Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@09:51:16 GMT

گران‌ترین آثار هنری سال ۲۰۱۹

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۰۲۵۰۷

گران‌ترین آثار هنری سال ۲۰۱۹

آثار هنری کلاسیک معاصر با اختصاص دادن هشت اثر در فهرست ۱۰ اثر هنری گران فروخته شده در سال ۲۰۱۹، امسال نیز بازار هنر را در سلطه خود داشتند. هفت اثر از این فهرست نیز به دهه ۶۰ میلادی تعلق داشتند و تنها دو اثر این در اواخر قرن نوزدهم خلق شده بودند.

تمامی آثار این فهرست به استثنای یک اثر، تابلو نقاشی بودند و هیچ کدام از آن‌ها به هنرمند زن تعلق نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گران‌ترین اثر هنری یک هنرمند زن که در سال ۲۰۱۹ به فروش رسید، مجسمه‌ی «عنکبوت» اثر «لوئیز بورژوآ» بود که در ماه «می» به قیمت ۳۲ میلیون دلار فروخته شد و به پانزدهمین اثر گران‌قیمت این سال تبدیل شد.

۱. «کومه‌های علف خشک» (۱۸۹۱) اثر «کلود مونه»

قیمت: ۱۱۰.۷ میلیون دلار

این نقاشی درخشان از چند کومه علف پیش از آن‌که در بهار سال جاری در حراجی ساتبیز رکوردی را به ثبت برساند، به مدت سه دهه متوالی در یک مجموعه خصوصی نگهداری می‌شد. «کومه‌های علف خشک» برای آخرین بار در سال ۱۹۸۶ در حراجی کریستیز به قیمت ۲.۵ میلیون دلار فروخته شد. این نقاشی رنگ روغن که در سال ۱۸۹۰ توسط «کلود مونه» خلق شده است پس از آنکه بهار امسال با قیمت ۱۱۰.۷ میلیون دلار فروخته شد، به اولین تابلو نقاشی سبک امپرسیونیسم که به قیمتی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروخته شده است، تبدیل شد. این تابلو نقاشی تنها یکی از ۲۵ مجموعه تابلو نقاشی این هنرمند است که پشته‌های علف همسایه «مونه» را در فضایی باز به تصویر می‌کشد.

این اثر همچنین، گران‌قیمت‌ترین نقاشی فروخته شده «کلود مونه» در حراجی ساتبیز نیز محسوب می‌شود. گفته می‌شود یک میلیاردر آلمانی به نام «هاسو پلتنر» این تابلو نقاشی را خریداری کرده است.

«کلود مونه» بنیانگذار سبک امپرسیونیسم فرانسوی و استاد نقاشی فضای باز بود که در سال ۱۹۲۶ و در سن ۸۶ سالگی درگذشت.

۲. «خرگوش» (۱۹۸۶) اثر «جف کونز»

قیمت: ۹۱ میلیون دلار

این اثر هنری در ابتدا با قیمت پایه ۴۰ میلیون دلار در حراجی کریستیز نیویورک به مزایده گذاشته شد و پس از یک کشمکش طولانی به قیمت ۹۱ میلیون دلار فروخته شد؛ بنابراین «خرگوش» رکورد اثر پیشین «جف کونز» یعنی «سگ بادکنکی» ۵۸.۴ میلیون دلاری را شکست و یک رکورد جدید دیگر را به عنوان گران‌ترین هنرمند زنده دنیا را که پیشتر به «دیوید هاکنی» برای نقاش «استخر با دو پیکر» تعلق داشت، به خود اختصاص داد.

۳. «بوفالو ۲» (۱۹۶۴) اثر «رابرت راشنبرگ»

قیمت: ۸۸.۸ میلیون دلار

«بوفالو ۲» که توسط یک مجموعه‌دار اهل شیکاگو به حراجی کریستیز نیویورک ارائه شد با فروخته شدنش به قیمت ۸۸.۸ میلیون دلار رکورد گران‌ترین اثر پیشین «راشنبرگ» که ۱۸ میلیون دلار بود را در هم شکست. چند دلیل برای فروخته شدن این اثر با چنین قیمت قابل توجهی وجود دارد: این اثر در زمانی خوش‌آیندی خلق شده بود چراکه «راشنبرگ» در همان سال شیر طلایی بینال ونیز را به خود اختصاص داده بود و از نوشابه «کوکا کولا» گرفته تا «جان اف کندی» مملو از پیکرنگاری‌های کلاسیک آمریکایی است. این اثر هنری در ابتدا با قیمت پایه ۵۰ میلیون دلار به مزایده گذاشته شد، اما در نهایت به قیمت ۸۸.۸ میلیون دلار فروخته شد. از آنجا که اغلب آثار تحسین‌شده ابتدایی این هنرمند در موزه‌ها و یا مجموعه‌های خصوصی نگهداری می‌شوند، فرصت‌های این چنین برای خریداری یکی از آثار «راشنبرگ» بسیار کم اتفاق می‌افتد و مجموعه‌داران این حقیقت را به خوبی می‌دانند.

«کتری و میوه» (۱۸۸۸) اثر «پل سزان»

قیمت: ۵۹.۳ میلیون دلار

این تابلو نقاشی طبیعت بی‌جان پیش از آن که به قیمت ۵۹.۳ میلیون دلار در حراجی کریستیز نیویورک فروخته شود توسط مجموعه‌داران و علاقه‌مندان هنری بسیاری بخصوص از آسیا دنبال می‌شد. این تابلو نقاشی «سزان» تاریخچه پرآشوبی دارد: این اثر یک بار در سال ۱۹۷۸ از خانه مجموعه‌داری ربوده شد و در سال ۱۹۹۹ دوباره پیدا شد. در همان سال بود که مالک پیشین این تابلو نقاشی آن را از حراجی ساتبیز لندن به قیمت ۲۹.۵ میلیون دلار خریداری کرد.

«زن و سگ» (۱۹۶۲) اثر «پابلو پیکاسو»

قیمت: ۵۴.۹ میلیون دلار

تابلو نقاشی «زن و سگ» دومین همسر «پیکاسو» را در کنار سگ محبوبش به تصویر می‌کشد. این حقیقت که این تابلو نقاشی پس از مدت طولانی به بازار هنر ارائه شده است (مالک ژاپنی پیشینش این تابلو نقاشی را به مدت ۲۹ سال نزد خود نگه داشته بود) مطمئنا به نفع تابلو نقاشی تمام شده است.

«دو الویس پریسلی» (۱۹۶۳) اثر «اندی وارهول»

قیمت: ۵۳ میلیون دلار

در ابتدا قیمت تقریبی ۵۰ الی ۷۰ میلیون دلار برای این اثر تخمین زده شده بود و نخستین پیشنهاد ارائه شده در حراجی کریستیز ۳۸ میلیون دلار بود.

«آسیب زدن به کلمه رادیو ۲» (۱۹۶۴) اثر «ادوارد روشی»

قیمت: ۵۲.۵ میلیون دلار

این تابلو نقاشی که کلمه «رادیو» را در حالی که خمیده شده به تصویر می‌کشد با به فروش رفتنش رکورد گران‌ترین اثر پیشین این هنرمند را که ۳۰ میلیون دلار بود با اختلاف بیش از ۲۰ میلیون دلار شکست. مدیر بخش آثار پساجنگ و معاصر حراجی کریستیز درباره تابلو نقاشی «رادیو» می‌گوید: «این اثر تمام و کمال «روشی» یک نمونه بارز از نقاشی‌های نوآورانه‌ی کلمه‌ای او است، اثری است که «روشی» را به عنوان یکی از خلاق‌ترین و تاثیرگذارترین نقاشان نسل خود معرفی می‌کند.»

«مطالعه‌ای برای یک سر» (۱۹۶۲) اثر «فرانسیس بیکن»

قیمت: ۵۰.۴ میلیون دلار

این تابلو نقاشی در گذشته تنها یک بار برای عموم به نمایش گذاشته شده است. رئیس بخش آثار معاصر حراجی ساتبیز این اثر را به عنوان یکی از برترین آثاری که در ۲۰ سال اخیر در حراجی ساتبیز میزبانش بوده یاد کرد.

«بدون عنوان» (۱۹۶۰) اثر «مارک روتکو»

قیمت: ۵۰.۱ میلیون دلار

موزه هنر‌های مدرن سانفرانسیسکو این تابلو نقاشی بدون عنوان را به قیمت ۵۰.۱ میلیون دلار در حراجی ساتبیز نیویورک به فروش رساند. مسوولان این موزه اعلام کردند از سود حاصل از فروش این اثر هنری برای پر کردن جای خالی آثار هنرمندان زن و رنگین‌پوست در مجموعه خودشان استفاده خواهند کرد. به گفته یک کارشناس با این که همیشه تقاضا برای خرید آثار «روتکو» بالا بوده است این تابلوی بی‌عنوان «روتکو» چندان بی‌نظیر محسوب نمی‌شود چراکه در غیر این صورت موزه هنر‌های مدرن سانفرانسیسکو آن را نمی‌فروخت.

«هنری گلدزالر و کریستوفر اسکات» (۱۹۶۹) اثر «دیوید هاکنی»

این اثر که پس تابلو نقاشی «استخر» ۹۰ میلیون دلاری به عنوان یکی از مشهورترین آثار «هاکنی» شناخته می‌شود، یک بار در سال ۱۹۹۲ به قیمت ۱.۱ میلیون دلار فروخته شده است. اینتابلو نقاشی که از مجموعه تابلو‌های «دو پرتره» وی است گران‌قیمت‌ترین اثری بود که در حراج مجموعه «هفته قرن بیستم» ساتبیز در لندن فروخته شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آثار هنری تابلو نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۲۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا خرید عینک آفتابی گران قیمت ارزش دارد!؟

عینک‌ آفتابی که به‌عنوان محبوب‌ترین اکسسوری شناخته می‌شود، در بازه‌های قیمتی مختلفی موجود است. ارزش خرید مدل‌های گران آن نیز بالا بوده و این موضوع به‌دلیل استفاده از باکیفیت‌ترین عدسی و فریم‌های جدید است. - اخبار بازار -

عینک‌های آفتابی را باید از کالاهای بسیار محبوب در بازار اکسسوری‌های مردانه و زنانه دانست. این وسیله فوق‌العاده کاربردی، ابزاری است که به کمک آن قابلیت‌های زیادی نصیب شما می‌شود. به‌طور مثال، با استفاده از یک مدل باکیفیت، می‌توانید چشمان خود را در برابر اشعه‌های مضر مقاوم کنید.

بسیاری از افراد بر این باورند که مدل‌های گران‌قیمت از این محصول کیفیت بیشتری داشته و در نتیجه ارزش خرید آن‌ها بالاتر است؛ اما آیا واقعا این موضوع صحت دارد یا خیر؟ همراه ما باشید تا در ادامه به‌طور کامل این سوال را پاسخ دهیم.

ارزش خرید عینک ‌آفتابی گران‌قیمت

در پاسخ به این سوال که آیا عینک‌های گران‌قیمت ارزش خرید دارند باید گفت که این موضوع به معیارهای مختلفی بستگی دارد. به‌طور مثال، برخی از مدل‌ها به‌دلیل برند بودن قیمت بالایی داشته و ازنظر ظاهری جذابیت آن‌چنانی ندارند.

به‌طور کلی باید گفت که اکثر مدل‌های گران‌قیمت از این اکسسوری ارزش خرید خوبی را دارند. دلیل این موضوع نیز حضور برندهای برتر دنیای مد در این زمینه است. با بررسی معیارهای مؤثر در قیمت، بیشتر به این موضوع پی خواهید برد.

چه معیارهایی در قیمت عینک ‌آفتابی تأثیر دارند؟

نکته‌ای فوق‌العاده مهم که باید قبل‌از خرید هرکدام از مدل‌های عینک ‌آفتابی بررسی کنید، معیارهایی است که در قیمت آن تأثیر می‌گذارد. این معیارها به‌طور کامل باعث افزایش یا کاهش قیمت شده و ارزش خرید آن را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. مهم‌ترین این معیارها را در ادامه بررسی می‌کنیم.

برند تولیدکننده عینک آفتابی

قطعا اولین و مهم‌ترین معیاری که برای قیمت عینک‌های آفتابی وجود دارد، برند تولیدکننده است. شرکت‌ها و برندهای مختلفی در سرتاسر دنیا وجود دارند که این اکسسوری محبوب را تولید می‌کنند. بسیار از آن‌ها این کار را به‌طور تخصصی انجام داده و بسیاری دیگر نیز در کنار محصولات دیگر این کالا را تولید می‌کنند.

به‌طور مثال، برندهایی مانند Dior، D&G و GUCCI از برندهای مطرح دنیای مد و لباس هستند که عینک‌های گران قیمتی را به بازار عرضه کرده‌اند. قیمت این برندها بسیار گران است؛ اما به‌دلیل اعتبار آن‌ها، کیفیت محصولات نیز بالا بوده و ارزش خرید مناسبی را دارا هستند.

جنس فریم عینک آفتابی

مورد دیگری که در قیمت عینک‌ آفتابی تأثیر می گذار، جنس فریم‌هایی است که در این محصول به‌کاررفته است. اشتباهی که بسیاری از افراد می‌کنند این است که فریم‌های بی‌کیفیت خریده و سپس لنز را درون آن‌ها قرار می‌دهند.

این کار نادرست بوده و معایب زیادی را به‌همراه خواهد داشت. سعی کنید همیشه فریم‌های باکیفیت را تهیه کنید. این فریم‌ها علاوه‌بر اذیت ‌نکردن بینی و گوش، باعث زیباتر شدن و افزایش طول عمر این اکسسوری می‌شوند. فریم‌های پلاستیک فشرده، فلزی و کائوچو از پراستفاده‌ترین قاب‌های موجود در این صنعت هستند.

برند عدسی به‌کاررفته برای ساخت عینک آفتابی

بسیاری از شرکت‌ها و برندهای معتبر تولیدکننده این اکسسوری به‌جای این که خودشان عدسی عینک را تولید کنند، این کار را به شرکت‌های حرفه‌ای می‌سپارند. این‌گونه علاوه‌بر داشتن یک فریم خاص و شیک، عدسی نیز در بیشترین کیفیت خود قرار گرفته است.

از بهترین برندهای تولیدکننده عینک آفتابی باید به شرکت‌های زایس، یورو ویژن، هویا، اسمارت ویژن، آساهی و رودن اشتوک اشاره کرد. برند زایس که ساخت کشور آلمان است بیشترین کیفیت را داشته و البته گران‌ترین عدسی‌های بازار را نیز تولید می‌کند.

ضریب ایمنی در برابر اشعه‌های ماورای‌بنفش در عینک آفتابی

باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که علاوه‌بر موارد ظاهری و کیفی، موارد ایمنی نیز در قیمت عینک‌های آفتابی تأثیر دارد. درصورتی‌که عدسی استفاده‌شده در این محصولات مقاومت بالایی در برابر اشعات مضر خورشید نداشته باشد، ارزش خرید آن صفر خواهد بود.

دلیل این موضوع نیز نبود کاربرد اصلی یعنی محافظت از چشم درون این محصولات است. هرچه ضریب ایمنی ازنظر پلاریزه و مقاومت UV بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت. UV400 بهترین ضریب ایمنی برای این محصول بوده و درصورت مشاهده روی بسته‌بندی آن می‌توانید با خیال راحت این اکسسوری را بخرید.

ترند بودن شکل عینک آفتابی

همان‌طور که می‌دانید، عینک‌های دودی در فریم‌های با طرح‌های مختلف به‌فروش می‌رسند. شما این قابلیت را دارید که فریم را جدا از عدسی انتخاب کنید. اشکال و نمونه‌های مختلفی از این قاب‌ها در بازار وجود دارد. هرچه شکل عینک آفتابی جدیدتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر می‌شود.

اگر به مد روز علاقه دارید و می‌خواهید از مدل‌های ترند استفاده کنید، باید هزینه بالایی را برای این کار در نظر بگیرید؛ زیرا فریم‌های جدید و ترند بیشترین قیمت را در بازار دارند. یکی از نمونه‌های بارز این فریم‌ها، فریم‌های بی‌رنگ مستطیل‌شکل هستند.

گران‌ترین برندهای عینک ‌آفتابی در دنیا

برندهای گوناگونی وجود دارند که درزمینه تولید عینک ‌آفتابی فعالیت می‌کنند. بهتر است با گران‌ترین این برندها آشنایی داشته باشید تا درصورت تمایل محصولات آن‌ها را برای خرید بررسی و انتخاب کنید. گران‌ترین برندهایی که عینک ‌آفتابی تولید می‌کنند عبارت‌اند از:

عینک‌های کارتیر (Cartier)عینک‌های لوگانو (Lugano)عینک‌های گلد وود (Gold & Wood)عینک‌های بولگاری (Bvlgari)عینک‌های پلاتین بنتلی (Bentely)عینک‌های دولچه گابانا (Dolce & Gabbana)

خرید عینک ‌آفتابی با بهترین قیمت

 

درصورتی‌که تصمیم گرفتید مدل‌های گوناگون از این اکسسوری محبوب و پراستفاده را خریداری کنید، پیشنهاد می‌شود که برای این کار به فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا بروید. قیمت خرید عینک ‌آفتابی  در دیجی‌کالا نسبت به فروشندگان دیگر بسیار بهتر بوده و علاوه‌بر این، گارانتی اصل بودن محصولات و کیفیت بالای آن‌ها نیز به شما داده می‌شود.

جمع‌بندی

اکسسوری بسیار محبوبی که هرکسی با هر سنی به آن علاقه زیادی دارد، عینک ‌آفتابی است. این محصول فوق‌العاده کاربردی نوعی وسیله محافظتی از چشم در برابر اشعه‌های مضر خورشید و روشنایی زیاد است؛ اما به‌دلیل جذابیت ظاهری آن، طرفداران زیادی پیدا کرده و برندهای مختلفی نیز آن را تولید می‌کنند.

نمونه‌های گران‌قیمت از این محصول بسیار خاص و شیک هستند. شما می‌توانید با خرید این مدل‌ها ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای مانند شیک‌ترین فریم‌ها و بهترین عدسی‌ها را تجربه کنید. تمامی معیارهایی که در قیمت این محصول تأثیر داشت را در این مطلب باهم بررسی کردیم. شما این امکان را دارید که با مراجعه به دیجی‌کالا، هر مدل از این محصول را با بهترین قیمت به‌صورت آنلاین خریداری کنید.

"این مطلب تبلیغاتی است"

دیگر خبرها

  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • برپایی نمایشگاه آثار آندره سوروگیان درباره شاهنامه در ایروان
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • آیا خرید عینک آفتابی گران قیمت ارزش دارد!؟
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • بنزین برای پنجمین بار در اسرائیل گران شد
  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی