Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسدی با اشاره به اینکه طبق آمار سال ۹۵ حدود ۲۹ هزار بی سواد در مشهد وجود دارد، گفت:دولت در سال جاری و علی رغم تمام مشکلات ۲۸ میلیارد تومان برای سوادآموزی خراسان رضوی اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مصطفی اسدی» امروز( ۲ دی) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته سواد آموزی گفت:یکی از نقیصه هایی که باید از چهره ایران اسلامی زدوده شود بی سوادی است و آنچه ما شایسته آن هستیم تا کنون فراهم نشده است، در استان حرکت هایی خوبی به سمت توانمند سازی انجام شده و در راستای عدالت آموزشی و جنسیتی گام‌های بلندی برداشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود:ما کشوری هستیم با قدمت چند هزارساله در حوزه علم به طوریکه پس از ورود اسلام ایرانیها اولین گروهی بودند که اسلام را پذیرفتند و برای ترویج تعالیم آن تلاش کردند لذا باید تلاش کنیم بازماندگان از تحصیل را به سوادآموزی دعوت کنیم.

 

وی اظهارداشت:در سال گذشته قول دادیم بتوانیم اختلاف سواد جنسیتی را کاهش بدهیم و اکنون این اختلاف از مرز ۵ درصد به مرز ۱.۵ درصد در استان رسیده در حالی که میانگین کشوری بیش از ۲ درصد است همچنین میانگین بی سوادی شهری و روستایی به ۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

 

اسدی ادامه داد:درصد باسوادی زنان و مردان به ترتیب ۹۷ و بیش از ۹۸ درصد رسیده و انتظار داریم در سال تحصیلی جدید میزان با سوادی رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال را از مرز ۹۸ درصد عبور دهیم.

 

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه میزان با سوادان شهری۹۸.۳ و روستایی ۹۳.۸ درصد است، گفت: در سال گذشته قول دادیم به صد مرکز یادگیری برسیم و اکنون ۱۰۱ مرکز به ثبت رسیده و در حال فعالیت هستند همچنین رتبه اول را به لحاظ مصوبات اجرایی شورای پشتیبانی استان به دست آوردیم و رتبه دوم تحت پوشش قراردادن بی سوادان ۱۰ تا ۱۹ سال را هم کسب کردیم.

 

وی با اشاره به اینکه شاخص های عملیاتی را در استان در نظر گرفتیم و یکی از مباحثی که مطرح شده سوادآموزی عشایر و نوار مرزی بوده و امیدواربم در قالب این طرح اینان جذب و برایشان برنامه های سوادآموزی را پیاده سازی کنیم، افزود:در راستای عدالت آموزشی امسال ۲ هزار و ۲۶ نفر از اتباع خارجی را در دوره سواد و ۵۴۰ نفر را هم در دوره انتقال ثبت نام کردیم.

 

اسدی اظهارداشت:نکته دیگر در بحث استخدام نیروهای نهضتی است که آموزشیاران و آموزش دهندگان قبل از سال ۹۲ هستند و افرادی که دو دوره مستمر بیش از دو سوادآموز داشته اند برایشان آزمون استخدامی برگزار می شود.

 

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:افتتاح نمایشگاه مراکز یادگیری، غبارروبی مزار شهدا، جلسه شورای پشتیبانی استان با استاندار ، جشنواره الگوهای برتر تدریس و تقدیر از پیشکسوتان حوزه سواد آموزی از برنامه های هفته سواد آموزی است.

 

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری دولت با تمام تنگناها بیش از ۲۸ میلیارد تومان اعتبار را برای برنامه های سوادآموزی استان در نظر گرفته است، افزود:طبق آمار سال ۹۵ حدود ۲۹ هزار بی سواد در مشهد وجود دارد.

 

اسدی گفت:در بحث وقف سواد که از سال گذشته استارت آن خورد پیشنهاد شد مشهد ۱۴۰۰ شهر با سوادی باشد لذا این پیشنهاد منجر به انعقاد تفاهم نامه ای شد که مردم هم برای سوادآموزی کمک کنند بنابراین قرار شد طی ۲ سال شهرداری مشهد ۶ میلیارد تومان در حوزه سوادآموزی هزینه کند لذا این عمل شورای شهرالگویی برای کشور شد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد شب یلدا مسجد استان بوشهر کانون های مساجد خبرگزاری شبستان طرح ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان کانون های فرهنگی هنری مساجد سوادآموزی بی سوادی اختصاص اعتبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۴۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جوشن سهرابی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برابر برنامه ریزی انجام شده طرح سه روزه ویژه مقابله با سرقت مغازه در استان بوشهر با بهره گیری از ظرفیت دوایر تجسس و پلیس آگاهی اجرا که تلاش پلیس استان منجر به شناسایی و دستگیری ۹ نفر سارق و کشف ۱۱ فقره سرقت مغازه با استرداد اموال سرقتی مکشوفه به افراد مالباخته شد.

وی افزود: معدل کشف سرقت مغازه استان بوشهر در سال جاری میزان ۸۰ درصد به دست آمده، و افزایش ۶۰ درصدی کشفیات این سرقت مهم در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل منجر به کاهش ۲۸ درصدی وقوع سرقت مغازه در سال جاری شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر به نقش مؤثر مردم در رعایت توصیه‌ها و نکات ایمنی و همراهی و همکاری با پلیس در کسب این موفقیت اشاره و تاکید کرد: نصب تجهیزات مراقبتی الکترونیکی و تقویت حفاظت فیزیکی مناسب این اماکن در کنار ایجاد اشتغال و کارآفرینی و از همه مهم‌تر پیشگیری و درمان به موقع مصرف کنندگان مواد مخدر می‌تواند در کاهش بیشتر وقوع این سرقت مؤثر باشد.

کد خبر 6091500

دیگر خبرها

  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال
  • پاداش قبولی سوادآموزان سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ کردستان واریز شد
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • سه هزار قطعه زمین در بخش احمدآباد مشهد به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت