Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رضا چمن صبح دوشنبه در دومین نشست تبیینی، خبری و اطلاع‌رسانی ذیل شورای اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری سمنان بابیان اینکه موج آنفولانزای امسال در مقایسه با سال‌های قبل از شدت بالاتری برخوردار بود، ابراز داشت: خوشبختانه این دامنه شیوع در کشور و ازجمله شرق استان سمنان فروکش کرده و در حال نزول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه موردی از مرگ‌ومیر آنفولانزا در حوزه شرق استان سمنان گزارش نشده است، افزود: امکان نمونه‌گیری از همه افراد در مورد آنفولانزا وجود ندارد لذا ۴۰ نمونه مشکوک به آزمایشگاه‌های بهداشت ارسال و از این تعداد نتیجه ابتلاء شش نفر مثبت شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه طی بازه زمانی شیوع آنفولانزا دو هزار و ۴۰۰ مرود مراجعه به بخش‌های اورژانسی بیمارستان‌های شاهرود و میامی صورت گرفت، ابراز داشت: از این تعداد ۳۴۰ نفر با علائم شبه موردی ابتلاء به آنفولانزا در حوزه شرق استان سمنان بستری شدند.

چمن بابیان اینکه در فصل زمستان تا اردیبهشت هرسال انتظار یک تا سه موج همه‌گیر آنفولانزا وجود دارد، تصریح کرد: واقعیت این است که خیلی از داروها به بیماری مقاوم شدند و کارایی خود ر از دست دادند و صرفاً می‌بایست از طریق رعایت بهداشت این شیوع را کاهش داد.

وی بابیان اینکه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و سمنان خوشبختانه کمبودی از داروی آنفولانزا گزارش نشده است، افزود: واقعیت اینکه داروی کمیابی است و با توجه به اینکه ابتلاء آن می‌تواند مرگ‌ومیر بالایی را رقم بزند و افراد مبتلا جامعه را درگیرد کند لذا باید مراقبت‌های لازم صورت گیرد تا این‌همه گیری کاهش یابد.

کد خبر 4805304

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود حوزه بهداشت و درمان بوشهر ایلام تعطیلی مدارس گرگان شهرکرد قزوین خطبه های نماز جمعه آلودگی هوا انتخابات مجلس شورای اسلامی شب یلدا بیرجند یاسوج بارش برف استانداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۲۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب علم با معرفت همراه باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی در آیین سپاس و نکوداشت اساتید دانشگاه سمنان که ظهر سه شنبه برگزار شد، ضمن اشاره به خصوصیات عالم در دیدگاه اسلام، تاکید کرد: کسب علم باید با معرفت همراه باشد.

وی افزود: عالمی که در مسیر تحصیل دانش گام برمی‌دارد به واسطه لذت حاصل از کسب علم و معرفت، به عشق دست می‌یابد و البته عشق نیز انتها ندارد.

امام جمعه سمنان ضمن قدردانی از حضور خانواده اساتید دانشگاه در این مراسم بیان کرد: همراهی با اساتید در مقاطع مختلف زندگی، دارای برکات و ثمرات فراوانی است چراکه حفظ علم و دانش منوط به وجود دانشمندان و علما است.

مطیعی با بیان اینکه خانواده اساتید و معلمان در پاداش معنوی آنان شریک هستند بیان کرد: امیدوارم همه ما در مسیر ترویج علم نافع برای رفع مسائل و مشکلات کشور کوشا باشیم.

به گزارش مهر، در این مراسم یاد و خاطره مرحوم «فرامرز هرمزی» عضو فقید هیات علمی دانشگاه سمنان و از دانشمندان یک درصد برتر جهان و همسر آن مرحوم قدردانی شد.

کد خبر 6093265

دیگر خبرها

  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • اعتراف سارق به ۲۷ فقره سرقت سیم و کابل در شاهرود
  • آزادی معلم زندانی با همت نیکوکاران شاهرودی در روز معلم
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • سپاس از معلمان استان سمنان
  • کسب علم با معرفت همراه باشد
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • برگزاری جشنواره سرود امید فردا در شاهرود
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • ویژه برنامه‌های هفته معلم در شاهرود