Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستانی سودان تحقیقاتی را درباره جنایات صورت گرفته در جریان درگیری مسلحانه در اقلیم دارفور آغاز کرده است.

«تاجر السر الحبر» دادستانی سودان گفت: ما تحقیقات درباره جنایاتی که از سال ۲۰۰۳ میلادی در دارفور صورت گرفته است و سران نظام سابق سودان در آن دست دارند آغاز کرده ایم.

وی تاکید کرد که دادستانی سودان از همه کسانی که در جریان درگیری‌های دارفور مرتکب تخلف شده‌اند و خون مردم را به زمین ریخته‌اند تحقیق به عمل خواهد آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت انتقالی سودان به ریاست عبدالله حمدوک وعده داده است که صلح را در اقلیم دارفور برقرار کند.

در پی درگیری‌ها در دارفور که از سال ۲۰۰۳ میلادی آغاز شده است حدود ۳۰۰ هزار نفر کشته و ۲.۵ میلیون نفر نیز آواره شده‌اند.

رهبران ارتش سودان ۱۱ آوریل گذشته نظام البشیر را، تحت فشار اعتراضات مردمی که اوایل سال گذشته میلادی در محکومیت وخامت اوضاع اقتصادی آغاز شده بود سرنگون کردند.

پیشتر دادگاه کیفری سودان البشیر را به ۱۰ سال زندان به اتهام فساد مالی محکوم کرد، ولی در همین جلسه قاضی دادگاه حکم وی را با توجه به کهولت سنی‌اش و این‌که طبق قوانین سودان نمی‌تواند به زندان منتقل شود، به ۲ سال حبس در یک مرکز اصلاح اجتماعی تبدیل کرد.

دیوان کیفری بین‌المللی طی سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ دو بار حکم دستگیری عمر البشیر را به اتهامات جنایت جنگی، جنایات ضد بشری و نسل‌کشی در جریان حمله نیرو‌های دولتی به شورشیان مسلح در دارفور از سال ۲۰۰۳، صادر کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: عمرالبشیر سودان نسل کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۶۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غنیمت جنگی ویژه برای پوتین؛ تانک پیشرفته آمریکایی اسیر شد | فیلم

نظامیان روس در حال جابه‌جاییِ تانک آبرامز ساخت آمریکا از منطقهٔ عملیاتی به مسکو هستند و قرار است این تانک همراه با برخی غنائم جنگی در منطقه‌ای در مسکو به نمایش گذاشته شود. اوکراین به طور موقت تانک‌های آمریکایی آبرامز را به دلیل نگرانی از پهپادهای روسی از مقدم نبرد عقب کشیده است./فارس

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • غنیمت جنگی ویژه برای پوتین؛ تانک پیشرفته آمریکایی اسیر شد | فیلم
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم
  • امروز حکومت اسرائیل منفورتر از همیشه است
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • چرا نسل کشی و جنایات جنگی صهیونیست‌ها، جرم تلقی نمی‌شود؟ + فیلم
  • تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی + عکس