Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس جمهور کره جنوبی ضمن تایید تلویحی به بن بست رسیدن مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی می‌گوید وضعیت کنونی در شبه جزیره کره به نفع هیچ کشوری نیست. تاریخ انتشار: 11:31 - 02 دی 1398 - کد خبر: ۵۷۹۴۷۴

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، «مون جائه این»، رئیس جمهور کره جنوبی می‌گوید که «توقف مذاکرات میان کره شمالی و آمریکا به نفع کره شمالی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی امروز دوشنبه، ۲ دی، در دیدار با «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین، گفت که «وضعیت کنونی که مذاکرات میان کره شمالی و آمریکا متوقف شده و تنش‌ها در شبه‌ جزیره کره افزایش یافته، نه تنها برای سئول و واشنگتن بلکه برای کره شمالی نیز سودمند نیست.»

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی، «مون» در این دیدار گفته «من امیدوارم که ما همکاری بیشتری انجام دهیم تا موقعیت‌های کمی که وجود دارند نتیجه‌بخش باشند.»

بیشتر بخوانید:

کاهش تحریم‌های کره شمالی بهترین راهکار برای کاهش تنش‌ها هشدار کره شمالی به آمریکا

 

بر اساس بیانیه سئول، رئیس جمهور کره جنوبی در ادامه از تلاش‌های چین برای حل بحران کره شمالی قدردانی کرده است.

به تازگی چین و روسیه پیش‌نویس قطعنامه مشترک برای حل بحران کره شمالی را به شورای امنیت ارائه دادند که این قطعنامه خواستار کاهش تحریم‌ها علیه کره شمالی است.

پیونگ یانگ پایان سال ۲۰۱۹ را به عنوان ضرب‌  الاجلی برای واشنگتن تعیین کرده تا رویکرد خصمانه خود در قبال کره شمالی را تغییر دهد.

همزمان با پایان این مهلت، نگرانی‌ها درباره بالا گرفتن تنش‎ها در روابط میان کره شمالی و آمریکا افزایش یافته است.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کره شمالی کره شمالی کیم جونگ اون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۱۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه

رئیس جمهور آمریکا با امیر قطر و رئیس جمهور مصر درباره آتش‌بس غزه تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر درباره تحولات نوار غزه گفت‌وگوی تلفنی کرد.

طبق گزارش رأی الیوم، امیر قطر و جو بایدن درباره تلاش‌های ۲ کشور برای رسیدن به یک توافق آتش‌بس فوری در نوار غزه گفت‌وگو کردند.

السیسی و بایدن نیز درباره آخرین تحولات مذاکرات کنونی و تلاش‌های مصر برای رسیدن به یک آتش‌بس در نوار غزه و معامله تبادل اسرا رایزنی کردند.

السیسی و بایدن بر خطر عملیات نظامی در شهر رفح و تأثیر آن بر بحران فاجعه بار انسانی در نوار غزه و امنیت و ثبات منطقه تاکید کردند.

السیسی بر لزوم ورود کافی کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کرد.

۲ طرف بر لزوم تلاش برای ممانعت از گسترش دایره جنگ و اهمیت راه حل ۲ دولت به عنوان تنها راه برای تحقق امنیت و ثبات در منطقه تاکید کردند.

در این تماس تلفنی درباره شراکت استراتژیک بین مصر و آمریکا و ادامه فعالیت مشترک برای تقویت روابط دوجانبه گفت‌وگو شد.

به رغم هشدارهای بین‌المللی نسبت به پیامدهای فاجعه بار حمله به رفح به خاطر وجود ۱.۴ میلیون آواره فلسطینی در آنجا، رژیم صهیونیستی همچنان بر حمله به رفح پافشاری می‌کند. مصر نگران این است که عملیات نظامی رژیم صهیونیستی منجر به ورود آوارگان فلسطینی به خاک این کشور شود.

از چند ماه پیش مصر، قطر و آمریکا رهبری مذاکرات غیرمستقیم بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس برای آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا را بر عهده دارند اما به دلیل مخالفت تل‌آویو با خواسته حماس برای پایان جنگ و خارج کردن نیروهای خود از نوار غزه و بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال غزه نتیجه نداشته است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس
  • بالا گرفتن احتمال کشتن چند دانشجوی معترض توسط پلیس/ چت پلیس نیویورک: فکر کنم به یکی از دانشجوها شلیک کردیم! + فیلم و عکس
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • عاقبت سبقت گرفتن با سرعت بالا (فیلم)
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها