Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-کاهش قیمت بنزین به ۲ هزار تومان در سال آینده، گسترش فقر و فساد و اعتراضات آبان ماه از موضوعاتی بود که نمایندگان در نطق میان دستور خود به آن پرداختند.

 سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز، ولی‌الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار، علی گلمرادی نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و جولکی، سیدحمایت میرزاده نماینده مردم گرمی، سیدقاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه از ناطقان میان دستور امروز مجلس شورای اسلامی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فقر، فساد و مدیریت ناکارآمد، جان مردم ایران را به لب رسانده است

ولی‌الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه امروز مجلس شورای اسلامی گفت: در این شرایط حساس سیاسی و تاریخی که میهن از جوانب گوناگون در معرض تهدید است هشیاری عمیق سیاسی بیش از هر زمان دیگری امری ضروری است و شناسایی مجاری رسوخ امپریالیسم یعنی آمریکای جهان‌خوار و ایادی آن برهر ایرانی لازم است.

نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سطح ملی نیز مسئولین با بی‌تدبیری در نحوه‌ی اعلام اصلاح قیمت بنزین و با بی‌توجهی به کنترل گرانی کشور جامعه را دچار تنش‌های عاطفی، اجتماعی و سیاسی کردند، اما باید بپرسم برای اصلاح امور چه تدابیری دارید. فقر، فساد و مدیریت ناکارآمد سه وجه بارز در امور کشور است که جان مردم را به لب رسانده است. چه پروژه‌ای در جهت رفع این بیماری‌های اجتماعی و مدیریتی دارید؟ اگر مردم ایران ببینند قوه مجریه و قوه قضاییه با شفافیت به مقابله با بی‌انضباطی اقتصادی و فساد تجاری و اداری و مبارزه با گرانی می‌پردازد، آنگاه به همزادپنداری با مدیریت کشور اقدام می‌کنند.

بر اساس آنچه ایسنا نوشته است، این عضو مجمع نمایندگان استان مازندران اظهار کرد: بهترین واکسن برای مبارزه با ویروس آمریکایی حضور پرشور مردم در صحنه است. امروز مردم، ایثارگران و جانبازان در پیچ و تاب زندگی خود مانده‌اند و در تهیه دارو ناتوان هستند. چرا قانون جامع خدمات‌رسانی اجرایی نشد؟ این مایه شرمساری است. آقای روحانی در جریان باشید که دولت شما مسئول حفاظت از محیط زیست است، چرا در خصوص آلودگی هوای تهران و دیگر کلانشهرها صورت مساله را پاک می‌کنید؟ چاره این درد تعطیلی مدارس و ادارات است؟

قیمت بنزین برای سال آینده بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان تعیین شود

سید قاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به قیمت بنزین گفت: از رئیس کمیسیون تلفیق و اعضای این کمیسیون می‌خواهم که اگر امکانی وجود دارد بنزین را برای سال آینده با کارشناسی و با نگاه به وضعیت معیشتی و تورم ۳۰۰ درصدی تک نرخی کرده و قیمت آن را بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان تعیین کنند تا این التیامی بر زخم مردم باشد.

بنابر گزارش ایسنا، وی افزود: در قانون برنامه ششم توسعه تصریح شده که ۱۰ درصد از اعتبارات کل کشور به مناطق جنگی اختصاص پیدا کند اما متاسفانه از زمان تصویب این  موضوع اقدامی نشده چرا که یکی از استان‌های برخوردار از این ۱۰ درصد خود کرمانشاه است. در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز در برنامه ششم تصریح شده که اختلاف با شاغلینی که ۵، ۶ یا ۱۰ میلیون دریافت می‌کنند حداکثر میان ۱۰ تا ۱۵ درصد باشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با تاکید بر این که کرمانشاه اولین استان بیکار در سراسر کشور است در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: یک گله از رئیس قوه قضاییه در خصوص عدم رسیدگی به پالایشگاه کرمانشاه وجود دارد. در خصوص تحقیق و تفحص برابر ماده ۲۳۴ امیدواریم این موضوع مانند ماشین سازی تبریز به مردم بازگردد. با پیگیری‌های ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع عنوان معسرین  که فقط به بسیجیان اختصاص داشت حال به تمامی رزمندگان سپاه، ارتش و ناجا که فاقد شغل و درآمد باشند حتی سربازانی که براساس آمار ارتش ۴۰ هزار نفر هستند و همچنین گروه‌های مردمی که در قانون برنامه از آنها به عنوان گروه‌های جنگ‌های نامنظم یاد می‌شود اختصاص پیدا می‌کند و کمک معیشتی دریافت خواهند کرد. لازم است وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح در ابلاغ نامه‌ای منطقه جنگی و حق برخورداری نیروهای مسلح نیز اقدام کند.

رئیس جمهور در جهت اصلاح کابینه گام انقلابی بردارد

علی گلمرادی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک پیشاپیش حماسه ۹ دی، گفت ملت بزرگ ایران در روز ۹ دی ۱۳۸۸ نشان دادند که هر زمانی که دشمنان و مغرضین بخواهند برای نظام بن بستی ایجاد کنند، ملت با بصیرت آن را خنثی می‌کنند.

بر اساس آنچه ایسنا نوشته است، وی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران تجلی قدرت خداوند هستند و باید قدر این ملت و نظام را به خوبی بدانیم، گفت: روزی در این کشور سگ آمریکایی مصونیت داشت و مردمان این کشور در مقابل حکمرانان ذلیل بودند، اما امروز عالی‌ترین مقام کشور آمریکا با فرستاده‌های متعدد در مقابل مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران خار و ذلیل است و این عزتمندی باید صیانت شود.

وی با اشاره به اینکه روزانه شاهد گسترش جامعه سیر و خیلی سیر و جامعه گرسنه و خیلی گرسنه با هم هستیم، اظهار کرد: این مساله خطر بزرگی برای انقلاب است و مجلس و دولت باید با حرکت انقلابی،‌ قاطع، سریع و موثر اقدامات درست و بجا انجام دهند؛ چون این وضعیت موجود زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست؛ چرا که فلسفه وجود نظام عدالت و پرهیز از تبعیض است.

وی خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: عده‌ای معدود از اطرافیان و مقربانتان دور شما حلقه زده و برای خشنودی شما اطمینان کاذب می‌دهند، مراقب باشید از این فرصت به نفع خود و ملت استفاده کنید.

گلمرادی با بیان اینکه امروز ذبح شایستگان در دایره خودی‌ها آفت اساسی مدیریت کشور است، خاطرنشان کرد: این مساله در اصول اسلامی جایگاهی ندارد.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: فقر، محرومیت و گرسنگی برای ملت‌ها فاجعه مرگ، بیماری، بیسوادی و شکنجه روحی و ذهنی به دنبال دارد؛ باید ناتوانی کابینه دولت را که باعث رکود، انحراف و ضعف می‌باشد مرتبط با ناشایستگی برخی مسئولان بدانیم که آقای رئیس جمهور نباید تعلل کند و در جهت ترمیم و اصلاح کابینه گام انقلابی بردارد.

وی در پایان نطق خود با بیان اینکه عدالت باعث می‌شود تا اعتراض وجود نداشته باشد، گفت: تبعیض باعث خشونت و نارضایتی می‌شود، بنابراین معترضین را خودی بدانید و اجازه ندهید از قِبَل آن آشوبگران جان گیرند و رشد کنند.

بودجه ۹۹ باید ۲۰ درصد برنامه ششم توسعه را محقق کند

سید حمایت میرزاده  ضمن بیان این مطلب که برای دوره یازدهم مجلس ثبت نام نکرده است، گفت: مشکلات مربوط به افزایش قیمت بنزین چیزی نیست که بتوان آن را فراموش کرد. مجلس باید بی تدبیری را در کنار عدم امکان اقدام فراتر از قانون اساسی، در فضای غیر سیاسی و کارشناسی تحلیل کند.

نماینده مردم گرمی در مجلس ضمن تشکر از تهیه میثاق نامه انتخاباتی تاکید این میثاق نامه را به منافع ملی دانست و اظهار کرد: همراه نشدن مجلس دهم با استانی شدن انتخابات، ضایعه‌ای بر گفت‌وگوی ملی بود.

بنابر گزارش خانه ملت، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن دفاع از شیوه علمی اداره کردن جامعه گفت: همه دنیا قبول دارد که یا باید کشور را دیمی اداره کرد و یا علمی. بافته‌های ذهنی، دیمی اداره کردن است. یافته‌های علمی اما کشور را رشد می‌دهد و این همان چیزی است که دنیای کفر به آن عمل می‌کند. ما نیز از قرآن الهام گرفته‌ایم و برای کشور قانون اساسی نوشته‌ایم. فکر می‌کنم اگر همین امروز آتش بس وضع قوانین را اعلام کنیم باز هم دیر کرده‌ایم. افتخار همین مجلس دهم برنامه ششم توسعه است. کسانی که می‌خواهند مجلس را نقد کنند قانون برنامه ششم را نقد کنند.

وی در انتقاد از منتقدان مجلس دهم گفت: منتقدان مجلس یک صفحه بنویسند و بگویند که مجلس کجا خطا کرده است. یک مقدار انصاف داشته باشند. بدون استناد علمی نمی‌شود حرف زد. مجلس کدام کار را باید می‌کرد که نکرد.

وی در پایان نطق خود خطاب به نمایندگان فعال در کمیسیون تلفیق گفت: بررسی کنید و ببینید که آیا بودجه ۹۹ می‌تواند ۲۰ درصد سند برنامه ششم را محقق کند یا خیر؟ اگر این کار را انجام ندهیم بر خلاف برنامه عمل کرده‌ایم.

خون های ریخته شده را چطور می‌خواهیم جواب بدهیم

سیده حمیده زرآبادی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود، دلایل اصلی در محقق نشدن مطالبات در حوزه‌های معیشتی و افزایش رفاه اجتماعی، ضعف در ساختار بودجه کشور دانست و گفت: بودجه‌ای کاملا وابسته به نفت، غیرشفاف و رانتی که البته تحریم‌های ظالمانه کشور  ضعف در ساختار بودجه را بیش از گذشته آشکار ساخت تا شاید از تهدیدها فرصتی بسازیم و ایجاد عدالت و رشد اقتصادی در ساختار بودجه لحاظ شود اما متاسفانه این فرصت نیز در لایحه بودجه99 با بی‌توجهی به نظرات کارشناسی از دست رفت و راه‌حل بودجه غیروابسته به نفت، فشار حداکثری به مردم با افزایش مالیات و برداشت از سهم آیندگان با انتشار اوراق خزانه شد.

وی ادامه داد: حال در این شرایط کشور برخی دستگاه‌ها با بودجه‌های کلان دولتی و بدون هیچ کارائی برای مردم افزایش بودجه هم دارند؛ نمی‌شود که "بیکاری برای مردم، گرانی برای مردم، سختی برای مردم، محاصره اقتصادی ضررش مستقیما متوجه توده مردم، آخرش هم پول مملکت را بدهند به این مسئول و آن مسئول بخورند و به ریش مردم و این انقلاب بخندند"، باید سوال کرد که ارگان‌های موازی این پول‌ها را می‌گیرند، چه خدمتی به مردم می‌کنند؛ جز اینکه آخرش به همه مردم درشت‌گوئی می‌کنند.

بر اساس گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: اما دردآورتر از تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی و معیشتی؛ نشنیدن صدای مردم و نقض حقوق شهروندانی‌است که بار تمامی این مشکلات بردوش آن‌هاست، این روزها و در پی‌حوادث اخیر زنان و مردان سرزمینم داغی بر سینه دارند؛ داغ جوانانی که تنها جرمشان این بود که به وضعیت معیشتی اعتراض داشتند و خونشان ریخته شد، و برخی آنقدر یاغی و گردن‌کش شده‌اند که نه تنها پول مملکت را می‌خورند بلکه از جان باختن افراد بی‌گناه به‌گونه‌ای سخن می گویند که داغ بر داغ این مردم بیافزاید.

وی با بیان اینکه این چه حرفیست که انقلاب حجامت شد، وای به حال شما... این خون‌های ریخته را چطور می‌خواهیم جواب دهیم، گفت: چندبار باید از این داغ بمیریم، این‌ها همه مردم هستند اگر نیستند بگویید تا بدانیم چه کسی مشخص می‌کنید که چه افرادی حق شهروندی دارند؛ تمام کنید این خودی و غیرخودی را که تنها عده‌ای می‌توانند هر حرف و سخنی را بزنند و پاسخ‌گو هم نباشند؛ این ضعف ماست که نتوانسته‌ایم حقی را که در قانون برای اعتراض مردم در نظر گرفته شده‌است، محیا کنیم؛ این ضعف ماست که سر در زیر برف برده و از یاد برده‌ایم که تمام سرمایه کشور مردم هستند نه چاه‌های نفتی که با یک امضاء تحریم می‌شود نه بانک‌ها و موسساتی که پر از اختلاس و رباست. 

زرآبادی افزود: چرا با مردم صادقانه صحبت نمی‌کنیم اگر در کنار مردم باشیم مشکلات حل می‌شود و گرنه این ره به ناکجا آباد خواهد رسید؛ نمی‌شود که فلان فرد دادگاهش علنی باشد و دیگری چون سفارش شده است نه دادگاهی و نه مجازاتی، اگر رانتی و سفارشی در برخورد با فساد عمل کنیم نتیجه‌اش بی اعتمادی مردم و گسترش فساد خواهد بود. 

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۵۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899003

دیگر خبرها

  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • نیسان سیلفی e-Power جدید ۲۰۲۳ + عکس خودرو خارجی، قیمت ماشین Nissan Sylphy و مشخصات محصول
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات