Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر خارجه روسیه ضمن انتقاد از سیاست‎های تحریمی کاخ سفید، می‎گوید که هیچ کشوری نباید در مورد غیر قابل اعتماد بودن آمریکا تردید داشته باشد. تاریخ انتشار: 14:09 - 02 دی 1398 - کد خبر: ۵۷۹۵۸۲ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه، می‎گوید که ساخت خط لوله گاز «نورد استیم ۲» با وجود تهدید‌ به تحریم از سوی آمریکا تکمیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لاوروف روز دوشنبه، ۲ دی، در جلسه استماع مجلس فدرال روسیه درباره تحریم‌ها علیه پروژه «نورد استیم ۲» و «تُرک استریم» گفت که «هیچ کشوری نباید به غیر قابل اعتماد بودن آمریکا شک داشته و دچار تردید شود.»
لاوروف با اشاره به اینکه «دولت آمریکا سیاست‌های بازدارنده خود را با به کارگیری روش‌های مختلف همانند تحریم، اولتیماتوم‌ و تهدید‌ها نشان داده است» اظهار داشت «زمانی که یک کشور (آمریکا) برای رفع مشکلات اقتصادی خود نزدیک‌ترین متحدان خود را مجازات می‌کند، هیچ کشوری در جهان نباید تردید کند که اگر آمریکا چیزی را وعده می‌دهدند و یا متعهد می‌شود، هر لحظه ممکن است از تعهدات خود برگردد.»
به گزارش اسپوتنیک، لاوروف تاکید کرده که پروژه خط لوله گاز همانند «تُرک استریم» به پایان خواهد رسید و به این نکته اشاره کرده که پروژه «تُرک استریم» طی ۲ یا ۳ هفته آینده به طور کامل آماده بهره برداری می‌شود.
در همین حال، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین، می‎گوید که «هنوز صحبت از تحریم‌های احتمالی متقابل علیه واشنگتن خیلی زود است.»
وی گفته «هنوز خیلی زود است تا در مورد تحریم‌هایی که روسیه  قصد دارد علیه آمریکا اعمال کند، صحبت شود، اما آمریکا باید بداند که تحریم‌های اعمال شده بدون پاسخ نخواهند ماند.»
سخنگوی کرملین می‎افزاید «مسکو تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا را غیر قابل قبول دانسته و امید است چنین اقداماتی مانع از اجرای کامل این پروژه نشود.»   بیشتر بخوانید:  تهدید روسیه به مقابله به مثل با تحریم‎های آمریکا روسیه و اوکراین برای ادامه ترانزیت گاز به اروپا به توافق رسیدند
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به تازگی سند بودجه دفاعی این کشور را به مبلغ ۷۳۸ میلیلارد دلار امضا کرد؛ طرح تحریم خط لوله گازی «نورد استریم ۲» و «تُرک استریم» در این بودجه پیش بینی شده است.
وزارت خزانه داری آمریکا همچنین خواستار آن شده که تمامی شرکت‌های مرتبط با این پروژه، فعالیت‌های مربوط به ساخت و ساز خطوط گاز را متوقف کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: روسیه روسیه لاوروف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۴۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته است که شرکت هواپیماسازی بوئینگ به دلیل فقدان یکی از قطعات اصلی هواپیمای پهن‌پیکر «۷۸۷ دریم‌لاینر» که با همکاری مشترک یک شرکت آمریکا و یک شرکت روسی ساخته می‌شود، قادر به تولید این مدل هواپیما نیست و به دردسر افتاده است.

وال‌استریت‌ژورنال نوشت: مبدل حرارتی که در سیسم کنترل محیطی هواپیما استفاده شده و دمای قطعات الکترونیکی آن را تنظیم می‌کند، پیش‌تر با همکاری مشترک شرکت آمریکایی «کالینز اروسپیس» و شرکت «اچ‌اس-نائوکا» مستقر در مسکو ساخته می‌شود.

با این حال، این همکاری مشترک مارس ۲۰۲۲ و اندکی پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، به عنوان بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، متوقف و خط تولید قطعات تنظیم دما به کارخانه جدید «کالینز اروسپیس» واقع در آمریکا و انگلیس منتقل شد. آنها در ابتدا موفق به تامین تقاضای بوئینگ بودند اما حالا با کمبود این قطعه روبه‌رو شده‌اند زیرا بوئینگ تصمیم به افزایش تولید «دریم‌لاینر» گرفته است.

دِیو کالهون، مدیر اجرایی ارشد بوئینگ در ماه آوریل گفته بود: «وقتی حمله اتفاق افتاد، خط تولید منتقل شده اما ظرفیت تولید با تقاضای ما همخوانی ندارد.

بوئینگ هفته گذشته به سرمایه‌گذاران اعلام کرد که به دلیل فقدان مبدل حرارتی و همچنین صندلی کابین، قادر به تولید کافی دریم‌لاینز نیست. تولید ماهانه بوئینگ ۷۳۷ مکس نیز به دلیل مشکلات این شرکت در رفع نواقص فنی(جدا شدن دریچه روی بال یک فروند هواپیمای خطوط هوایی آلاسکا در ماه ژانویه) تک‌رقمی شده است. این مدل سابقه طولانی در حادثه‌آفرینی دارد به طوری‌که حوادث رخ‌داده برای این مدل ناشی از نقص فنی، در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به مرگ بیش از ۳۴۰ نفر منجر شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • پاشنه آشیل روسیه برابر تحریم‌های غرب
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد