Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، معصومه منظمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: اجرای عملیات کپه کاری و بذرکاری در مراتع با هدف اصلاح و احیاء مراتع، افزایش تولید علوفه، جلوگیری از فرسایش خاک و غیره انجام می‌شود.

او افزود: با اشاره به انجام کپه کاری در زمین‌های مرتعی بصورت تپه ماهور و کوهستانی که گیاهان خوش خوراک و با ارزش در آن مراتع کاهش یافته است ابراز داشت: روش کپه کاری احتیاج به ماشین‌های کشاورزی نداشته و با استفاده از تیشه، چاله‌های کوچکی ایجاد و بذر‌های مرتعی و علوفه‌ای دیم در آن‌ها کاشته شده و روی چاله‌ها با مقداری خاک با توجه به عمق مناسب برای بذر‌ها، پوشانده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منظمی بابیان اینکه تلاش شد تا از بذر‌های منطبق با شرایط محیطی و سازگار با آب‌وهوای منطقه سمنان استفاده شود، اظهار داشت: این عملیات بیولوژیک با بذرباریجه در دو منطقه پیغمبران و سولاخور به صورت عملیات مشارکتی انجام‌شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان بیان کرد: عرصه مراتع به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع اقتصادی به شمار می‌رود که تامین معیشت جمعیت قابل توجهی از کشاورزان و دامداران به صورت مستقیم و غیر مستقیم به آن وابسته است.

انتهای پیام / م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مدیریت بحران محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۰۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان

مصطفی یوسفی قندعلی رئیس اداره محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان گفت: با توجه به شروع فصل ممنوعه درمورخه ۷ اردیبهشت ماه گشت وکنترل آبی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان درپشت سد گتوند انجام شد که در این گشت وکنترل موفق به دستگیری ۱صیاد غیر مجاز ماهی همراه با ادوات صید شدند.

او می‌گوید: از اول امسال تاکنون ۵ گروه صیادی غیر مجاز توسط یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان مسجدسلیمان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

 یوسفی ادامه داد: از تمام هموطنان عزیز تقاضا داریم با توجه به شروع فصل ممنوعه ماهیگیری و فصل تخم ریزی و زاد آوری ماهیان از صید خودداری نموده و در این خصوص به محیط بانان در این امر خطیر کمک و یاری رسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ساخت دستگاهی برای حفاری عمق تا ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس شناسی
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان
  • مراحل آماده‌سازی موشک‌های ایران قبل از شروع عملیات انتقامی ایران علیه اسرائیل و نوشته‌های روی موشک‌ها + فیلم
  • سردار حاجی زاده: عملیات وعده صادق خواست مردم بود،حتی بچه‌ها در منزل می‌‌گفتند کی می‌خواهید کاری بکنید؟
  • آرزوی ستاره سیتی: آرسنال امتیاز بدهد، خوب می‌شود
  • کشف ۵۷۰ کیلوگرم تریاک در سمنان
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • بعد از رفتن کین، مجبور شدم مثل اردک بنشینم!
  • شروع طوفانی معاملات برق؛ جهش ۶۸۴ میلیارد ریالی در بورس انرژی