Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه گیلان در پیوند اعضا عقب ماندگی زیادی ندارد، گفت: پیوند کبد در اتاق اجاره ای، در شان مردم گیلان نیست.

آیت الله رسول فلاحتی امروز(یکشنبه) در دیدار اعضای انجمن اهدای عضو ایرانیان شعبه گیلان که در دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان برگزار شد، با اشاره به اهمیت سلامت انسان در احکام دینی اظهار کرد: در فقه اسلامی، سلامت انسان هم تراز با مسائل دیگر بیان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به توجه دین به ظرافت های بدن انسان اشاره و تصریح کرد: اسلام، آنچه که موجب سلامت انسان شود و تهدید را از بین ببرد، تقویت کرده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در مرگ مغزی بخش های دیگر بدن انسان سالم است، گفت: اگر اسلام اجازه پیوند عضو را داده، به منظور ارتقای سلامت جامعه است.

آیت الله فلاحتی، خواستار فرهنگ سازی ترویج اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در جامعه شد و افزود: هنوز در جامعه سنتی برای اهدای عضو مقاومت هایی می شود و این مهم سخت است.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم سلامت خوبی در نوع انسان داشته باشیم باید فرهنگ اهدای عضو در جامعه تقویت شود، گفت: اهدای عضو افراد مرگ مغزی باید با ظرافت فرهنگ سازی شود تا جامعه بتواند پذیرای آن باشد.

پسماند سراوان رشت پدیده بسیار زشتی برای استان است

نماینده ولی فقیه در گیلان، توجه به مسائل دینی و اخلاقی مردم را مهم دانست و یادآور شد: توجه به سلامت و محیط زیست جامعه باید در اولویت برنامه ها باشد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه به زیرساخت های زیست محیطی گیلان به ویژه رشت از گذشته بی توجهی شده است، خاطرنشان کرد: پسماند سراوان رشت پدیده بسیار زشتی برای استان محسوب می شود و انتظار داریم دانشگاه ها در این زمینه ورود علمی داشته باشند.

وی، قدمت بعضی از بیمارستان های رشت را مربوط به صد سال گذشته عنوان و خاطرنشان کرد: بیمارستان با قدمت صد ساله پاسخگوی نیاز امروز جامعه نیست و مسئولان باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه پیوند کبد در اتاق اجاره ای در شان مردم گیلان نیست، افزود: گیلان در پیوند اعضا عقب ماندگی زیادی ندارد، بنابراین فعالیت های انجام شده کافی نیست و نیاز به تلاش بیشتر دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار ارتقای آگاهی جامعه نسبت به بهداشت و سلامت شد و گفت: پیشگیری بسیار مهم تر از درمان است و فعالیت ها در این زمینه باید مضاعف باشد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به وجود ضعف در امر پیشگیری، گفت: فرهنگ سازی و پیشگیری باید از مهد کودک ها و پیش دبستانی آغاز شود.

بهبود وضعیت بیمارستان های گیلان نیازمند همت همگانی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در دیدار مذکور به نبود زیرساخت های لازم در زمینه بیمارستانی در استان اشاره و بیان کرد: تمام عقب ماندگی ها را به دلیل بی توجهی مسئولان نمی دانم بلکه نبود پیگیری از طرف برخی مدیران است.

ارسلان سالاری به بدهی حدود ۷۰۰ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: پرستاران و پزشکان کارانه دو سال گذشته خود را دریافت نکردند و وضعیت علوم پزشکی گیلان بحرانی است.

وی با بیان اینکه وضعیت بیمارستان های گیلان در شان مردم این استان نیست، تصریح کرد: بهبود وضعیت کنونی نیازمند همت همگانی است.

ساختمان جامع پیوند عضو در بیمارستان رازی راه اندازی می شود

رئیس بیمارستان رازی رشت نیز در دیدار مذکور با اشاره به تشکیل انجمن اهدای عضو ایرانیان شعبه گیلان در سال گذشته اظهار کرد: انجمن مذکور در راستای فرهنگ سازی اهدای عضو و آموزش تشکیل شده است.

سیامک ریماز، اهدای عضو را نیازمند فرهنگ سازی دانست و بیان کرد: بدون فرهنگ سازی اهدای عضو در جامعه کم رنگ می شود.

عضو انجمن اهدای عضو ایرانیان شعبه گیلان از راه اندازی ساختمان جامع پیوند عضو در بیمارستان رازی رشت خبر داد و گفت: امیدواریم مانند استان های دیگر که در زمینه اهدای عضو پیشرو هستند، حرکت کنیم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پيوند اعضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۲۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برترین‌های عقیدتی سیاسی شهرستان رشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ نماینده ولی فقیه در گیلان دراین مراسم با اشاره به قدرت زورافزون نظامی ایران درمنطقه گفت:عملیات «وعده صادق» نیرو‌های مسلح کشور به ویژه سپاه پاسداران مقتدرصولت وهیمنه رژیم جعلی و کودک کش اسراییل را در منطقه و دنیا شکست.
 آیت الله فلاحتی افزود: امروز عظمت ایران اسلامی به واسطه داشتن نیرو‌های جوان، انقلابی وجهادی به ویژه بیسجیان بیش از پیش شده است.
وی با اشاره به هفته گرامیداشت معلم با قدردانی از زحمات معلمان افزود: معلمان اهل فکر و اندیشه هستند و می‌توانند نسل آینده ساز کشور را به گونه‌ای تربیت کنند که کشور را به قله‌های اقتدار و پیشرفت برسانند. 
نماینده ولی فقیه درگیلان در ادامه به جنبش‌های دانشجویی در اروپای شرقی و امریکا هم اشاره کرد و گفت: جوانان این کشور‌ها به درجه‌ای از خود آگاهی رسیده اند که دیگر زیربار زور نخواهند رفت. 
آیت الله فلاحتی همچنین به اجرای طرح عفاف وحجاب در جامعه هم تاکیدو تصریح کرد: با اجرای این طرح باید بساط بی عفتی در جامعه برچیده شود.
حجت الاسلام والمسلمین انصاری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه رشت هم دراین مراسم گفت: شبکه تربیتی عقیدتی و سیاسی و هادیان سیاسی در مقابله با تهاجمات دشمن تلاش و با آگاهی بخشی به جوانان و دشمن شناسی به موقع از کیان میهن اسلامی دفاع می‌کنند.
 در این مراسم همچنین از «سرود معلم مهربان» کاری از دانش آموزان عضو حوزه بسیج شهید مطهری رشت رونمایی شد.

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • تجلیل از برترین‌های عقیدتی سیاسی شهرستان رشت
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • رشد ۴۱ درصدی قراردادهای ثبت شده در سامانه «خودنویس»
  • رشد ۴۱ درصدی قراردادهای ثبت شده در سامانه خودنویس
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • جریمه ۱.۹ میلیارد تومانی مشاورین املاک استان همدان
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • دهه کرامت فرصت پیوند دل‌های نسل جوان با اهل بیت(ع) است