Web Analytics Made Easy - Statcounter

دایره پلیس جنایی فدرال آلمان موسوم به (BKA) اعلام کرد، مقامات این کشور پس از حمله تروریستی سال ۲۰۱۶ میلادی در منطقه برایدشایر پلاتس واقع در برلین ۹ حمله تروریستی را خنثنی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، دایره پلیس جنایی فدرال آلمان به روزنامه ولت آم زونتاگ گفت: در حقیقت تنها در ماه گذشته دو اقدام تروریستی خنثی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسون کورنباخ، رئیس اداره "تروریسم و افراط گرایی" که زیر مجموعه دایره پلیس جنایی فدرال آلمان است گفت: مرگ ابوبکر البغدادی، رهبر داعش در ماه اکتبر ممکن است باعث حملات تروریستی بیشتر شود.

وی افزود: پس از مرگ رهبر داعش درخواست‌های انجام اقدامات تروریستی در گروه‌های افراط گرایی در کشورهای غربی افزایش یافته است. ماهیت این حملات نیز در حال تغییر است. روال به سمت حملات با ابزار ساده‌تر در حال تغییر است. سلاح‌های گرم اخیرا نقش کمتری در حملات برنامه ریزی شده در این کشور داشته‌اند.

تاسیس اداره جدید دایره پلیس جنایی فدرال یکی از واکنش‌های جدی به حمله به بازار کریسمس برلین در سال ۲۰۱۶ میلادی بود که در جریان آن ۱۲ تن کشته و ۵۵ تن دیگر زخمی شدند.

هولگر مونش، رئیس دایره پلیس جنایی فدرال آلمان گفت: در پایان ماه اکتبر ۷ حمله با انگیزه تروریستی خنثی شدند. سه هفته بعد در تاریخ ۱۲ نوامبر ۱۷۰ نیروی پلیس به سه آپارتمان در اوفنباخ که هم مرز با فرانکفورت است حمله کرده و یک شهروند آلمانی ۲۴ ساله متهم به تدارک یک جرم جدی که این ایالت را تهدید می‌کرد، دستگیر کردند. یک هفته بعد یک شهروند سوری ۲۶ ساله به اتهام جرمی مشابه در برلین بازداشت و خانه‌اش مورد تفتیش قرار گرفت.

در همین حال زیهوفر، وزیر کشور آلمان گفت: این اقدامات تروریستی خنثی شده مدرکی دال بر عملکرد عالی نیروهای امنیتی است. نیروهای امنیتی ما ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته به صورت کاملا عالی به وظیفه خود عمل می‌کند.

زیهوفر به دنبال کمک بیشتر از جانب سازمان‌های اینترنتی در تلاش‌هایشان برای حفظ امنیت شهروندان است.

وی گفت: ما در سال‌های اخیر دائما آژانس‌های امنیتی را تقویت کردیم. در حال حاضر باید به آنها قدرت لازم برای کشف تروریست‌ها در شبکه‌های مجازی را بدهیم.

روز شنبه بازار کریسمس در منطقه برایدشایر پلاتس همان مکانی که در سال ۲۰۱۶ میلادی در آن حمله تروریستی صورت گرفته بود به صورت موقتی تخلیه شد. این تخلیه پس از آن صورت گرفت که پلیس آلمان اطلاعاتی درباره اشیای مشکوک دریافت کرد. به بازدید کنندگان از این بازار گفته شده بود که با آرامش این مکان را ترک کنند. چند ساعت بعد همه چیز به حالت عادی بازگشت و دو مرد که ابتدا به عنوان بخشی از تحقیقات بازداشت شده بودند آزاد شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلمان حمله تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۱۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری 1-0 اتلتیکو مادرید مقابل بایرن مونیخ با گل دیدنی سائول نیگز (لیگ قهرمانان اروپا - 2016/4/28) / فیلم

در چنین روزی در سال 2016، اتلتیکو مادرید و بایرن مونیخ در بازی رفت دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری 1-0 اتلتیکو به پایان رسید. تک گل این بازی را سائول نیگز روی یک حرکت انفرادی زیبا به ثمر رساند.

دانلود (4.1MB)

دیگر خبرها

  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات
  • حمله به نمازگزاران در گذره ولایت هرات
  • تازه داماد ۲۰ ساله‌ای که بعد از تیرخلاص جیش‌الظلم زنده ماند
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • برتری 1-0 اتلتیکو مادرید مقابل بایرن مونیخ با گل دیدنی سائول نیگز (لیگ قهرمانان اروپا - 2016/4/28) / فیلم
  • فیلم/ یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • برچیدن کمپ اعتراضی حامیان فلسطین در برلین توسط پلیس
  • حمله خشن بوندسلیگا به کفش طلای اروپا