Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: هم اکنون در بخشی از فضای آلوده شبکه های مجازی که تا خانه ها و اتاق های فرزندان ایران رخنه کرده است ، صیانت از جغرافیای فکری و فرهنگی جامعه در گرو قلم های پاک و افکار ناب نویسندگان انقلابی است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، چهاردهمین جشنواره انتخاب کتاب سال پاسداران اهل قلم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز طی آیینی در سپاه تهران بزرگ با معرفی و تجلیل برترین ها به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این جشنواره ویژه پاسداران شاغل، مامور و بازنشسته و خانواده آنان برگزار شد که شرکت کنندگان باید تا پایان تیر آثار خود را در ۱۴ رشته تحقیقی پژوهشی، تاریخ شفاهی، خاطره، زندگینامه شهدا، داستان و رمان، اعتقادی، فرهنگی اجتماعی، جنگ نرم، اقتصاد مقاومتی، مدیریت جهادی، علوم سیاسی، امنیتی دفاعی، پزشکی و پیراپزشکی و فنی و مهندسی، به دبیرخانه جشنواره ارسال می کردند. به گزارش دبیرخانه جشنواره از سوی ۲۰۰ نفر از پاسداران اهل قلم تعداد ۳۶۲ اثر در زمان مقرر و در موضوعات مورد اشاره دریافت شد.

رمز پایداری هویت ملی فرهنگ «نوشتن» است

سردار سرلشکر پاسدار رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در آئین اختتامیه چهاردهمین جشنواره انتخاب کتاب سال پاسداران اهل قلم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عنوان رمز پایداری و صیانت از انقلاب و زمینه سازی تمدن نوین اسلامی به سخنرانی پرداخت و تصریح کرد: هم اکنون در بخشی از فضای آلوده شبکه های مجازی که تا خانه ها و اتاق های فرزندان ایران رخنه کرده است ، صیانت از جغرافیای فکری و فرهنگی جامعه در گرو قلم های پاک و افکار ناب نویسندگان انقلابی است و البته از فضای مجازی هم می شود استفاده بهینه تری کرد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود و در توصیه به پاسداران و نویسندگان اهل قلم گفت: قلم و بیان پاسداران اهل قلم بایستی در جهات امید افزایی، حفظ انسجام درونی مردم و مسئولان و ادامه حمایت و تبعیت از پرچمدار عزت اسلام و ایران، یعنی ولایت فقیه امام خامنه ای باشد.
وی افزود: در خواست می کنم شما پاسداران اهل قلم و نویسندگان محترم گفتمان مقاومت را در مقابل گفتمان سازش و تسلیم شدن در زمینه های مختلف فکری ، علمی ، اقتصادی و سیاسی و اجتماعی تبیین کنید و جامعه مخاطب خود را نسل دوم انقلاب اسلامی یعنی سنین زیر ۴۰ سال قرار دهید و در کتابهایتان به تفاوتهای جامعه انقلابی با جامعه سرمایه داری و جنگ فقر و غنا و نابرابری اجتماعی و ارزش های عدالت اجتماعی و عدالت جغرافیایی بپردازید.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به ضرورت موضوع یابی در تولید کتاب های کارآمد گفت: نویسندگان دلسوز، مردمی و تمدن ساز هدفمند، متعهدانه و خلاقانه نقاط قوت و ضعف جامعه را بیابند و ضرورت ها و اولویت ها را با دسته بندی و فهم و بصیرت انقلابی و با قدرت منطق و جذابیت قلم، تبدیل به کتاب و مقاله و متن های منتشره در شبکه های مجازی کنند.

وی افزود: رمز پایداری ملت و هویت ملی و اسلامی ما و نیز رمز شکوفایی تمدن ایران اسلامی در «فرهنگ نوشتن» است؛ زیرا کتاب عنصر مهمی برای تعامل جامعه انسانی و همه تمدن‌های بشری است و در واقع از طریق کتاب، فرهنگ اسلامی و ایرانی جاودانه مانده‌اند.

قلم و بیان ائمه نهال اسلام را درختی تنومند کرد

سردار سرتیپ حسین نجات معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این آیین اظهار داشت: اگر امروز نهال هزار و ۴۰۰ ساله اسلام به درختی تناور تبدیل شده است، مدیون خون امام حسین (ع) و قلم و بیان ائمه (ع) هستیم؛ بنابراین امروز که ۱۴ قرن از حماسه کربلا می‌گذرد، پیروان مکتب کربلا در مقابل استکبار و لشکریان کفر یک بار دیگر ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: شهدا در آبادان، خرمشهر، شلمچه، فاو، یمن، عربستان، سوریه، عراق و لبنان کاری حسینی کردند و حالا نوبت نویسندگان است که با قلم خود، کاری زینبی کنند که در غیر این‌صورت در جنگ رسانه‌ای جبهه غربی، عبری و عربی محبوس خواهند شد. قلم‌های شما پاسداران اهل قلم که فتنه‌های ۷۸، ۸۸، ۹۶ و ۹۸ را تبیین می‌کند، موجب‌می‌شود جامعه نسبت به این فتنه‌ها آگاهی یابد؛ لذا بر قلم‌هایی که پشت پرده فتنه ۹۸ را می‌شکافند و منطق هدایت و تصمیم شجاعانه رهبری را که باعث فیصله دادن به این غائله شد، عنوان می‌کنند، درود می‌فرستم.

معاون فرهنگی‌ اجتماعی سپاه پاسداران عنوان کرد: سلام بر قلم‌هایی که خیانت و جنایت‌های اسرائیل، عربستان، آمریکا و تروریست‌های تحت حمایت آن‌ها را به نسل جوان منتقل می‌کنند.

در این آیین همچنین کتاب تاریخ شفاهی از سنندج تا خرمشهر حاوی خاطرات شفاهی سردار صفوی که توسط مرحوم اردستانی تدوین شده است، رونمایی و از معصومه رامهرمزی نویسنده کتاب من میترا نیستم و خانواده شهید زینب کمایی از اهالی رامهرمز خوزستان که کتاب مورد اشاره درباره این شهید نوشته شده، تجلیل شد.​

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران جامعه رمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۵۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد

غلامرضا منتظری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در رابطه با شعار امسال نمایشگاه با عنوان «‌بخوانیم و بسازیم»، اظهار کرد: این شعار در عین ایجاز و کوتاهی، مفاهیم عمیقی را منتقل می‌کند. ما از دوران کودکی آموختیم «توانا بُوَد،‌ هر که دانا بُوَد» زمینه توانایی دانایی است و دانایی در گرو مطالعه است.

وی ادامه داد: اگر ارتباط با کتاب برقرار شود، سطح دانش و بینش اجتماعی افزایش پیدا می‌کند و با فرهنگ کتابخوانی شاهد رشد و بالندگی جامعه خواهیم بود که بخشی از آن مرتبط با ساختن جامعه است. شعار نمایشگاه در عین کوتاهی پیام‌های مهمی دارد و نیاز است تا رسانه‌های جمعی این شعار را بیشتر مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

منتظری که دبیر فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس شورای اسلامی است،‌ نمایشگاه کتاب را فرصت مناسبی در توسعه دیپلماسی فرهنگی کشور دانست و افزود: در درجه اول باید به تولید و نشر آثار مرتبط با حوزه فرهنگ و تمدن اسلامی بیش از گذشته مبادرت داشته باشیم. به اعتقاد من نمایشگاه کتاب تهران مشابه یک سفره معنوی و فرهنگی محسوب می‌شود که نیازهای معنوی جامعه هدف را پاسخ می‌دهد.

وی تأمین نیاز «ایران فرهنگی» با تولیدات فرهنگی را ضروری عنوان کرد و گفت: لازم است نشر کشورمان به تولیدات متناسب با نیاز «ایران فرهنگی» به تعبیر واقعی خودش،‌ مبادرت کند تا بتوانیم ابعاد مختلف فرهنگ و تمدن غنی این سرزمین سربلند را به جهانیان معرفی کنیم.

منتظری ادامه داد: قطعاً نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه‌هایی که در سایر کشورها برگزار می‌شود، می‌تواند به معرفی فرهنگ و تمدن ایران زمین کمک بسیاری کند. نمایشگاه کتاب در حکم یک پنجره است که به روی ساختمان شخصیت فرهنگی و تمدن ما باز می‌شود. تنها از این طریق یعنی با ارائه کتاب‌های ایرانی است که افراد با فرهنگ و تمدن ما آشنا خواهند شد.

دبیر فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین در مورد تحقق رهنمود مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مسئله «تمدن نوین اسلامی» گفت: به فعالیت‌های علمی و پژوهشی و نشر آثار تحول آفرین نیاز داریم. پیشنهاد می‌کنم برگزاری نمایشگاه کتاب محدود به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نباشد و بیش از گذشته زمینه شرکت در نمایشگاه‌های خارج از کشور را فراهم کنیم که در رونق دیپلماسی فرهنگی ایران بسیار موثر است.

وی همچنین به ضرورت انجام کارهای مشترک میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجلس شورای اسلامی در توسعه دیپلماسی فرهنگی پرداخت و ادامه داد: برگزاری نشست مشترک کمیسیون فرهنگی مجلس با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی به منظور تقدیر و تشکر و ارزیابی برنامه‌های آنها مفید بود؛ انتظارات خود را با آنها در میان گذاشتیم و این نشست را می‌توان با فراکسیون توسعه دیپلماسی فرهنگی نیز برگزار کرد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه کتاب به صورت مجازی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • هاآرتص: ما «عنصری نامطلوب» هستیم/ تحریم فرهنگی اسرائیل در سراسر جهان رو به گسترش است
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی
  • صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند