Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@00:12:22 GMT

بررسی ابعاد موسیقی از منظر فقه شیعه در قم

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۱۶۹۹۶

بررسی ابعاد موسیقی از منظر فقه شیعه در قم

سلسله نشست‌های تخصصی موسیقی با حضور نویسنده کتاب «فقه، موسیقی، انقلاب اسلامی، تهدید یا فرصت» در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان:  سلسله نشست‌های تخصصی موسیقی با رویکرد بررسی و تحلیل نظریات اندیشمندان مسلمان در باب موسیقی با حضور حجت‌الاسلام مجتبی فلاحتی در قم برگزار می‌شود.

 

این سلسله نشست‌ها که در ۱۰ جلسه برگزار می‌شود، ویژه‌ پژوهشگران حوزه و دانشگاه، اهالی موسیقی و علاقه‌مندان به مباحث نظری در باب موسیقی‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین جلسه این دوره ۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد و شد و ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ با برگزاری دهمین جلسه پایان خواهد یافت.

 

سرفصل‌های این دوره شامل؛ ترمینولوژی موسیقی و نصوص موسیقایی اسلامی، حکمت موسیقی (فلسفه و عرفان موسیقی)، موج چهام فقه موسیقی در تاریخ شیعه، ملاک‌های موسیقی مجاز و غیر مجاز(غنا)، شعر فاخر و شعر غنایی، تحلیل پرسش‌های هشتگانه حوزه هنری از حوزه علمیه، جامعه شناسی‌موسیقی، موسیقی درمانی، مبانی کلامی موسیقی، موسیقی و مسائل تمدنی است.

 

حجت‌الاسلام مجتبی فلاحتی مدرس سلسله نشست‌های تخصصی موسیقی، نویسنده کتاب «فقه، موسیقی، انقلاب اسلامی، تهدید یا فرصت» است که چندی پیش در حوزه هنری نقد و بررسی شد.

 

منبع: خبرگزاری ایکنا

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد استان بوشهر خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد شب یلدا انتخابات کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما فقه شیعه فقه موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۶۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین نشست صمیمی؛ مدیرعامل پست بانک ایران با معاونین ادارات مستقل و ستادی برگزار شد

امتداد - سومین نشست صمیمی بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران با معاونین ادارات مستقل و ستادی عصر امروز دوشنبه 10 اردیبهشت سال جاری، در سالن اجتماعات ساختمان آموزش برگزار شد.

به گزارش پایگاه بخری امتداد ، در این نشست الهام مدیر زارع معاون اداره کل حسابداری و امور سهام به ارائه گزارش جمع بندی شده در حوزه مشارکت کارکنان در پذیره نویسی سهام بانک، آتوسا کاملی معاون امنیت اداره کل امنیت و زیرساخت گزارشی از برون سپاری پروژه‌های BCMS –  ISMS و آزمایشگاه امنیت سایبری، سمیه صیقل اردکانی معاون اداره کل اطلاعات اعتباری گزارشی با موضوع جمع آوری اطلاعات تسهیلات، نسترن یزدانیان معاون اداره کل  بانکداری خرد و امور باجه ها گزارشی با موضوع باجه‌های روستایی و توسعه خدمات، محمد چلچراغی معاون سیستم های ستادی اداره کل تامین و نظارت بر سامانه های نرم افزاری گزارشی در حوزه بانکداری الکترونیکی و حسنا اسکندری معاون سرمایه انسانی اداره کل سرمایه انسانی و رفاه گزارشی با موضوع مسیر ارتقاء شغلی ارائه کردند.در ادامه برنامه پرسش و پاسخ با مشارکت معاونین در خصوص موضوعات مطروحه برگزار شد.
در پایان نشست دکتر شیری در جمع بندی مباحث مطروحه هدف از برگزاری جلسات را بهره گیری از ظرفیت ها و ایده های خلاقانه و جدید معاونین بانک در راستای بهبود روند امور و ارتقاء کمی و کیفی عملکرد بانک در حوزه های ستادی و اجرایی ذکر کرد که مشروح آن در بخش بعدی خبر ارائه خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بررسی ابعاد حادثه حریق امام زاده ابراهیم (ع) شفت با حضور میدانی استاندار گیلان+تصاویر
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور برگزار شد
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌ های ریلی کشور برگزار شد
  • استفاده از «گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
  • حکمرانی نخبگانی، سلسله مراتبی نیست بلکه یک شبکه است/ هیئت‌های اندیشه‌ورز با حضور حداکثری نخبگان در استان‌ها تشکیل شود
  • دومین نمایشگاه صنعت موسیقی برگزار می‌شود
  • جلسه دوم نشست ادبی «عصا بیفکن» برگزار می‌شود
  • سومین نشست صمیمی؛ مدیرعامل پست بانک ایران با معاونین ادارات مستقل و ستادی برگزار شد
  • جلسه منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • نشست واکاوی برنامه‌سازی قرآنی برگزار می‌شود