Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسمی، دبیر حزب ندای ایرانیان قزوین گفت: ما با اینکه اصلاح‌طلبی در پی قدرت باشد مخالفیم و معتقدیم به اصلاحات فرهنگی بیش از اصلاحات سیاسی نیارمندیم. ، پس از گذشت سال‌ها ما همچنان مشکل ملت‌سازی داریم، تقسیم افراد به اصولگرا و اصلاح‌طلب صحیح نیست و شرایط فعلی در شان مردم ایران نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ جلسه مناظره با عنوان "زمستان داغ انتخابات" با حضور جواد حبیبی عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب قزوین و مهران قاسمی دبیر حزب ندای ایرانیان قزوین به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) امروز (دوشنبه) در سالن اجتماعات ساختمان آینده پژوهشی این دانشگاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این برنامه جواد حبیبی اظهار کرد: چهل سال از وقوع انقلاب اسلامی می‌گذرد و جریانی که در این سال‌ها صاحب بیش‌ترین مناصب دولتی بوده و اقتصاد کشور را در دست داشتند، جریان لیبرال و اصلاح‌طلب بوده‌است. تنها در برهه‌های بسیار کوچکی فرصت برای نیروهای جهادی، ارزشی و اتقلابی فراهم شده تا کارهایی انجام دهند.

وی افزود: دوران کوتاه شهید رجایی و یا برهه‌هایی از دولت آقای احمدی نژاد را می‌توان به عنوان نمونه‌ی حضور جریان انقلابی نام برد. با وجود اینکه من از منتقدان احمدی‌نژاد هستم و قصد دفاع از او را ندارم، اما فعالیت‌های برخی وزرای آن دولت نشان داد که تفکر انقلابی و غیر اصلاح‌طلبی چطور می‌تواند کشور را جلو ببرد.

این فعال سیاسی ابراز کرد: آنچه کشور را به اینجا رسانده، امثال تفکر آقای زنگنه است که ۲۸ سال بعد از انقلاب وزیر بوده و نمونه‌ی عملکرد او و دوستانش که نماینده‌ی یک تفکر هستند را در گرانی بنزین دیدیم که اوج بی‌تدبیری و بی‌لیاقتی آن‌ها را نشان داد.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان قزوین تصریح کرد: آقای زنگنه زمان میرحسین موسوی، خاتمی، هاشمی و روحانی وزیر بوده و این جریان مثل اختاپوس در فضای اقتصادی و اجرایی کشور چنبره زده است، با وجود این از سویی فضاحت به بار می‌آورند و از سوی دیگر وقتی شرایط را مناسب می‌بینند ژست اپوزیسیون به خود می‌گیرند.

حبیبی اضافه کرد: این افراد زمان شهرداری قالیباف هزاران انتقاد می‌کنند، اما وقتی خود شهرداری را به دست می‌گیرند حناچی شهردار اصلاح‌طلب می‌گوید باید از خارج مدیر بیاوریم و اخیرا به دلیل عدم مدیریت برف یک سانتی‌متری، شهر تهران قفل شد. عقب‌ماندگی کشور به دلیل تفکر اصلاحات، اعتدالی و عملکرد لیبرال‌مسلک هاست که در تیم اقتصادی دولت احمدی‌نژاد هم حضور داشتند.

وی اذعان کرد: چطور می‌توانیم موشک‌هایی را بسازیم که بدون خطا به ساختمانی در سوریه اصابت کند، اما نمی‌توانیم خودروهای خوبی بسازیم. ساخت موشک سخت‌تر است یا خودرو؟ تفاوت در این دو حوزه، به تفاوت تفکر انقلابی و تفکر غرب‌گرا بازمی‌گردد.

قاسمی در ادامه این مناظره اظهار کرد: سال‌ها قبل یک چای‌ساز خریدیم که بعد از مدت کوتاهی خراب شد و فهمیدیم که بدل نسخه‌ی اصل چای‌ساز بوده است؛ به طور کلی ما در کشور دچار بدلیجات هستیم و جربان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی در جای اصلی خود ایفای نقش نمی‌کنند.

وی افزود: اگر منظور شما اصلاح‌طلبی موجود است، من نیز آن را قبول ندارم و تفکر من مبتنی بر اصلاح‌طلبی تاریخی و نه اصلاح‌طلبی مبتنی بر قدرت است. وقتی به نحوی جلوی فعالیت گرفته شود که ما مجبور شویم افراد دسته پنجم را به مجلس بفرستیم و عملکرد خوبی نداشته باشند، دیگر نمی‌توان نام آن را اصلاحات گذاشت.

این فعال سیاسی تشریح کرد: ما با اینکه اصلاح‌طلبی در پی قدرت باشد مخالفیم و معتقدیم به اصلاحات فرهنگی بیش از اصلاحات سیاسی نیارمندیم. پس از گذشت سال‌ها ما همچنان مشکل ملت‌سازی داریم، تقسیم افراد به اصولگرا و اصلاح‌طلب صحیح نیست و شرایط فعلی در شان مردم ایران نیست.

دبیر حزب ندای ایرانیان قزوین ادامه داد: ما نتوانستیم در حوزه‌های اجتماعی موفق عمل کنیم و اداره‌ی کشور پازل دارد. باید پاسخ دهید که اگر امروز حسن روحانی نباشد، جایگزین شما چیست؟ آیا با تغییر روحانی یا لاریجانی مشکل حل می‌شود؟ مشکل ما اشخاص نیستند.

قاسمی تصریح کرد: باید تقصیرها را میان دو جریان تقسیم کنیم، هر دو جریان، حاکمیت، دولت و مجلس باید تقصیر را تقسیم و سهم خود را بپذیرند. در جریان اصلاح‌طلبی رخنه‌هایی وجود دارد که باعث فروپاشی این جریان است و برخی افراد اصلاح‌طلبی را ابزار قدرت خود قرار داده و آن را رها نمی‌کنند. اگر این افراد را کنار بگذاریم، هم جریان اصلاح‌طلبی و هم اصولگرایی بهتر می‌شود.

در ادامه این مناظره حبیبی عنوان کرد: من انتظار داشتم که آقای قاسمی بابت حمایت از لیست امید و دولت فعلی عذرخواهی کند. اگر تفکر لیبرالی نبود، وضع کشور نیز اینگونه نبود و هرجا مدیر اتفلابی بر سر کار آمد، شاهد تحول بودیم. نمونه‌ی آن آقای رئیسی است که در مدت کوتاهی تحولاتی در آستان قدس رضوی ایجاد کردند و اکنون نیز شاهد تحولات مثبت در قوه‌ی قضائیه هستیم.

وی بیان کرد: چه کسی اقتصاد کشور را به ایجا رسانده؟ چه کسانی از دروغگوها حمایت کردند؟ دوستان شما باید معذرت‌خواهی کنند. اشرافیت و بی‌لیاقتی از سر تا پای مدیران اصلاح‌طلب می‌بارد و این را به خود آن‌ها می‌گوییم، چون پیشینه‌‌ی آن‌ها را دیده‌ایم.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی قزوین ادامه داد: در دولت اصلاحات هزینه‌‌های جاری هر سال بیش‌تر از سال قبل می‌شد و هزینه‌ی عمرانی جایی نداشت. در دولت نهم و دهم بودجه‌ی عمرانی ۳۲ درصد و در دولت آقای روحانی ۱۴ درصد بود، این تفاوت به این برمی‌گردد که اصلاح‌طلبان اعتقادی به بودجه‌ی عمرانی و پیشرفت کشور ندارند.

این کارشناس سیاسی تاکید کرد: اخلاق اشرافی‌گری را چه کسی وارد کشور کرد؟ چه کسانی مسبب این وضعیت صنعت استان قزوین شدند. شرکت آبگینه، فرنخ، نازنخ، کنتورسازی و پوشینه‌باف را چه کسانی و با چه شرایطی خصوصی کردند؟

حبیبی گفت: شما این بلا را بر سر صنعت آوردید و اگر از صحنه‌ی قدرت کنار بکشید، وضعیت کشور بهتر می‌شود. ما برای اثبات بی‌کفایتی شما نیازی به استدلال پیچیده‌ای نداریم و عملکرد شما روشن است، چرا که می‌گویند اگر می‌خواهی آبروی فرد بی‌عرضه را ببری به او مسئولیت بده. اگر ما سال ۸۸ و ۹۲ فریاد زده و با این جریان مخالفت می‌کردیم به همین دلایل بود.

قاسمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به حبیبی اظهار کرد: جامعه‌ی ما از سیاست‌زدگی خسته شده و باید به دنبال راه‌حل‌های اجتماعی و فرهنگی باشیم. تنها راه حل این است که نقاط قوت را تشویق کنیم و نسبت به ضعف‌ها برانگیختگی داشته و واکنش نشان دهیم.

وی ادامه داد: چند حرکت خوب و امیدوارانه در قوه قضائیه دیدیم، اما نباید آقای رئیسی را منجی بدانیم. تمامی آمارهای بین‌المللی می‌گویند بهترین دولت بعد انقلاب از نظر اقتصادی دولت اصلاحات بوده است، با این وجود صحبت از دولت‌های گذشته ارزشی ندارد و دوره‌ی این دو تفکر با شکل و شمایل فعلی گذشته است.

این فعال سیاسی تصریح کرد: جریان‌ها در گام دوم انقلاب باید پوست‌اندازی کرده و از نو کار کنند، همه در وضعیت فعلی مقصرند و کسی نمی‌تواند خود را مبرا بداند. منظور از تفکر تاریخی اصلاح‌طلبی نیز همان است که از عصر رسول‌الله شروع شده و امام حسین (ع) هدف از قیام خود را اصلاح امت پیامبر عنوان می‌کنند.

قاسمی ابراز کرد: در ایران نیز اصلاح‌طلبی از امیرکبیر، عباس میرزا و آخوند خراسانی شروع می‌شود.همچنین تفکری که غرب را کلا نفی می‌کند صحیح نیست و باید مناسبات خود را در دنیا اصلاح کنیم و حتی 2500 سال قبل نیز حصار کشیدن دور خود صحیح نبود.

وی در پایان گفت: گام‌ دوم باید با پالایش و پیرایش جریان‌ها و حضور جوانان دو جریان پیش رود، باید با رویکرد تازه‌ای برای ساختن کشور حرکت کنیم و تنها راه حل این است که همه در کنار هم باشند، باید به جای تخریب برای یکدیگر پله شویم و دست هم را بگیریم.



حبیبی در پاسخ به این قسمت از صحبت‌های قاسمی ابراز کرد: افسردگی سیاسی جامعه ارمغان اصلاحات و اعتدالیون است، شما نمی‌توانید اکنون با ژست بی‌طرفی هر دو جریان را نقد کنید، این ژست را باید قبل از انتخابات می‌گرفتید؛ در حالی که آن زمان تمام قد از روحانی حمایت می‌کردید و اکنون هر دو تفکر را نفی می‌کنید.

وی اضافه کرد: این ژست بی‌طرفی پذیرفته نیست و به شما و دوستانتان نمی‌آید، شما برای حمایت از دولت هاشمی، روحانی و خاتمی مقصرید. اینگونه نیست که در دوران اصلاحات بهترین وضعیت اقتصادی را داشته باشیم، ضریب جینی معیاری است که هرچه به صفر نزدیک شود عدالت بیش‌تر و شکاف طبقاتی کمتر است.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی قزوین عنوان کرد: این ضریب در ابتدای انقلاب 0/5 بود و در سه سال به 0/4 رسید و در دولت مرحوم هاشمی و دولت اصلاحات همین رقم باقی ماند. تا اینکه در دولت‌ احمدی‌نژاد به 0/36 رسید و اکنون به 0/42 یعنی به قبل از سال 60 رسیده است.

وی در پایان گفت: صندق بین‌المللی پول می‌گوید در دولت اصلاحات ایران قدرت ۲۸ و در زمان احمدی‌نژاد قدرت 25 جهان بوده و در این دوره سه پله رشد داشته‌ایم. اگر قدرت به دست شما اصلاح‌طلبان و اعتدالیون بیفتد، از دیکتاتورها دیکتاتورترید و جریانات مخالف خود را حذف می‌کنید.
انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۷۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، در پی اظهارات اخیر مهدی نصیری در مصاحبه با تلویزیون بی‌بی‌سی وی خواستار آن شد که اپوزیسیون شکاف بین مصطفی تاج‌زاده و رضا پهلوی را با یک اتحاد پر کند. او مدعی است که پادشاهی مشروطه و جمهوری‌خواهی می‌توانند متحد شوند؛ مطرح شدن این موضوع که شکاف بین تاج زاده و شاهزاده باید برداشته شود و همچنین این ادعا که جریان اصلاحات از جمهوری اسلامی عبور کرده است، سبب شد تا خبرنامه دانشجویان ایران به گفتگوی تلفنی با برخی از چهره‌های جریان اصلاح طلب و فعالین این حوزه بپردازد و پاسخ آنها را در خصوص اظهارات مهدی نصیری جویا شود که در ادامه این گزارش مشروح مصاحبه تلفنی با فاطمه راکعی، زهرا نژاد بهرام، شهیندخت مولاوردی، مجید فراهانی، شهاب طباطبایی، محمد سالاری، سیدحسن رسولی را می‌خوانید:

شهاب‌الدین طباطبایی دبیرکل حزب ندای ایرانیان در این واکنش به اظهارات اخیر اظهار مهدی نصیری اظهار داشت: اظهارات مهدی نصیری تکرار یک شوخی بی‌مزه و توهمی است که ۱۴۰۱ هم براندازان خارج نشین برایشان ایجاد شده بود. نه مردم و نه نخبگان سیاسی هیچکدام نگاهشان به بیرون از کشور نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: اصلاح طلبی یعنی اصلاح در درون ساختار بنابراین وقتی می‌گوییم اصلاح طلبی یعنی خواستار اصلاحات درون نظام هستیم، معنی دیگر آن این است که نگاهی به خارج از کشور و بیرون و براندازی اساسا در میان طیف‌های مختلف اصلاح‌طلب وجود ندارد.

طباطبایی در پایان افزود: صحبت این آدم‌ها(مهدی نصیری) را آنقدر جدی نگیرید. این صحبت ها تکرار کمدیک توهماتِ دوسال پیش براندازها است. ما اگر واقعا در داخل کشور درست عمل کنیم، مردم احساس رضایتمندی داشته باشند اصلا به این حرف‌ها گوش هم نمی‌کنند. فقط یادمان باشد به قول رهبری مگس روی زخم می‌نشیند ما باید برویم زخم را درمان کنیم کاری به مگس‌ها نداشته باشیم.

شهیندخت مولاوردی فعال سیاسی اصلاح طلب و معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور دولت یازدهم نیز در این خصوص گفت: این موضوع باید از خود آقای نصیری سوال شود که چرا همچنین صحبتی داشته‌اند. بنده سخنگوی جریان نیستم، حالا باید دید که در جلسات با دوستان، چه تصمیمی خواهند گرفت.

وی در ادامه افزود: من معتقد نیستم که جریان اصلاحات در کنار اپوزیسیون ایستاده باشد و همچنین جریان اصلاحات عبور از جمهوری اسلامی را کلید زده باشد و چرا که این جریان مرزبندی خود را با اپوزیسیون همواره حفظ کرده است. در تمام بیانیه‌هایی نیز که تاکنون صادر شده است، هیچکدام همچنین صحبتی با این مضمون‌ را تایید نمی‌کنند. نسبت به صحبت‌های اخیر آقای نصیری هم معتقدم که اگر جریان اصلاحات بخواهد بوسیله سخنگوی خود موضع خود را روشن می‌کند، احتمالا در جلسه‌ای که روز یکشنبه در پیش است ناظر به آن صحبت شود.

سیدحسن رسولی فعال سیاسی اصلاح طلب و سخنگوی ستاد انتخاباتی محمدرضا عارف در در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به مصاحبه نصیری با BBC اظهار کرد: من هم مصاحبه آقای نصیری که اخیرا در مسافرت کانادا هستند شنیدم و ایده و پیشنهادی که ایشون مطرح کردند با این عنوان که پیوندی برقرار شود بین شاهزاده و تاج زاده و سایر محورهای گفته های ایشان رو یکی دوبار مرور کردم و خواندم در مقام اظهار نظر به عنوان یک شهروند در مرحله اول و در مرحله دوم به عنوان عضوی از جبهه اصلاحات و در مرتبه سوم و بعدی به عنوان دوست نزدیک خانوادگی و همکار سابق آقای تاج زاده این نکات را عرض می کنم.

اولا اظهار نظر آقای مهدی نصیری با توجه به مواضع پیشین و فعلی ایشان در مورد این پیشنهاد خاص و هر نقطه نظر دیگری که مطرح می کنند مصلحت و مسئولیتش متوجه خودشان است. ثانیا از آنجا که در این اظهار نظر نسبت به جریان اصلاحات که یک جریانی است برخواسته از بطن و متن انقلاب اسلامی، یک جریان فکری اصیل سابقا موصوم به نیروهای خط امام و از ۲ خرداد ۷۶ به بعد موصوم به اصلاحات برخواسته از درون ساختار نظام جمهوری اسلامی است که در بخش قابل توجهی از تاریخ ۴۵ ساله حیات جمهوری اسلامی ایران این جریان ما اصلاح طلبان بخشی از ساختار رسمی بوده‌ایم و طبعا امروز با صراحت باید نسبت به مواضع و عملکردمان در آن دوره ای که مسئولیت داشتیم منصفانه پاسخگو باشیم به عنوان مثال اگر بنده به عنوان یک فرد اصلاح طلب ۴ سال در خراسان استاندار بودم به نمایندگی از ساختار جمهوری اسلامی ایران من مسئولیت اداره بزرگ ترین استان کشور را در اختیار داشتم امروز اگر یک جریان دانشجویی در مشهد و یا در تهران از من بخواهد که تو بیا در مورد نقاط ضعف و قوت در یک گزارش عملکرد پاسخ بده حتما من مسئولیت دارم که این کار را بکنم نباید عبور کنم ازش و نه در مقام پاسخگویی در حقیقت با پرهیز از هویت انقلابی و اصلاح طلبی با یک پوشش دیگری وارد شوم در آن پوشش دیگر شاید پیوستن به جریان مخالف جمهوری اسلامی ایران باشد که جریان اصلاحات همانطور که عرض کردم به لحاظ روانشناسی و هویتی مرز روشن دارد.

اولا با اپوزسیون خارج از کشور که به تعبیر آقای نصیری شاهزاده محور است و هم با روش های حمکرانی امروز در قوای سه گانه که از نظر من، ما با این جریان هویت واحد داریم همه برخواسته از بطن انقلاب هستیم ولی نسبت به این نحوه حمکرانی ما منتقدیم دلسوزانه و مصلحانه این نکته دوم هست.

نکته سوم من نمایندگی از آقای مصطفی تاجزاده ندارم ولی همانطور که عرض کردم علاوه بر رفاقت دیرینه در یک مقطعی ما هر دو معاون وزیر کشور بودیم همسایه و روابط نزدیک داشتیم آقای تاجزاده اولا مواضعش را به صراحت اعلام کرده واضح و شفاف و هیچ چیز ناگفته ای ندارد.

در هیچکدام از این اظهار مواضع ذره ای از مرزهای هویتیش عدول نکرده من حتی به یاد دارم که آقای تاجزاده در مقطعی که معاون سیاسی وزیر کشور بودن و بعد معاون پشتیبانی و برنامه ریزی بودن خطاب به استانداران، فرمانداران، معاونین و مدیران تاکید می کردند که از رسانه های داخلی استفاده کنند حالا به هر دلیلی من نمی خواهم بگویم صحبت با رسانه های غیر داخلی در حقیقت گناه کبیره است ولی من تعصب مصطفی تاجزاده را دارم تاکید می کنم و به یاد ندارم تاجزاده با یک رسانه بیگانه تاکنون مصاحبه ای داشته باشد لذا من به عنوان یک شاهد، همکار و یک رفیق رابطه ای بین این مجموعه گفته های آقای نصیری بین شاهزاده و مصطفی تاجزاده و جریان اصلاحات به هیچ عنوان نمی بینم و انتظار دارم که تحلیلگران، اظهار نظرکنندگان که آزاد هستند در اظهار نظر مواضع خودشان شرط عدالت و انصاف را و حقوق انسانی، حقوق اساسی اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر مثل آقای تاجزاده و جریان اصلاحات را رعایت کنند و انصاف داشته باشند.

مجید فرهانی فعال سیاسی اصلاح‌طلب، نیز در این خصوص گفت: نصیری کیست؟ کدام مهدی نصیری؟ نمی شناسم. همان مهدی نصیری که کیهان بوده است!!!؟ من خیلی وقت مصاحبه سیاسی نمی کنم نمی دانم چرا با من تماس گرفتید؟من در این خصوص نظری ندارم و شخصا عضو جبهه اصلاحات نیستم و در این چند ساله هیچ مصاحبه سیاسی نداشتم و حرفی ندارم.

فاطمه راکعی از اعضای جبهه مشارکت ایران اسلامی، در پاسخ به سوال در خصوص اظهارات نصیری گفت: بنده باید تحقیق کنم ببینم، اگر به جریان اصلاحات نزدیک هستید با شما صحبت کنم اگر نه صحبتی با شما ندارم.!

محمد سالاری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و دبیرکل حزب همبستگی ایران اسلامی، ضمن اینکه مصاحبه را به وقت دیگری موکول کرد گفت؛ حرف‌های مهدی نصیری، واقعا یک توهم است.!

کد خبر 848558 برچسب‌ها پهلوی خبر ویژه اصلاح‌ طلبان

دیگر خبرها

  • لیگ‌برتر فوتسال ایران در حال پوست‌اندازی است
  • مجری صداوسیما: اصلاح طلبی نطفه‌اش حرام است و اصولگرایی لقمه‌اش!
  • شهادت‌طلبی از شاخصه‌های نیروهای نظامی ایران است
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان درباره مواضع تند مهدی نصیری / براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان مقابل جنجال مهدی نصیری /براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • انتقاد تند ابطحی از مهدی نصیری: بد پوست خربزه ای زیر پایت انداخته‌اند تا تمامت کنند /نه شاهزاده می‌تواند به تاجزاده نزدیک شود، نه تاجزاده علاقمند است
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟