Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل امروز فناوران و پژوهشگران اردبیل در حالی به دیدار امام جمعه اردبیل رفتند که جمعی از فعالان این حوزه از پیچیدگی‌های نظام بروکراسی و تاخیر و تعلل در صدور مجوزها زبان به شکوه گشودند.

علیرضا پوستی از فناوران حوزه پزشکی و سلامت در دیدار با امام جمعه اردبیل به روند کند صدور مجوزها اشاره و اظهار کرد: در حالی سخن از حمایت مسئولان از روند افزایشی جمعیت به میان می‌آید که پنج میلیون زوج نابارور در کشور در انتظار فرزندآوری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: ما در همین استان به فناوری‌هایی دست یافتیم تا زمینه این کار سهولت یابد.

جمالی دیگر فناور حوزه مهندسی مکانیک نیز بیان کرد: در این شرایط سخت تحریم مسئولان باید بالاتر از حمایت‌های مادی حمایت‌های معنوی را از کارآفرینان و فناوران داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آران در این نشست با قدردانی از حمایت پارک علم و فناوری از نخبگان و فناوران در یک سال اخیر گفت: با تولید محصولات باکیفیت متناسب با دانش فنی روز سعی می‌کنیم به استقلال صنعتی کشور کمک کنیم اما این واقعیت تلخ را نیز نباید فراموش کرد که ماه‌هاست دانشگاه‌های استان به رغم داشتن آزمایشگاه حاضر به همکاری با فناوران نیستند.

واثقی ادامه داد: در همین شرکت آران اگر مسئولان حمایت کرده و تولید محصول را شاهد باشیم زمینه اشتغال 150 نفر فراهم می‌آید اما بالاتر از تحریم‌های بیگانگان این تحریم‌های داخلی است که مانع جهش علمی و فناوری نسل آینده محسوب می‌شود.

ندایی بانوی فناور استان اردبیل به توانمندی شرکت دانش بنیان در تولید و ارسال دستگاه‌های چاپ اشاره کرد و گفت: اعمال مالیات سنگین مانعی جدی بر سر راه مجموعه تولیدی ماست.

کهنی از جوانان تولیدکننده قطعات الکتریکی خودرو نیز به افق اشتغال 700 نفری در این مجموعه در سال‌های آینده اشاره و اظهار کرد: استاندار اردبیل به جد حامی صنعتگران و تولیدکنندگان است اما مدیران میانی همپای او حمایت و همراهی را انجام نمی‌دهند.

وی ضرورت اصلاح نگاه مسئولان امنیتی را به موضوع رمز ارز دیجیتال یادآور شد و تصریح کرد: در بسیاری از استان‌ها رمز ارز دیجیتال سبب اشتغال شده اما در یک فرصت‌سوزی تاریخی مسئولان استان مانع این کار شده و در حقیقت تیشه به ریشه این موضوع زده‌اند.

تولیدکننده پاوربانک در اردبیل نیز به تولید سه تا چهار هزار محصول باکیفیت اشاره و خاطرنشان کرد: از طریق دیجی‌کالا 6 هزار دستگاه سفارش گرفتیم که تا عید امسال باید تحویل دهیم.

وی گفت: ما تولیدات خود را دو سوم قیمت محصول خارجی عرضه می‌کنیم و بازارهای خوب داخلی نیز برای فروش محصول پیدا شده است.

پرداخت 800 میلیون تومان تسهیلات به کارآفرینان به همت صندوق دانشگاه تهران

به گزارش ایسنا، در این دیدار مسئول شعبه استانی صندوق نوآوری و شکوفایی دانشگاه تهران اظهار کرد: ما سعی کردیم تا اردبیل را جزو اولین شعبه‌های راه‌اندازی این صندوق در استان‌ها قرار دهیم که با حمایت رئیس پارک علم و فناوری در حال حاضر این صندوق فعالیت می‌کند و در این مدت 800 میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

مهدی رنجبر به فعالیت این صندوق از سال 89 اشاره کرد و افزود: 270 میلیارد تومان وام یا ضمانتنامه بانکی در سطح کشور از طریق این صندوق صادر شده که کمک‌کار خوبی برای پژوهشگران و فناوران بوده است.

وی بیان کرد: پرداخت یک میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات در اولویت پرداخت بوده و به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون تومان نیز تسهیلات در کمیته اعتبارات در حال بررسی است.

رنجبر از تمامی شرکت‌های دانش بنیان خواست تا از ظرفیت و توان این صندوق در راستای اجرایی کردن پروژه خود استفاده کنند.

حجتی دیگر فناور و تولیدکننده نانوعایق اظهار کرد: با وجود اینکه شهرداری اردبیل اعتقادی به کار ما ندارد اما ما آماده اجرای یک کیلومتر پازل با شیوه نانو عایق به شکل رایگان هستیم تا در صورت اعلام رضایت طرح خود را عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: در این پازل‌کاری کوچکترین درز آب و یخ‌زدگی را در روی پازل‌ها شاهد نخواهیم بود و جذب آب به سرعت اتفاق می‌افتد.

به گزارش ایسنا، در توضیحات فناوران آنچه بیشتر مشهود بود گلایه جوانان فناور و کارآفرین از پیچیدگی بروکراسی اداری، عدم همراهی مسئولان، عدم اعتماد آنها به پژوهشگران و فناوران جوان و همچنین برخی غفلت‌ها از تاخیر و تعلل در صدور مجوزها بود که امام جمعه اردبیل نیز قول داد در نشست با استاندار اردبیل این خواسته‌ها را مطرح و نسبت به پیگیری امور از طریق مدیران استانی اقدام عاجل انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی فناورانه پژوهشگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۱۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان


به گزارش خبرگزاری صداو سیما ، ‌دانشگاه فرهنگیان ضمن تبریک به پذیرفته شدگان آزمون کتبی و ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان در یازدهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «داوطلبان برای اطلاع از نتیجه آزمون کتبی و ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان (یازدهمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی) باید به سایت جهاد دانشگاهی به آدرس hrtc.ir مراجعه کنند.»

‌نتایج نهایی آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان، در سقف سهمیه‌های اعلامی و بر‌اساس بالاترین نمرات، پس از اعلام نتایج گزینش به اطلاع پذیرفته‌شدگان خواهد رسید. 

‌یازدهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز در دستگاه‌های اجرایی کشور در روز جمعه هشتم دی ۱۴۰۲ در حوزه‌های امتحانی تهران و سراسر کشور برگزار شد.

‌دانشگاه فرهنگیان نیز یکی از دستگاه‌هایی بود که سهمیه قابل توجهی به تعداد بیش از ۶۵۰ نفر برای جذب در این دستگاه اختصاص یافت که جهت تصدی پست‌های مختلف کارشناسی در پردیس استان‌های کشور است.

دیگر خبرها

  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • رشته شیلات به رشته های تحصیلی محقق اردبیلی افزوده می شود
  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل
  • نگاه واقع‌گرایانه به آسیب‌های اجتماعی داشته باشید/ مسئولان منفعل توبیخ می‌شوند
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان
  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور
  • دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند