Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی با بیان اینکه در غرب سقوط اخلاقی از مسائل کاملا روشن و مشخص است، گفت: غربی‌ها از نظر علمی پیشرفتهایی داشتند اما از نظر اخلاقی سقوط کردند.

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام سیدحمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در روز پایانی اعتکاف اعتراض به ناکارآمدی دولت که با حضور دانشجویان ، طلاب و اقشار انقلابی در مسجد لولاگر برگزار شد، گفت: قبل از هر سخن لازم می‌دانم از شما دانشجویان، روحانیون، طلاب و دیگر اقشار متعهدی که در این اعتکاف حضور دارید تشکر کنم، درود خدا بر شما.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما از فرزندان انقلاب و از پیروان راستین امام و رهبری و از سربازان حضرت ولیعصر هستید. این حرکت شما بسیار سازنده، ارزشمند و امیدوار کننده است و باید ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: برگزاری این اعتکاف و این حرکت بسیار  ارزشمند است و کاش بنده لایق بودم و در این اعتکاف حضور پیدا می‌کردم ولی متاسفانه ما لیاقت چنین جلساتی را نداریم.کسانی که در چنین جریانی حضور پیدا می‌کنند یک ویژگیهایی دارند یک اعتقادات معنوی دارند، توفیق شامل حالشان می‌شود، این توفیق بسیار ارزشمند است، قدر بدانید و ان شاءالله این حرکت را دنبال کنید که بسیار جالب، سازنده، موثر و موفقیت آمیز است.

روحانی تصریح کرد: ممکن است این حرکت را بایکوت یا سانسور کنند اما این حرکت شما اینگونه نیست که بازتاب نداشته باشد و باید ادامه پیدا کند. باید سعی شود در جاهای مختلف، در مساجد مختلف، در دانشگا‌ه و غیردانشگاه این کار ادامه پیدا کند که بهترین شیوه استنکار واعتراض است. نه جار و جنجال و اغتشاش صورت گرفته که متهم به اخلالگری شوید و نه مسئله ای است که بگویند چوب لای چرخ گذاشتند. کاری است بسیار ارزشمند و درود خدا بر شما!

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی گفت: دشمنان اسلام در اولین قدم تلاش کردند که مسئله اسلام واقعی و اسلام راستین را به یک نحوی کمرنگ سازند و در نتیجه بتوانند زمینه درهم شکستن قدرت روحانیت را فراهم کنند، اینجا بود که شعار «ما باید از فرق سر تا انگشت پا غربی بشویم » مطرح شد. آن کسی که این شعار را مطرح کرد نامش تقی زاده و آخوند بود!  آن زمانی که این ماموریت را برعهده داشت لباس روحانیت برتن داشت، اما وقتی ماموریتش انجام شد از لباس بیرون آمد و خیانت زیادی هم کرد. وی در ایجاد تفرقه بین رهبران مشروطه نقش مهمی داشت.

روحانی اظهار داشت: این مسئله که باید از فرق سر تا انگشت پا فرنگی شد، مسئله‌ای است که کمتر به آن پرداخته شده ، معنایش این هست که مثلا فرض کنید گرایش به غرب داشته باشید؟ اندیشه های غربی را پایه گذاری کنید؟  نه ، فراتر از اینهاست.

وی ادامه داد:‌ در غرب سقوط اخلاقی  یکی از مسائل کاملا روشن و مشخص است. غربی‌ها از نظر علمی یک پیشرفتهایی داشتند اما از نظر اخلاقی سقوط کردند، در غرب دروغگویی، خیلی راحت و آسان است، خیلی معمولی است، هم به مردمشان دروغ می‌گویند، هم به دولتهای دیگر،  در مقابل آن کسی که دروغ می‌گوید و مثلا کلاه سر طرف مقابل می‌گذارد، کسی تعجب نمی‌کند! چون راهی غیر از این نیست، ابزاری غیر از این ندارند. این دولت با آن دولت زد و بند می‌کند، خیانت می‌کند، دروغ گفتن یک چیز خیلی عادی در غرب است. بطور کلی آنجا دروغ، ریاکاری، نیرنگ و حقه بازی چیز عادی است.

روحانی یادآور شد: از طرفی در غرب دوری از انسانیت، اینکه انسان ترحم داشته باشد و رحمی داشته باشد، وجدانی داشته باشد و به انسانیت توجه داشته باشد، هیچ معنایی ندارد! به ظاهر از نظر علمی خیلی پیشرفت کردند، اما از نظر انسانیت سقوط کرده اند، منحرف شده اند، بطور کلی انسانیت معنا ندارد. 

وی تصریح کرد: مسئله بعدی بحث دزدی در غرب است. می‌بینید که اکثر دولت ها در قاچاق ها و این گونه مسائل دست دارند. حالا چه قاچاق مواد مخدر یا چیزهای دیگر و همین جور در سایر مسائل اخلاقی و اینها در حدی سقوط کرده اند که هیچی برایشان مطرح نیست و از این راه توانستند دین را به طور کلی  از جامعه شان حذف کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روحانی اسلام دانشجویان انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۹۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس

 به گزارش تابناک، سید مهدی حسینی متین در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت که بریتانیا با آغاز حملات هوایی غیرقانونی به خاک یمن از ژانویه گذشته، خود را به هدف قانونی برای اقدامات دفاعی یمنی‌ها تبدیل کرده است. اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

وزیر دفاع انگلیس اخیرا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شده بود که «ایران مسؤول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی نیابتی از جمله حماس، حزب‌الله و انصارالله، گروه‌های مقاومت مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است».

همچنین وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.

نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است».

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را کاملاً متوقف کرد
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • رسانه‌های عبری‌زبان: ارتش اسرائیل کاملا وابسته به آمریکاست
  • اکس پنگ جی6 ؛ این چینی کاملا از تسلا مدل Y کپی شده، البته ادعا هم دارد! (+تصاویر)
  • اکس پنگ جی6 ؛ این چینی کاملا از تسلا کپی شده، البته ادعا هم دارد! (+تصاویر)
  • تعداد سکوهای پرسپولیسی در وطنی مشخص شد
  • دیگر عادی شده: یک گزینه دیگر به بایرن نه گفت!‏
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • فوت نوجوان ۱۶ ساله کاشانی براثر سقوط درکوه