Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت تولید کننده کفش‌های تن‌تاک در پاسخ به گزارش خبرگزاری آنا، جوابیه‌ای ارسال کرده است. این جوابیه همراه با برخی توضیحات خبرگزاری آنا منتشر می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، شرکت مالک برند کفش تن تاک در واکنش به گزارش خبرگزاری آنا با عنوان « کفش چینی تن تاک در ویترین صدا و سیما/ حمایت از محصول خارجی در سال رونق تولید» جوابیه‌ای را به این خبرگزاری ارسال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق قانون مطبوعات این خبرگزاری خود را موظف می‌‌داند تا پاسخ این شرکت را  به طور کامل منتشر کند.

در ادامه پاسخ کامل خبرگزاری آنا به ادعای مطرح شده مالک برند کفش تن تاک منتشر می‌شود.

متن جوابیه مالک برند کفش تن تاک:

در پاسخ به مطالب مطرح شده در خبری که در خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا) به شماره 449841 مورخ 30/9/1398 تحت عنوان «کفش چینی تن تاک در ویترین صدا و سیما/ حمایت از محصول خارجی در سال رونق تولید» منتشر شده است، جوابیه زیر ارسال می‌گردد. مقتضی است این جوابیه وفق ماه 23 قانون مطبوعات جهت تنویر افکار عمومی در پایگاه اینترنتی آن خبرگزاری وزین درج گردد.

به باور ما رسانه‌ها رکن چهارم مردم‌سالاری و وجدان بیدار جامعه هستند و فعالیت آزادانه آنها منجر به پیشگیری از گسترش فساد شده و سعادت و تعالی جامعه را در پی خواهد داشت. ضمن تشکر از توجه خبرنگار محترم آن رسانه به لزوم حمایت از تولیدکنندگان داخلی و تعهدات اخلاقی رسانه‌ها، از آنجا که این مجموعه پاسخ‌گویی شفاف به ابهامات مطرح شده را وظیفه خود می‌داند، موارد زیر در خصوص خبر فوق‌الذکر به استحضار دست‌اندرکاران محترم خبرگزاری آنا و مخاطبان عزیزشان می‌رسد.

1. در تیتر خبر منتشر شده عبارت «کفش چینی تن تاک» به کار رفته است. جهت آگاهی به اطلاع می‌رساند که بیش از دو سال است که واردات کلیه محصولات گروه پوشاک از جمله کفش مشمول ممنوعیت شده و عملاً واردات این محصولات با حجم گسترده و از مبادی قانونی انجام‌پذیر نیست. ضمن آنکه با توجه به نرخ ارز، قیمت مواد اولیه و محصولات پتروشیمی در بازار داخلی، عملاً واردات کفش‌های غیرلوکس توجیه اقتصادی ندارد.

2. در خصوص موارد طرح شده در مورد اهمال سازمان صدا و سیما در زمینه بررسی کیفیت و اصالت محصول به اطلاع می‌رساند که به لحاظ قانونی این سازمان مرجع بررسی قیمت، کیفیت و اصالت کالاها نیست اما برخلاف برخی رسانه‌های کوچک‌تر که «به صحبت‌های احتمالی اتکا می‌کنند» این سازمان مجموعه ضوابط و مقررات مشخصی جهت پذیرش آگاهی دارد که شامل ارائه مجوزات قانونی صادر شده توسط مراجع ذیصلاح است. قاعدتاً می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت اداره کل بازرگانی سازمان صدا و سیما از کم و کیف این ضوابط اطلاع حاصل فرمایید.

3. در بخشی از خبر نقل شده که «کفش تن تاک وارداتی ابتدا سعی شده با قیمت 50 هزار تومان در بازار امیریه به فروش برسد که موفق نبوده و با فروش تلویزیونی موفق شده‌اند تمامی کفش‌های خود را به بیش از سه برابر قیمت یعنی 188 هزار تومن به فروش برسانند.» ضمن تکذیب این موضوع بدینوسیله یادآوری می‌کنیم که در حال حاضر کفش تن تاک شامل بیش از 130 نوع کفش در سایزها و رنگ‌های مختلف است که تنها 3 مدل از آنها از طریق فروش تلویزیونی به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد و الباقی در بیش از 100 شعبه فروش مستقیم کفش تن تاک در سراسر کشور عرضه می‌شود. لازم به ذکر است علت اصلی اقبال عمومی به کفش‌ها و مصنوعات ساخت این شرکت و قیمت پایین این محصولات به دلیل کوتاه شدن زنجیره تولید تا توزیع و کاهش قیمت‌ها و هزینه‌های تولید می‌باشد.

4. در زمینه پرسش مطرح شده که «محل کارخانه تن تاک کجاست؟» ضمن درک حسن نیت خبرنگار محترم به اطلاع می‌رساند محصولات تن تاک در حال حاضر در بیش از 50 کارگاه و کارخانه تولیدی در سراسر کشور تولید می‌شوند که 5 مجموعه از این کارخانه‌ها تحت مالکیت شرکت سپیده ماهان (مالک برند تن تاک) قرار دارد.

تن تاک در انتخاب پیمانکاران و محل احداث کارخانه‌های خود، توسعه متوازن منطقه‌ای را به عنوان یک مسئولیت اجتماعی مد نظر قرار داده و به جای تمرکز در شهرهای بزرگ، جغرافیای تولید خود را به صورت متوازن در سراسر کشور گسترده است. کارخانه‌های تن تاک در اشتهارد، خمین، یزد، قم و ... در حال فعالیت هستند و علاوه بر آن 45 پیمانکار از نقاط مختلف کشور با تن تاک همکاری می‌کنند. ما مفتخریم در حال حاضر با بیش از 5 هزار نیروی شاغل در بخش تولید و 600 نفر نیروی جوان در بخش فروش، یکی از بزرگ‌ترین کارآفرینان صنعت تولید کفش کشور هستیم. به ویژه آنکه در کارخانه تولید کفش خمین برند تن تاک کلیه پرسنل خود را از میان معلولان استخدام کرده و دست‌های پرتوان این عزیزان یاریگر ما در عرصه تولید هستند.

5. در خصوص «اهمال سازمان صدا و سیما در زمینه راستی‌آزمایی محل و نحوه تولید محصولات تن تاک» بدین‌وسیله اعلام می‌شود که مجموعه تن تاک آمادگی دارد در هر زمان پذیرای خبرنگاران هر کدام از رسانه‌های قانونی کشور و مخصوصاً خبرنگار محترم آن خبرگزاری وزین باشد تا ضمن بازدید از محل تولید، از تکنولوژی تولید تن تاک اطمینان پیدا کنند.

و در آخر برند تن تاک با وجود آگاهی کامل از آسیب‌های ایجاد شده و خسارات غیرقابل جبرانی که اطلاع‌رسانی غیرمسئولانه برای کسب و کارها ایجاد می‌کند و نیز لطماتی که به جایگاه این برند نزد افکار عمومی وارد می‌شود، به جهت قداستی که برای قلم و آنچه می‌نگارد و حرمتی که برای فعالان رسانه‌ای قائل است، پس از درج این جوابیه از کلیه حقوق قانونی خود در پیگیری اتهامات مطرح شده در این خبر و خسارات معنوی وارده صرفنظر کرده و توفیق روز افزون مسئولان و کلیه پرسنل محترم خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا) را از درگاه خدا مسئلت دارد.

پاسخ کامل خبرگزاری آنا به جوابیه مالک برند کفش تن تاک:

در بند یک پاسخ مالک برند کفش‌های تن تاک درباره واردات کفش به کشور بیان شده«بیش از دو سال است که واردات کلیه محصولات گروه پوشاک از جمله کفش مشمول ممنوعیت شده و عملاً واردات این محصولات با حجم گسترده و از مبادی قانونی انجام‌پذیر نیست.» این درحالی است که طبق اعلام آمار پایگاه گمرک جمهوری اسلامی ایران، در تمامی‌ ماه‌های سال  1397 از مبادی رسمی گمرکی انواع کفش خارجی به کشور وارد شده است. جدول زیر برخی از آمار واردات سال 1397 کفش به کشور بوده که از طریق مبادی رسمی انجام شده است. لازم به ذکر است که آمارهای گمرک در واردات کفش بیش از این موارد بوده که به علت محدودیت، برخی از موارد آن بیان شده است.

سال

ماه

کشور

گمرک

تعرفه

شرح تعرفه

وزن

ارزش ریالی

ارزش دلار

1397

3

چين

منطقه ویژه شهید رجایی

64029900

کفش، که در جاي ديگرگفته نشده، قوزک پارا نميپوشاند، از کائوچو يا پلاستيک.

225

138,779,840

3,298

1397

3

چين

منطقه ویژه شهید رجایی

64069090

ساير اجزاء کفش، کف هاي داخلي قابل تعويض همانند گتر و ساق پوش واشيا، همانند غير مذکور به استثناي از چوب وسرپنجه فولادي

752

319,808,000

7,600

1397

4

چين

گناوه

64059000

ساير کفش ها که در جاي ديگرگفته نشده

358

217,785,834

5,185

منبع پایگاه اطلاع‌رسانی گمرک جمهوری اسلامی ایران

2. در بند 2 پاسخ مالک برند تن تاک، تنها به گزاره‌های کلی درباره رد مطالب خبرگزاری آنا بسنده شده و هیچ سند و مدرکی مبنی‌بر نادرست بودن گزارش این خبرگزاری، ارائه نشده است. همچنین درباره ضوابط صداوسیما نیز شرکت مربوطه تنها به ضوابط تبلیغات ارجاع داده که هیچ موضوعی را اثبات نمی‌کند. برای اثبات ادعاهای مالک برند تن تاک نیاز است تا این شرکت تمامی اسناد خود را دال بر تولید داخل بودن محصولات منتشر نماید.

3.در بند 4 پاسخ مالک برند کفش‌های تن تاک، فقط تعداد کارگاه‌ و کارخانه‌های تولیدی کفش‌های این شرکت بیان شده و آدرس دقیقی از مکان‌ کارخانه و کارگاه‌های آن نیامده است. علاوه‌براین در همان بند، مالک برند تن تاک شرکت «سپیده ماهان» معرفی شده است که بررسی شماره تماس‌های موجود در پایگاه اینترنتی این شرکت، به نشانی sepidehmahan.com نشان دهنده این است که مکان شرکت مذکور در کشور آمریکا بوده و هیچ آدرس دقیقی از آن موجود نیست.

تصویر زیر صفحه اول سایت شرکت سپیده ماهان است که به وضوح شماره تماس آن با کد کشور آمریکا معرفی شده است.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: خبرگزاری آنا کفش تن تاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۰۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان که قصد خروج از کشور را داشتند، کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا قربانی امروز _ دوشنبه دهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق طی دو ماه گذشته با همکاری نیروی انتظامی و کارکنان گمرک پرویزخان کشف شده است.

وی افزود: سوخت‌های کشف شده از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان که قصد خروج از کشور را داشتند کشف شد و متخلفان به تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شدند.

مدیرکل گمرک پرویزخان تصریح کرد: سوخت‌های کشف شده از جمله بنزین و گازوئیل و در قالب گالن‌های بیست لیتری از آن‌ها کشف و ضبط شده است.

قربانی ادامه داد: سوخت سرمایه ملی است و با هرگونه عرضه خارج از شبکه آن برخورد خواهیم کرد.

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز، دو مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال است.

کد خبر 749053

دیگر خبرها

  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا کند شد
  • پاسخ خبرگزاری مجلس به گزارش‌ها درباره مرکز پژوهش‌ها
  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • موتور برق ویژه مسافرت و کمپینگ | باغ ویلا
  • حماس در حال بررسی طرح اسرائیل برای تبادل اسرا
  • ببینید | ادعای عجیب وزیر صمت درباره تولید خودرو در ایران