Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن وفایی، مدیرکل ثبت احوال استان قزوین روز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت سوم دی ماه، روز ملی ثبت احوال برگزار شد، افزود: آنچه به عنوان کودک همسری در جامعه ما شناخته می شود صحیح نیست چون هرچه قانون امر کند ما باید تابع آن باشیم.

وی ادامه داد: اگر معتقدیم دختران ۱۳ یا ۱۴ ساله امروزی نمی‌تواند همسر و یا مادران خوبی باشند باید قانون را اصلاح کنیم در غیر این صورت ثبت احوال به طور کامل و در همه شرایط تابع قانون خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به وضعیت ثبت ازدواج و طلاق استان قزوین در سال جاری و مقایسه با آن مدت مشابه سال گذشته اشاره و یادآور شد: طی این مدت ازدواج در کشور  ۵.۸ درصد و در استان نیز ۴ درصد کاهش داشته و طلاق نیز براساس آمار موجود کشور به میزان ۳.۶ درصد کاهش داشته اما در قزوین به همین میزان افزایش نشان می‌دهد.

به گفته وفایی، امسال طول مدت ازدواج برای ازدواج‌های کمتر از یک سال کاهش یافته اما برای ۲ تا سه سال افزایش نشان می‌دهد.

وی، بیشترین افزایش طول مدت ازدواج با تعداد ۳۴ نفر را در گروه سنی ۱۹ تا ۲۰ سال اعلام و تصریح کرد: طی سال جاری ازدواج دختران ۱۵ تا ۱۹ سال هفت دهم درصد رشد و پسران در این گروه سنی ۲۴ درصد کاهش داشته است.

وفایی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد ازدواج پسران در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال با تعداد یک هزار و ۹۳۳ مورد بوده که سه درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته، افزود: در بین دختران نیز بیشترین تعداد ازدواج مربوط به گروه سنی ۱۵ تا ۱۹ سال با یک هزار و ۴۲۲ مورد به ثبت رسیده که هفت دهم درصد رشد داشته است.

به گفته مدیرکل ثبت احوال استان قزوین، در بخش طلاق نیز بیشترین تعداد برای مردان در گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ سال با چهار درصد افزایش و در زنان نیز در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال با ۶ درصد افزایش همراه بوده است.

وی یادآور شد: دوام زندگی مشترک در بین زوج‌های قزوینی طی سال‌های اخیر از هفت به ۱۰ سال افزایش یافته است.

بیماری های قلبی و عروقی ۳۹.۳ درصد از علل مرگ در قزوین را تشکیل می‌دهد

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین از افزایش ۳.۷ درصدی وفات در استان خبر داد و گفت: بیشتر علل فوت در قزوین همانند وضعیت کشوری بوده اما درصد آن بالاتر است تا جایی که مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی که نخستین عامل مرگ و میر به شمار می‌رود در کشور ۳۷.۹ و در قزوین ۳۹.۳ درصد است.

وفایی اضافه کرد: به همین ترتیب تومورها و سرطان‌ها به عنوان دومین عامل مرگ در کشور سهم ۱۲.۲ و در قزوین ۱۳.۲ درصد، بیماری‌های دستگاه تنفسی در کشور ۱۰.۱ و در قزوین ۱۰.۵ درصد و حوادث غیر عمدی نیز در کشور ۷.۹ و قزوین ۸.۲ درصد به همراه دارد.

وی تصریح کرد: در بین استان‌های کشور نیز بیماری‌های قلبی عروقی خوزستان، تومورها و سرطان‌ها در مازندران، بیماری‌های دستگاه تنفسی در کرمان و حوادث غیرعمدی در سیستان و بلوچستان بیشترین علل فوت را داشته است.

این مسوول اظهار داشت: کمترین میزان مرگ‌های ناشی از بیماری‌های قلبی، عروقی و دستگاه تنفسی در هرمزگان، کمترین میزان مرگ‌های ناشی از سرطان‌ها در سیستان و بلوچستان و کمترین مرگ‌های مربوط به حوادث غیرعمدی در تهران به ثبت رسیده‌اند.

ولادت در قزوین ۱۳.۴ درصد کاهش یافت

مدیرکل ثبت احوال قزوین ادامه داد: ثبت ولادت‌های کشوری طی امسال ۱۲.۷ و در استان قزوین ۱۳.۴ درصد کاهش داشته است.

وفایی افزود: براساس سرشماری سال ۹۰، جمعیت قزوین یک میلیون و ۲۰۱ هزار نفر و در سرشماری سال ۹۵ به یک میلیون و ۲۷۳ هزار نفر افزایش یافته اما طبق آمار سازمان ثبت احوال تا پایان شهریورماه امسال جمعیت استان به یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر رسیده که ۶۶۹ هزار و ۶۱۳ تن از آنها مرد و مابقی زن هستند.

وی با بیان اینکه براساس پیش‌بینی‌ها، متناسب با شرایط فعلی جمعیت استان قزوین تا سال ۱۴۳۰ به یک میلیون و ۹۷۰ هزار نفر خواهد رسید، گفت: نکته مهم آنکه در سال ۱۴۳۰ جمعیت کودکان زیر ۱۴ سال استان که اکنون ۲۳.۳ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهد به ۱۳.۷ درصد کاهش خواهد یافت و به همین ترتیب در جوانان و میانسالان نیز شاهد کاهش این سهم هستیم اما جمعیت سالمندان از هفت درصد کنونی به ۳۳.۲ درصد افزایش می‌یابد.

وفایی، روند افزایشی جمعیت سالمندان را هشدای جدی دانست و گفت: از همین امروز باید زیرساخت‌های متناسبی را با جمعیت کهنسال و وضعیت جسمی آنان برای سال‌های آینده پیش‌بینی کرد.

۱۴۰ هزار نفر از جمعیت واجد شرایط قزوین برای کارت ملی هوشمند ثبت نام نکرده‌اند

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین از ثبت نام ۸۸.۵ درصدی مردم استان برای دریافت کارت ملی هوشمند خبر داد و گفت: جمعیت کارت گرفته بالغ بر ۸۹۰ هزار نفر بوده و سه هزار و ۷۴۶ نفر نیز با وجود صدور کارت ملی، هنوز آن را از دفاتر پیشخوان تحویل نگرفته‌اند.

این مسوول ثبت یادآور شد: قزوین از نظر ثبت نام و صدور کارت هوشمند ملی رتبه دوازدهم و کارت‌های توزیع نشده نیز رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده و تمام کارت‌های صادر شده را هم تحویل داده است.

وی اضافه کرد: ۱۴۰ هزار تن از جمعیت واجد شرایطی که هنوز اقدامی برای ثبت نام کارت ملی هوشمند نکرده‌اند، از خردادماه امسال نتوانستند از خدمات دستگاه‌های دولتی بهره‌مند شده اما آن دسته از افرادی که اقدام به ثبت نام کرده و هنوز کارت دریافت نکرده‌اند با استفاده از رسید ثبت نامی خود می‌توانند خدمات خود را مانند سایر افراد دریافت کنند.

 وفایی ادامه داد: به منظور صدور کارت ملی هوشمند برای افرادی که هنوز اقدامی نکرده‌اند، با احتمال اینکه اکثر آنها در نقاط روستایی و دور از دسترس به خدمات هستند، سامانه سیار کارت ملی را به برخی نقاط بردیم اما هم به دلیل امکان پذیر نبودن آنتن دهی در برخی نقاط، حضور نداشتن اهالی در منزل  هنگام مراجعه ماموران ثبت این موضوع چندان موفق نبود و از سوی دیگری برای بخش خصوصی که متولی این کار است این مراجعه‌ها مقرون به صرفه نیست.

به گفته وفایی، با تکمیل صدور کارت ملی هوشمند برای تمام جمعیت استان و کاربردی شدن این کارت هویتی و فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب جهت این کار، هویت مردم در فضای مجازی به راحتی احراز و امکان هرگونه سوء استفاده در این زمینه به صفر خواهد رسید.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین اضافه کرد: البته در حال حاضر در مراکزی مانند بانک‌ها و دفاتر ثبت اسناد و املاک این کارت‌ها تا حد زیادی کاربردی شده و برای تنظیم هر سند ابتدا باید هویت فرد به درستی احراز شود زیرا فردی به جای فرد دیگر نمی‌تواند در ثبت اسناد این کار را به انجام برساند.

برچسب‌ها طلاق ثبت احوال استان قزوین ازدواج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طلاق ثبت احوال استان قزوین ازدواج طلاق ثبت احوال استان قزوین ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۳۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل + عکس

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، عزیزالسلطان، ملقب به ملیجک دوم، برادرزادۀ یکی از همسران شاه به نام امینه اقدس بود و در ایام کودکی در نزد ناصرالدین شاه ارج و قرب خارق‌العاده‌ای داشت؛ به طوری که محبت شاه نسبت به او از محبتی که به فرزندان خود داشت بیشتر به چشم می‌آمد.

بیشتر بخوانید: سمیرا حسن‌پور در نقش زن ناصرالدین‌ شاه

عزیزالسلطان در سن ۱۶ سالگی با اخترالدوله دختر ناصرالدین شاه ازدواج کرد؛ جشن ازدواج این دو نفر یکی از مفصل‌ترین و گران‌ترین عروسی‌های آن زمان بود که در کاخ‌های مختلف و به مدت چند روز برگزار شد. در این مراسم اقشار مختلف مردم از درباریان، روحانیون و مردم عادی حضور داشتند.
دو عکس نخستی که ملاحظه می‌کنید در کاخ گلستان گرفته شده‌اند و مربوط به مهمانان درباری و مقامات حکومتی و نزدیکان آن‌ها هستند.

عکس سوم نیز حضور جمعی از روحانیون را در این مراسم نشان می‌دهد. این عکس در عمارت بهارستان گرفته شده؛ همان ساختمانی که بعدها به عنوان مجلس شورای ملی مورد استفاده قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228594 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • یک فوتی دیگر در پی حادثه تصادف نوجوانان بسکتبالیست قزوینی
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از مردم مظلوم غزه
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل + عکس
  • از حضور رکابزنان قزوینی در تیم ملی تا نقل و انتقالات در کراپ الوند
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • (تصویر) عکس‌هایی از جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل
  • زائران قزوینی راهی مدینه النبی شدند
  • زائران قزوینی راهی مدینه النبی شدند + فیلم
  • زائران قزوینی در مدینه النبی + فیلم