Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت: افراد منع تحصیل شده از گروه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل تخلف و وجود نداشتن شرایط احراز و حد نصاب، بیش از ۱۳۴ نفر هستند و قانون برای همه اجرا می‌‌شود. ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ دکتر کیانوش جهانپور درباره مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو درباره منع تحصیل تعدادی از دانشجویان گروه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: تعداد این افراد بیش از 134 نفر بوده است؛ این تعداد از سال 96 تاکنون برخلاف ضوابط و به انحای مختلف بر کرسی رشته‌‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه آزاد نشسته‌‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این تصمیم را شورای سنجش و پذیرش دانشجو گرفته است و تصمیمی نیست که در یک وزارتخانه اتخاذ شده باشد، بلکه این تصمیم در این شورا با پیگیری‌‌های وزارت بهداشت و بررسی‌‌هایی که به عمل آمده، اخذ شده است.

جهانپور یادآور شد: تصمیمی که در شورا اتخاذ شده، دقیقاً عطف به قانون و مقررات است. در قانون آمده است که هر فردی بر خلاف مقررات و ضوابط و به طرق گوناگون و بدون داشتن حد نصاب یا شرایط لازم وارد دانشگاه شود یا تغییر رشته بدهد، منع تحصیل می‌‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از سال 96 بیش از 134 نفر بوده‌‌اند، اما این مصوبه، شامل موارد قبل از سال 96 و حتی بعد از آن نیز می‌‌شود. متاسفانه، مواردی از این دست، موجب ایجاد یاس و ناامیدی در میان جوانان و کاهش سرمایه اجتماعی نظام آموزشی کشور می‌‌شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، با اشاره به اینکه همه دستگاه‌‌های مسئول به ویژه وزارت بهداشت این موضوع را پیگیری خواهند کرد، تصریح کرد: عزم جدی برخورد با هر گونه بی عدالتی، نابرابری و نقض قوانین در هر جایی که صورت گرفته باشد وجود دارد. این مطالبه و انتظاری است که امروز مردم، جوانان و دانشجویان به طور خاص از مسئولین دارند و در حوزه آموزش قطعاً این انتظار پررنگ‌‌تر است و همه دستگاه‌‌های مسئول باید به این انتظار پاسخ مثبت و درستی دهند.

وی افزود: این اقدام یکی از اقداماتی است که در ماه های اخیر در راستای عدالت آموزشی انجام شده و امیدواریم بازهم تداوم یابد.

جهانپور تاکید کرد: آنچه مشخص است این است که نشستن این افراد و همچنین افرادی که قبل از آن بر خلاف ضوابط بر کرسی این رشته ها نشسته باشند خلاف مقررات بوده و از تاریخ این مصوبه به نوعی از تحصیل منع می شوند و اینکه در آینده چگونه می توانند وارد دانشگاه شوند تابع مقررات است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دانشگاه آزاد، الزامی برای اجرای این منع تحصیل دارد یا خیر، تصریح کرد: دانشجوی دانشگاه آزاد در کشور ایران دانشجو است و ضوابط و مقررات پذیرش دانشجو در ایران برای همه یکسان است. ما جزایر جداگانه در ایران نداریم که قوانین متفاوت داشته باشند. بعید هم می‌‌دانم دانشگاه آزاد چنین نگاهی داشته باشد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: قطعا مدیریت دانشگاه آزاد هم به دنبال برقراری عدالت و رعایت قوانین است.

انهدام باند فروش صندلی رشته پزشکی دانشگاه آزاد/شناسایی 40 دانشجو غیرمجازغلامی: پدیده‌ای با عنوان فروش صندلی در دانشگاه‌ها نداریمواکنش دانشگاه علوم‌ پزشکی شهید بهشتی به فروش صندلی پزشکی در این دانشگاهزالی در نشست خبری: دانشگاه شهید بهشتی تا پایان سال با 250 میلیارد تومان کسری روبرو خواهد شددانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از دانشجوی قلابی شکایت کردانتهای پیام/ R7573/Psaadati/S2,24/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت دانشجویان خارجی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت دانشجویان خارجی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۴۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس مسجدی، در جلسه شورای معاونین سازمان که با حضور سیدرضا مظهری رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشتبرگزار شد، گفت: امکان دسترسی برخط به پرونده‌های بیمارستانی افرادی که برای تعیین خسارت به مراکز پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند یکی از درخواست‌های جدی سازمان در سال‌های گذشته بود که خوشبختانه با همکاری مناسب وزارت بهداشت این امکان به تازگی محقق شده است.

وی افزود: درخواست پرونده‌های بیمارستانی از برخی مراجعین پزشکی قانونی که برای اعلام نظر کارشناسی نیاز به تکمیل پرونده دارند وقت زیادی از مردم تلف می‌کند اما خوشبختانه با فراهم شدن امکان تبادل الکترونیک این پرونده‌ها، ضمن عدم نیاز به مراجعه حضوری مراجعین به مراکز درمانی برای دریافت تصاویر پرونده‌های بالینی، از اطاله دادرسی جلوگیری و سرعت در اظهار نظر کارشناسی افزایش خواهد یافت.

مسجدی با اظهار امیدواری در خصوص ادامه دار بودن اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: فراهم شدن این امکان برای کارشناسان سازمان در راستای پاسخ‌دهی سریع‌تر به مراجعین و تسهیل ارائه خدمت به آنان بسیار مهم است و مراجعین سازمان نیز که عمدتاً افراد متألم و آسیب دیده هستند، از آن منتفع خواهند شد لذا امیدواریم زین پس همکاری‌های بین وزارت بهداشت و سازمان پزشکی قانونی کشور برای خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم تداوم داشته باشد.

پیگیری‌های پزشکی قانونی برای تسهیل امور مراجعین قابل تقدیر است

در ادامه این جلسه سید رضا مظهری رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، گفت: پیگیری و مطالبه پزشکی قانونی برای راه اندازی و فعال شدن سامانه دسترسی به پرونده‌های بیمارستانی مراجعین به منظور تسهیل امور مردم قابل تقدیر و قدردانی است.

وی افزود: موضوع تبادل اسناد بین وزارت بهداشت و سازمان پزشکی قانونی یکی از اهداف برنامه رگلاتور-اپراتور وزارت بهداشت در قالب برنامه پنج ساله هفتم است که به صورت پروژه‌ای مشترک با پزشکی قانونی اجرا خواهد شد.

مظهری اظهار داشت: در حال حاضر تمام زیر ساخت‌های لازم برای برقراری این تبادل فراهم شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان ماه جاری (اردیبهشت ۱۴۰۳) امکان این دسترسی در مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور فراهم شود.

به گفته رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب این اقدام و از طریق این سامانه کارشناسان پزشکی قانونی که در خصوص میزان و نوع خسارت و آسیب‌های وارد شده به مراجعین اظهار نظر کارشناسی می‌کنند، می‌توانند به جزئیات پرونده‌های بیمارستانی و مراحل درمان او دسترسی داشته باشند و به این واسطه، پاسخ‌دهی در زمان سریع‌تری به مردم صورت گیرد.

گفتنی است در این جلسه معاونین و جمعی از مدیران کل سازمان پزشکی قانونی کشور و حسن واعظی رئیس مرکز مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز حضور داشتند.

کد خبر 6092106

دیگر خبرها

  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری