Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فرهنگی ــ سرپرست فرمانداری بجنورد بر لزوم مشارکت خیرین و واقفان برای رفع مشکلات سوادآموزی استان تاکید کرد.

به گزارش ایکنا از خراسان شمالی، غلامرضا عوض‌زاده، سرپرست فرمانداری بجنورد، امروز، سوم دی‌ماه در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی این شهرستان با اشاره به کمبود فضای آموزشی در این شهرستان گفت: برای رفع این مشکل باید از ظرفیت خیرین استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین اظهار کرد: در صورتی که طرح ملی در حوزه سوادآموزی ارائه شود از آن حمایت خواهیم کرد.
عوض‌زاده گفت: در عرصه سوادآموزی باید از ظرفیت دهیاران و شورا ها استفاده کرد تا بتوان در جهت ریشه‌کنی بی‌سوادی بیشتر از پیش گام برداشت.
وی ضمن انتقاد از عدم حضور برخی دستگاه ها در نشست شورای پشتیبانی بر پیگیری مصوبات این جلسه تاکید کرد.
مودی، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به اینکه از اول تا هفتم دی‌ماه به نام هفته سوادآموزی نامگذاری شده است از اجرای 138 برنامه در سطح استان به این مناسبت خبر داد.
وی افزود: میانگین سوادآموزی استان 83.3 درصد و میانگین کشوری آن 84 درصد است که شامل رده سنی10 تا 49 سال می‌شود.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی ادامه داد: آموزش رده سنی 10 تا 19 سال به طور مشترک از سوی سوادآموزی و آموزش و پرورش اجرا می‌شود.
محمد امیری، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد نیز در این نشست با اشاره به سهمیه شهرستان در جذب سوادآموزان برای سال 1398 اظهار کرد: برای امسال بیش از 1661 نفر به شهرستان بجنورد سهمیه جذب اختصاص داده شده است که 821 نفر برای دوره سوادآموزی، 411 نفر برای دوره انتقال و 429 نفر نیز برای دوره تحکیم سواد است.
وی همچنین با اشاره به برنامه‌های هفته سوادآموزی، پیاده‌روی، برگزاری مسابقه پرسش مهر با شرکت سوادآموزان، دیدار با خانواده شهدا و برپایی نمایشگاه صنایع دستی سوادآموزان و آموزش دهندگان را از جمله آنها ذکر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خراسان شمالی سوادآموزی خیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۳۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است

شهردار اصفهان گفت: کلید حل تمام مسائل کشور در تمام ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در دل تعلیم و تربیت نهفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در صدوسی‌ویکمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه تقدیر از معلمان پیشکسوت شهر اصفهان اظهار کرد: در چند سال اخیر به دلیل مسائل اقتصادی و تحریم آن طور که باید به آموزش و پرورش توجه نشده است و کماکان آموزش و پرورش در شرایط سختی به سر می‌برد.

وی افزود: کلید حل مسائل کشور در تمام ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در دل تعلیم و تربیت نهفته است.

شهردار اصفهان ادامه داد: آموزش و پرورش با این شرایط سخت و حداقلی بیشترین سطح خدمت را به جامعه ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر در کلان کشور بر دوره کوتاه مدت پنج ساله یا بلند مدت ۱۰ ساله متمرکز شویم و نسلی را برای حوزه‌های مختلف تربیت کنیم، بسیاری از مشکلات از این مسیر رفع می‌شود، گفت: این موضوع مهم مبتنی بر مطالعات و تحقیقات است و هم در عمل جواب داده است.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه یکی از رموز موفقیت و طی کردن مسیر رشد و پیشرفت در هر کشوری تمرکز بر حوزه تعلیم و تربیت است، گفت: امیدوارم در کلان نظام با رفع مشکلات اقتصادی، آموزش و پرورش را به جایگاه اصلی خود برسانیم، زیرا رفع مشکلات به جز از مسیر آموزش و پرورش ممکن نیست.

وی ادامه داد: حل مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست، شکل‌دهی شخصیت دانش آموزان در مدرسه انجام شود.

قاسم زاده با بیان اینکه مسیر شغلی فرزندان ما در مدرسه مشخص می‌شود، افزود: اگر مبتنی بر آینده کشور و دورنمایی از آن نظام تعلیم و تربیت را طراحی کنیم، ۱۰ سال آینده کشور بیمه می‌شود.

وی ادامه داد: حرکت نمادین شورای اسلامی شهر اصفهان در تقدیر از پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت، بیانگر گوشه‌ای از عرض ارادت و محبت جامعه به حوزه تعلیم و تربیت است و به‌طور قطع در افکار عمومی نیز انعکاس پیدا می‌کند که امیدوارم شرایط کشور را روز به روز در کنار این عزیزان بهتر کنیم.

کد خبر 750674

دیگر خبرها

  • ۷۲۱آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • ۶۰۰۰ حوزه برای برگزاری امتحانات نهایی آماده شده است
  • واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز در قشم
  • تجلیل از معلمان نمونه استان قزوین 
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم