Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@02:03:10 GMT

نفی خشونت در اسلام؛ برنامه رادیو بلال اوگاندا

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۱۱۹۰۲

نفی خشونت در اسلام؛ برنامه رادیو بلال اوگاندا

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمدرضا قزلسفلی رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا و آدم سبیالا استاد دانشگاه و تحلیلگر اوگاندایی به مناسبت «روز جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری» در رادیو بلال اوگاندا حضور یافته و ریشه‌های خشونت و افراطی‌گری، عوامل و راه‌حل‌های آن را در برنامه صلح در یک نگاه بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 وی در بخشی از سخنان خود گفت: در ۱۸ دسامبر ۲۰۱۳  پیشنهاد حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با عنوان «جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری» با رأی قاطع نمایندگان ۱۹۰ کشور جهان، بدون مخالف به تصویب رسید.

حجت‌الاسلام محمد‌جواد زارعان از دیگر میهمانان برنامه و تحلیلگر مسائل حقوقی نیز در بخشی از سخنان خود در رادیو بلال با بیان اینکه ریشه‌های خشونت، تروریسم و افراط‌‌گرایی را باید در زیاده‌خواهی کشورهای استعمارگر غربی به منظور تضعیف جهان اسلام و ممانعت از وحدت و بیداری مسلمانان جستجو کرد، گفت: عوامل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی وابسته به دشمن نیز در بروز و ظهور خشونت و افراط‌گرایی مؤثر هستند .

وی متذکر شد که نفوذ نظامی کشورهای غربی و تلاش آن‌ها برای تغییر نقشه خاورمیانه نیز سبب افزایش دامنه خشونت و افراط‌گرایی در کشورهای اسلامی شده است.

زارعان در بخشی از سخنان خود با اشاره به مفهوم اسلام با بیان اینکه اسلام به معنای تسلیم در برابر خداوند است، گفت: کلمه اسلام حاوی پیام صلح در برابر صلح بوده و دین اسلام همواره انسان‌ها را به صلح و وحدت دعوت می‌کند.

خشونت و افراط‌گرایی؛ چالش کشورهای اسلامی

این تحلیلگر مسائل حقوقی و بین‌المللی همچنین با تأکید بر اینکه امروزه خشونت و افراط‌گرایی به بزرگ‌ترین چالش کشورهای اسلامی تبدیل شده است، گفت: تخلق به اخلاق اسلامی، خوش‌بین بودن به دیگر مسلمانان و تأسی به سیره پیامبر اکرم(ص) از جمله عواملی هستند که موجب رفع خشونت شده و افراطی‌گری را از بین برده و در جامعه صلح و دوستی برقرار می‌کنند.

زارعان با بیان اینکه بیش از یکصد و چهل آیه در قرآن مجید به اهمیت صلح و دعوت به آن اشاره دارد، گفت: پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) با رفتار و کردار خود همواره مسلمانان را به صلح و وحدت توصیه می‌کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه دفاع از ناموس، وطن، دین و ایمان و مقابله به مثل، خشونت محسوب نمی‌شود، گفت: منطق اسلام و سنن و سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) صلح در برابر صلح است.

حجت‌الاسلام زارعان تصریح کرد: برخی که از اسلام شناخت ناقصی دارند، سوء برداشت‌هایی دارند و جهاد برای دفاع از وطن را خشونت و افراط‌‌گری تلقی می‌کنند.
 محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در رادیو بلال سخنران دیگر برنامه بود که با بیان اینکه خشونت و تمام اشکال آن از نگاه اسلام محکوم است، گفت: استکبار جهانی، تکبر، جهالت، ضعف ایمان، شایعه‌سازی، غفلت، بی‌خبری از آثار زیان‌بار خشونت و افراط‌‌گری، جزئی‌نگری، کوته‌نظری، بدگمانی و سوء ظن و حسادت از جمله عوامل خشونت و افراطی‌گری است.

 رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا در پایان تأکید کرد: تقویت ارزش‌های دینی و معنوی، ایثار، سعه صدر، پرهیز از گروه گروه شدن، تأسی به شخصیت‌های وحدت‌آفرین و نهادینه‌کردن آموزه‌های دینی و ارزش‌های انسانی از جمله راه های مقابله با گسترش خشونت و افراطی‌گری است.


انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۱۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنر هواداران افراطی یوونتوس: آقای الگری، باید در تیم ما بمانی!

الگری از حمایت شدید کورواسود برخوردار است

طرفداری | با وجود کسب نتایج بحث‌برانگیز در فصل جاری، هواداران افراطی یوونتوس هم‌چنان از ماسیمیلیانو الگری حمایت می‌کنند و خواهان ماندن او در تورین هستند.

هرچند بیانکونری به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا بسیار نزدیک شده و هم‌چنین در فینال کوپا ایتالیا حضور دارد، اما نمایش‌های دفاعی و کسل کننده این تیم در کنار واگذار کردن قهرمانی به رقیب دیرینه یعنی اینتر، انتقادات از الگری را به بالاترین حد رسانده‌اند. از نظر کارشناسان و جمع کثیری از هواداران، عملکرد مکس الگری در دوره دوم حضورش روی نیمکت یوونتوس به هیچ وجه قابل دفاع نبوده‌است و او باید در پایان فصل، جای خود را به سرمربی دیگری بدهد؛ با این حال، هواداران افراطی بیانکونری به مانند قبل هم‌چنان از الگری حمایت می‌کنند و خواهان ماندن او تا پایان قراردادش (تابستان ۲۰۲۵) هستند.

هواداران افراطی یووه (کورواسود) امروز یک بنر بزرگ در بیرون ورزشگاه آلیانز نصب کردند و از الگری خواستند که این تیم را ترک نکند:

آقای الگری، تو باید در تیم ما بمانی. ما می‌خواهیم با تو به جام جهانی باشگاه‌ها برویم.

 

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • بنر هواداران افراطی یوونتوس: آقای الگری، باید در تیم ما بمانی!
  • بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • برنامه «خط اول» از رادیو ورزش
  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه هشتم اردیبهشت
  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • پویش قدردانی از معلم در «زنگ انشا» از رادیو صبا
  • فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در «کوچه سلامت پلاک۱۰۲»