Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهره عبادتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اداره محیط زیست شهرستان ری از ابتدای آذرماه که شرایط سکون جوی و تجمیع آلاینده‌های در کلان شهر تهران آغاز شده است به صورت شبانه روزی واحدهای آلاینده هوا را پایش می کند.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ واحد آلاینده هوا طی یک ماه اخیر مورد پایش زیست محیطی قرار گرفته اند، افزود: واحدهای تولید بتن، قیر، آسفالت، ریخته‌گری، آجر نسوز، گچ و معادن شن و ماسه که در تولیدات خود از سوخت‌های فسیلی استفاده می کنند، پایش شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبادتی ادامه داد: پالایشگاه شهید تندگویان و کارخانه سیمان تهران به دلیل بالا بودن مواد آلاینده هوا در  خروجی دودکش‌هایشان به صورت ویژه و شبانه روزی مورد پایش قرار می گیرند.

این مسئول با اشاره به اینکه پسماندسوزی یکی از منابع عمده آلایندگی در جنوب پایتخت است، تصریح کرد: پسماندسوزان بیشتر مواقع ساعت‌های پایانی روز و شب‌ها اقدام به این کار می کنند که در بازرسی‌های اخیر ۲۳ مورد اطفاء شده و ۲ پسماندسوز نیز به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

عبادتی یادآرو شد: پسماندسوزان با حمل مقادیر زیادی لاستیک کامیون، سیم و کابل برق، و سایر موارد صنعتی به مناطق جنوبی شهرستان ری اقدام به سوزاندن برای استحصال سیم‌های فلزی می کنند که همین امر موجب ایجاد آلودگی هوا و مه در هوای جنوب شهرستان ری به ویژه در بخش کهریزک و فشافویه می شود.

وی اضافه کرد: تجمیع و سکون آلاینده‌ها در هوا موجب افزایش بیماری‌های تنفسی، قلبی و ریوی می شود که باید با فرهنگ سازی مناسب و تامین امکانات لازم برای پایش واحدهای تولیدی و خودروهای شخصی جلوی این کار گرفته شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب تهران قرار گرفته است، این شهرستان به دلیل استقرار صنایع مختلف تولید و خدماتی به عنوان قطب صنعتی پایتخت مطرح می شود و همین امر در کنار قرارگیری مجمتع پردازش آراد که روزانه در حدود هفت هزار تن زباله تهران به آنجا حمل می شود، این شهرستان ری کانون اصلی آلودگی هوا و بوی نامطبوع کرده است.

برچسب‌ها شهرستان ری سازمان حفاظت محیط زیست آلودگی هوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری سازمان حفاظت محیط زیست آلودگی هوا شهرستان ری سازمان حفاظت محیط زیست آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۱۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران، بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است

سرهنگ احمد کرمی اسد رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور فراجا گفت: طرح صدور گواهینامه یک روزه موتورسواران به صورت آزمایشی از سال گذشته در برخی از استان‌ها آغاز شد و بعد از اتمام طرح آزمایشی و برطرف شدن نواقص اکنون در سراسر کشور به جز استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و مازندران در حال اجرا است و در روز‌های آینده در ۳ استان باقی مانده اجرای می‌شود.

وی افزود: متقاضیان با داشتن شرایط لازم، موتورسیکلت به نام خود یا والدین و حداقل ۱۸ سال سن می‌توانند با مراجعه به سایت آموزش موتورسیکلت ایرانیان پس از ثبت نام در سامانه و پرداخت هزینه، برای مراحل آزمایش و آزمون نوبت دریافت کنند که تمامی امور به صورت غیر حضوری انجام‌می‌شود.

وی ادامه داد: در روز مراجعه به آموزشگاه، سلامت متقاضی توسط پزشک متخصص کنترل و سپس مهارت سنجی و گواهی مهارت صادر می‌شود سپس فرد اقدام به شرکت در آزمون نظری و عملی می‌کند و به محض قبولی، همان روز پرونده صدور گواهینامه تایید می‌شود.

وی بیان داشت: در ۴۸ ساعت گذشته ۲۹۴ هزار نفر به سایت مراجعه کرده‌اند و از این تعداد ۲۷۴ هزار نفر در مراحل مختلف فرایند ثبت نام هستند، همچنین ۲۱۹ هزار نفر گواهینامه دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه در تهران است، گفت: در طی چند روز اخیر ۱۰۵ هزار نفر در تهران برای دریافت گواهینامه موتورسیکلت ثبت نام کرده‌اند.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • تداوم تنفس هوای مطلوب در تهران
  • تهران، بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است
  • طراحی پلتفرم آنلاین معاملات مسکن در دستور کار
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود