزییات تازه درباره مجوز واردات خودروهای کارکرده
  • ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد؛ واردات خودرو کارکرده، پَر
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد/ واردات خودرو کارکرده، پر!
  • سخنگوی دولت: آیین نامه ابلاغ نشده واردات خودرو نداریم
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند