Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، دکتر پیمان اسدی یکشنبه اول دی با اشاره به فعالیت ۶۲ پایگاه اورژانس در سطح شهرها و روستاهای این استان، اظهار کرد: بیش از ۴۸۰ نیروی عملیاتی در اورژانس گیلان مشغول به خدمات رسانی هستند.

اسدی به برخی امکانات و تجهیزات اورژانس گیلان اشاره کرد و افزود: ۱۳۰ دستگاه آمبولانس عملیاتی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با ظرفیت حمل ۱۰ مصدوم در مرکز استان وجود دارد که در حوادث پر تلفات از آن بهره‌گیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود دو موتور آمبولانس در شهر رشت، گفت: از این موتور آمبولانس‌ها در زمان ترافیک برای خدمات رسانی استفاده می‌شود.

رئیس اورژانس گیلان همچنین به اضافه شدن ۱۱ دستگاه آمبولانس جدید مخصوص نقاط صعب‌العبور از سوی اورژانس کشور به این استان اشاره کرد و ادامه داد: این تعداد آمبولانس در روزهای آینده در اختیار پایگاه‌های صعب العبور استان گیلان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به بهره‌برداری از پایگاه اورژانس هوایی استان گیلان از شهریور ماه امسال، تصریح کرد: در این پایگاه یک فروند بالگرد بل ۲۰۵ وجود دارد که در زمان‌های بحرانی از این بالگرد استفاده خواهد شد.

اسدی در ادامه به برخی مشکلات و موانع موجود در مسیر انتقال مصدومان اشاره و با بیان اینکه ترافیک شهری یکی از مهم‌ترین معضلاتی است که در زمان انتقال مصدومان به مراکز درمانی به ویژه در شهرهای بزرگ با آن رو به رو هستیم، افزود: البته در سال‌های اخیر مردم همکاری خوبی با اورژانس داشته‌اند اما این معضل در شهرهای رشت، انزلی، لاهیجان، تالش و لنگرود بیش از سایر مناطق وجود دارد که زمان انتقال بیمار به مراکز درمانی را افزایش می‌دهد.

وی همچنین با تأکید بر لزوم گسترش پایگاه‌های اورژانس در سطح استان، گفت: بر اساس هدف‌گذاری‌های صورت گرفته تا سال ۱۴۰۰ باید ۳۱ پایگاه اورژانس در استان راه‌اندازی شود.

رئیس اورژانس گیلان با بیان اینکه جذب نیروی انسانی نیز یکی دیگر از مواردی است که باید مسئولان درباره آن اقدامات لازم را انجام دهند، تأکید کرد: پیگیری‌های در این زمینه از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شده که امیدواریم نتیجه مثبتی به همراه داشته باشد.

کد خبر 472550 برچسب‌ها خدمات شهری استان گیلان اورژانس روستا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روستا خدمات شهری استان گیلان اورژانس روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۲۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، دکتر میعادی فر با هدف بازدید از زیر ساخت‌های فوریت‌های پزشکی و کلنگ زنی ۳ پایگاه اورژانس وارد کهگیلویه و بویراحمد شد.
با حضور رئیس اورژانس کشور کلنگ ساخت ساختمان پایگاه اورژانس جاده ای آب سفید شهرستان بویراحمد با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال و با مساحت ۲۴۰ و زیر بنای ۱۳۵ متر مربع به زمین زده شد.
خبر تکمیل می شود...

دیگر خبرها

  • پراید چپ کرد (+ عکس)
  • اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است
  • لزوم پیش‌بینی آمبولانس‌های ویژه شرایط کوهستانی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار/ 5 نفر مصدوم شدند
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار پنج مصدوم بر جا گذاشت
  • ۹ مصدوم درپی تصادف ۲ پراید در جاده کلات مشهد
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند