Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز مدیر کل منابع طبیعی البرز از کاشت ۲۰ هزار درخت در طرح ملی نهضت سبز خبر داد.

حامد فرضی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به کاشت ۲۰ هزار اصله درخت در طرح ملی نهضت سبز اظهار کرد: صرف کاشت درخت در عرصه های طبیعی استان کافی نیست و مراقبت و نگه داشت آنها اهمیت بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه این نهال‌ها در مناطق خشک و بیایانی استان کاشته شده اند، ادامه داد: این ۲۰ هزار اصله درخت در کنار جاده ارتباطی بین دو شهرستان نظرآباد اشتهارد و اتوبان چرم شهر – آبیک که ۵۰ کیلوکمتر آن در البرز واقع شده کاشته شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: این ۲۰ هزار اصله درخت در فضایی کاشته شده است که قرار است در آینده به بوستانی بزرگ برای استفاده عموم مردم تبدیل شود.

این مسئول گفت: بعد از کاشت این نهال ها همکاران منابع طبیعی استان به طور مستمر وضعیت این درختان را رصد کرده و گونه هایی که در کاشت آنها دقت لازم صورت نگرفته یا  مراقب بیشتری نیاز دارند را شناسایی می کنند.

وی اظهار کرد: دو پیمانکار برای نگهداری و مراقبت یک ساله از این درختان انتخاب شده است و بعد ا آن نیز از ظرفیت شهرداری برای حفظ گونه های کاشته شده استفاده خواهد شد.

فرضی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی برای کاشت نهال در هفته منابع طبیعی (اسفندماه) توضیح داد: برای اینکه مشخص شود چه تعداد نهال تا پایان سال در استان کاشته می شود باید ظرفیت منابع آبی موجود، امکانات حفظ و نگهداری از اصله ها و همچنین زمینی که باید درختکاری در آن صورت بگیرد مشخص شود.

مدیرکل منابع طبیعی البرز افزود: باید زمین‌هایی برای این کار انتخاب شوند که هم مالکیت آنها مشخص شده باشد و هم زیر ساخت لازم برای برای کاشت نهال را داشته باشند.

وی گفت: در حال حاضر فراخوانی اعلام شده تا شرکت ها، دهیاری‌ها و ... طرح های خود در خصوص کاشت درخت را ارائه دهند و تا به طور دقیق مشخص شود تا پایان سال چند اصله درخت در استان کاشته می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۴۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی رستمیان بعد از ظهر یکشنبه در بازدید از روند آماده سازی اراضی در سایت‌های نهضت ملی مسکن شهر بوشهر به همراه مدیر کل راه و شهرسازی و مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، ضمن تأکید بر تسریع در روند آماده سازی و رعایت ضوابط فنی در اجرای زیرسازی معابر گفت: سرعت بخشیدن در واگذاری قراردادها به متقاضیان و الزام بر رعایت فرصت زمانی مشخص جهت اخذ پروانه ساخت و احداث بنا در موعد مقرر ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر تصریح کرد: بر این اساس متقاضیان از زمان دریافت قرارداد واگذاری، سه ماه جهت اخذ مجوز ساخت فرصت خواهند داشت.

در این بازدید که با حضور مدیر عامل آبفای استان نیز همراه بود روند اجرای آبرسانی به پروژه‌های نهضت ملی مسکن نیز مورد پیگیری و تأکید قرار گرفت.

کد خبر 6091472

دیگر خبرها

  • درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند
  • وضعیت اجرای نهضت ملی مسکن در همدان
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • طرح ملی مسکن در ۱۰۸ شهر استان در حال اجرا