Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فرهنگی ــ معاون سوادآموزی لرستان با اشاره به این‌که بیش از ۹۲ درصد از جمعیت لرستان باسواد هستند، گفت: نهضت سواد‌آموزی لرستان فعالیت‌های پرورشی و تربیتی را برای سوادآموزان انجام می‌دهد به‌طوری‌که طرح نماز کلید بهشت آموزش ۲۸۰۰ نفر برای مربیان سوادآموزی برگزار شد.

به گزارش ایکنا از لرستان، هاشم دالوند، معاون سوادآموزی لرستان، یک‏شنبه، یکم دی‎ماه در نشست با رسانه‌ها با اشاره به این‌که رسانه‌ها چشم بینا و گوش شنوای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، اظهارکرد: عملکرد رسانه‌ها موجب شده تا مشکلات و کارکردهای مسئولان به شکل شفاف در دید عموم قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به وجود ۸ میلیون بی‌سواد در کشور اشاره کرد و با بیان این‌که دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جامعه بیسواد ما در رنج سنی ۱۰ تا ۴۹ سال هستند، اضافه کرد: طبق سرشماری سال ۹۵ بیش از ۸۶ هزار نفر در استان لرستان بی‌سواد هستند.

دالوند با یادآوری این مطلب که طی سه سال گذشته ۲۹ هزار نفر از ۸۶ هزار آمار جامعه بی‌سواد استان لرستان تحت پوشش نهضت سوادآموزی استان قرار گرفتند به طوری که ۱۱ هزار از این آمار در آزمون قبول شدند، اضافه کرد: طبق اعلام سهمیه استانی، امسال ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر باید تحت پوشش نهضت سواد آموزی استان لرستان قرار می‌گیرند به طوری تا کار تاکنون ۷۰ درصد حجم ابلاغی از طرف وزارت‌خانه تحت پوشش نهضت سوادآموزی رفته است

معاون سوادآموزی استان لرستان به برگزاری اولین یادواره شهدای نهضت سوادآموزی استان لرستان اشاره کرد و افزود: در برنامه‌های نهضت سوادآموزی تنها ملاک فقط خواندن و نوشتن نیست بلکه آموزش های lCDL، برای ۱۷۰ نفر سوادآموز برگزار شد.

دالوند به فعالیت که مراکز سبک یادگیری نهضت سوادآموزی استان لرستان اشاره و با یادآوری این مطلب به ۲۲ مرکز یادگیری فعال در سطح استان لرستان فعالیت دارند، بیان کرد: نهضت سواد‌آموزی استان لرستان فعالیت‌های پرورشی و تربیتی را برای سوادآموزان انجام می‌دهد به‌طوری‌که طرح نماز کلید بهشت آموزش ۲۸۰۰ نفر برای مربیان سوادآموزی برگزار شد این در حالی‌است که این افراد زیر نظر مدرسین برجسته حوزوی آموزش دیدند کما‌اینکه طرح توانمند سازی نیروهای آموزش دهنده نیز در مشهد برگزار شد که دوره تکمیلی آن نیز تا پایان سال برگزار خواهد شد.

وی به تفاهم‌نامه معاونت سوادآموزی استان لرستان با سایر دستگاه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: نهضت سوادآموزی استان لرستان برای ریشه کنی بی‌سوادی در جامعه با کمیته امداد، بهزیستی، جهاد کشاورزی و ثبت احوال مشارکت و تفاهم نامه داشته است این در حالی است که برای شناسایی افراد بی‌سواد شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی به‌طور منظم در استانداری استان لرستان برگزار می‌شود.

معاون سوادآموزی استان لرستان با بیان این‌که برنامه‌های معاونت نهضت سوادآموزی برای سوادآموزان در سه دوره سواد، انتقال و تحکیم برگزار می‌شود، افزود: اختصاص بودجه برای ریشه‌کنی سوادآموزی بیسوادی در استان تابع آمار سواد‌آموزان است و ما هیچ گونه محدودیتی برای جذب سرانه سوادآموزی آن نداریم.

دالوند نرخ باسوادی در استان لرستان را بیش‎از ۹۲ درصد اعلام کرد و با اشاره به اجرای طرح شتاب بخشی مبارزه با بیسوادی در استان لرستان، اضافه کرد: برای اجرای این طرح در بودجه ویژه اختصاص یافته است.

لرستان؛ رتبه دوم کشور در تربیت مربی آموزش دهنده نهضت

معاون سوادآموزی استان لرستان با اشاره به وجود ۵ هزار مربی سواد آموزی در استان لرستان خاطرنشان کرد: استان لرستان به لحاظ داشتن مربیان سوادآموزی بعد از استان سیستان و بلوچستان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است این در حالی است که ۳ هزار و ۴۰۰ پرونده آموزش دهنده سواد بررسی سه هزار پرونده مورد تایید قرار گرفت.

معاون سوادآموزی استان لرستان با بیان این‌که با توجه به آمار بالای نیروهای آموزش دهنده نهضت در استان لرستان و در مقابل کمبود نیروهای آموزش دهنده در تهران ۱۴۰۰ نیروی آموزش دهنده نهضت در استان لرستان در تهران به کارگیری شده اند، ادامه داد بالاترین نرخ باسوادی در شهرستان خرم‌آباد و پایین ترین نرخ باسوادی در شهرستان دوره چگنی است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی معاون نهضت سواداموزی طرح کلید بهشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۹۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت نقل و انتقال و معاملات طرح نهضت ملی مسکن در صدرا

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا گفت: تمام نقل و انتقالات ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن توسط دفاتر اسناد رسمی و مشاوران املاک ممنوع بوده و با متخلفان از طریق مراجع ذیربط برخورد می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزارش تسنیم از شیراز، مهدی پوربهی گفت: بر اساس شیوه‌نامه اجرایی طرح نهضت ملی مسکن تخصیص واحد به متقاضیان در مرحله پایانی اجرای پروژه صورت خواهد پذیرفت و انعقاد قرارداد و واگذاری واحد‌ها تا مرحله پایانی پروژه امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی ادامه داد: بار‌ها از سوی شرکت عمران صدرا اعلام شده است که اگر متقاضی به دلیل تکمیل نشدن مبالغ یا ناتوانی در واریز سهم آورده خود تمایل به ادامه مراحل پروژه‌های نهضت ملی مسکن را نداشته باشد، باید نسبت به انصراف از طرح اقدام کند، لذا واگذاری یا انتقال آن به افراد دیگر غیرقانونی است، اما متأسفانه شاهد خرید و فروش غیرقانونی ثبت‌نام‌ها توسط مشاوران املاک هستیم که تمام عواقب آن برعهده خریداران و فروشندگان است.

پوربهی با اشاره به ماده 3 آیین نامه اجرایی طرح نهضت ملی مسکن که مقرر شد، همه امور مربوط به این طرح، مطابق با دستورالعمل‌ها و نمونه قرارداد‌های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی انجام می‌گیرد، ادامه داد: با عنایت به ماده 23 قانون پیش فروش ساختمان، اشخاصی که بدون تنظیم سند رسمی اقدام به پیش فروش ساختمان یا بدون اخذ مجوز اقدام به درج یا انتشار آگهی کنند، به حبس از 45 روز تا 6 ماه یا جزای نقدی به میزان دو تا چهار برابر وجوه و اموال دریافتی محکوم می‌شود.

مدیر عامل شرکت عمران شهر صدرا، به دفاتر اسناد رسمی و مشاورین املاک اخطار داد و تاکید کرد: پیرو مکاتبات قبلی با توجه به ممنوعیت هرگونه خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن و پیشگیری از تبعات آتی و طرح دعاوی متعدد در این بخش نسبت به ثبت نقل و انتقال و انجام هرگونه معامله مربوط به واحد‌های مذکور و ثبت رسمی آنها در دفاتر اسناد رسمی و مشاورین املاک خودداری کنند.

انتهای پیام/424

 

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از چهارشنبه/۲۴۰ هزار ردیف استخدامی معلمان در دولت سیزدهم
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • ممنوعیت نقل و انتقال و معاملات طرح نهضت ملی مسکن در صدرا
  • طرح ملی سواد آبی در یزد سه ساله شد
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است
  • کلید پنجاه و یکمین آزمون دستیار پزشکی فردا منتشر می‌شود