Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسقف اعظم مسیحیان مارونی لبنان از حملات معترضان به نیروهای ارتش انتقاد کرد. ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، بشاره الراعی اسقف اعظم مسیحیان مارونی لبنان گفت : پرتاب سنگ به سمت نیروهای ارتش و امنیتی در یکی از تظاهرات که طی دو روز اخیر شاهد بودیم، نقض کرامت ارتش و شهروندانی است که به دولت لبنان ایمان دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما خواهان احترام و همکاری هستیم، در حالی که در آستانه عید میلاد(مسیح) هستیم، از همه معترضان می‌خواهیم که راههای اصلی را نبندند تا شهروندان به سهولت رفت و آمد کنند و با شادمانی بازگردند، آنها را از این حق محروم نکنید.

انتهای پیام/

R36355/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۲۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل انتقاد‌ها به رئیس دانشگاه کلمبیا به‌دلیل سرکوب معترضان

رئیس دانشگاه کلمبیا، به‌دلیل سرکوب معترضان به جنگ غزه، از سوی هیئت نظارت این دانشگاه مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، هیئت نظارت دانشگاه کلمبیای آمریکا، رئیس این دانشگاه را به‌دلیل تحت فشار قرار دادن و ایجاد محدودیت در اعتراضات حامیان فلسطین و سرکوب معترضان به جنگ غزه در مدرسه آیوی لیگ، مورد انتقاد شدید قرار داد.

براساس این گزارش، نعمت مینوشه شفیق، به‌دلیل درخواست کمک از پلیس نیویورک برای جمع‌آوری چادر معترضان به جنگ غزه و سیاست‌های رژیم صهیونیستی در قبال مردم بی‌گناه این منطقه، با اعتراض گسترده بسیاری از دانشجویان، هئیت نظارت دانشگاه و هیئت نظارتی از بیرون دانشگاه روبه‌رو شده است.

بر این اساس، سنای دانشگاه کلمبیا پس از یک جلسه دوساعته، قطعنامه‌ای صادر و اعلام کرد: خانم شفیق آزادی آکادمیک را نقض کرده و سیاست حریم خصوصی و حقوق دادرسی دانشجویان و اعضای دانشگاه را با تماس با پلیس و سرکوب اعتراضات نادیده گرفته است.

در این قطعنامه آمده است: این تصمیم نگرانی‌های جدی را درباره ادای احترام هیئت مدیره این دانشگاه به مدیریت مشترک و موضوع شفافیت در فرآیند تصمیم‌گیری در این دانشگاه ایجاد کرده است.

در همین حال سنای این دانشگاه که اغلب از اعضای هیئت علمی این دانشگاه و کارکنان دیگر به‌علاوه برخی دانشجویان تشکیل شده، از خانم شفیق در قطعنامه خود نامی نبرده و از زبان تندتر برای نکوهش وی خودداری کرده است.

همچنین در این قطعنامه آمده است: هیئت نظارت اقدامات اصلاحی موردنظر سنای دانشگاه در قبال معترضان به جنگ غزه را با دقت ارزیابی می‌کند.

این در حالی است که خانم شفیق که خود عضوی از سنای دانشگاه است، تاکنون پاسخی به این قطعنامه نشان نداده، اما در جلسه روز گذشته نیز شرکت نکرده است. بن پانگ سخنگوی دانشگاه نیز اظهار کرد اهداف هیئت مدیره برای برگرداندن آرامش به دانشگاه، مشابه اهداف سنای دانشگاه و متعهد به گفتگو‌های ادامه‌دار و سازنده است.

هفته گذشته، در جریان اعتراضات دانشجویان دانشگاه کلمبیا به ادامه جنگ در غزه و نسل‌کشی مردم این منطقه در محوطه دانشگاه، با دخالت نیرو‌های پلیس بیش از ۱۰۰ نفر بازداشت شدند و پلیس چادر‌های برپاشده معترضان در میدان اصلی محوطه دانشگاه منهتن را جمع‌آوری کرد، اما معترضان به‌سرعت بازگشته بار دیگر چادر‌های خود را برپا کردند.

از آن زمان تاکنون صد‌ها معترض در دانشگاه‌های مختلف آمریکا از کالیفرنیا تا بوستون دستگیر شدند و خواستار مستقل شدن دانشگاه‌های خود از شرکت‌های درگیر در صنایع نظامی اسرائیل شدند.

روز گذشته نیز در ادامه خیزش دانشگاه‌های آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، صد‌ها دانشجو در ایالت‌های مختلف به‌دست نیرو‌های پلیس دستگیر شدند.

شبکه ان‌بی‌سی نیوز از جمعیت گسترده معترض در دانشگاه تگزاس در آستین یک روز پس از بازداشت دانشجویان خبر داد.

شبکه سی ان‌ان نیز خبر داد که پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ دانشجو را در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و ده‌ها تن دیگر را در دانشگاه تگزاس در آستین بازداشت کرده است. در دانشگاه اموری در ایالت جورجیا نیز دو استاد دانشگاه بازداشت شدند.

همزمان دانشجویان دانشگاه پنسیلوانیا در حمایت از مردم غزه در محیط دانشگاه اقدام به برپایی چادر و تحصن کردند. نشریه دانشجویی «دیلی پنسیلوانیا» نوشت که دانشجویان تحصن‌کننده خواستار خروج سرمایه‌گذاری‌های این دانشگاه از فلسطین اشغالی هستند.

در این میان دادستان ایالت جورجیا دانشجویان را همچون دیگر مقامات آمریکایی به «یهودستیزی» متهم کرد و مدعی شد: «هیچ کس از نظر قانونی حق تعطیلی دانشگاه‌ها از طریق چادر زدن و تحصن و تهدیدات ضدیهودی را ندارد».

«گرگ ابوت» فرمانده تگزاس نیز روز گذشته گفته بود که باید تمامی دانشجویان ضداسرائیلی بازداشت شوند. او نیز اعتراضات ضدجنگ در غزه را به «یهودستیزی» تعبیر کرد.

اتحادیه «آزادی‌های مدنی آمریکا» در ایالت جورجیا نیز در بیانیه‌ای گفت: «آتلانتا همواره مکانی برای آزادی اعتراضات بود، اما اکنون شاهد سرکوب خلاف قانون اساسی هستیم».

دیگر خبرها

  • سیل انتقاد‌ها به رئیس دانشگاه کلمبیا به‌دلیل سرکوب معترضان
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • انصار الله یک کشتی انگلیسی را هدف قرار داد و یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان
  • شلیک ۳ موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاهی اسرائیلی
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • روایت محافل عبری از سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله