Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@22:10:29 GMT

آلیش قهرمانی جهان| بانوان ایران قهرمان شدند

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۱۷۹۲۵

به گزارش فدراسیون کشتی، رقابت‌های آلیش قهرمانی جهان روزهای اول و دوم دی ماه با حضور 15 کشور جهان در شهر نورسلطان قزاقستان برگزار شد و در پایان تیم ایران با یک مدال طلای هانیه عاشوری در وزن 75+ کیلوگرم، یک مدال نقره فاطمه فتاحی جویباری در وزن 60 کیلوگرم و یک مدال برنز زهرا یزدانی در وزن 55 کیلوگرم و کسب 93 امتیاز بعنوان قهرمانی دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از ایران، تیم‌های قرقیزستان با 89 و قزاقستان با 69 امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.

* نتایج کشتی‌گیران کشورمان در این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن 55 کیلوگرم زهرا یزدانی در کشتی نخست با نتیجه 1 بر صفر وایشناوی از هند را مغلوب کرد اما در کشتی بعد مقابل بوتاگاز دی اوسونبایف از قزاقستان شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت وی در دیدار رده بندی با نتیجه 7 بر 1 زارینا عبدیرحمنووا از ترکمنستان را شکست داد و به مدال برنز رسید.

در وزن 60 کیلوگرم فاطمه فتاحی جویباری در دور اول با نتیجه 3 بر صفر رایا کیوسوا از بلغارستان را از پیش رو برداشت وی در دور بعد با نتیجه 6 بر 2 از سد نودیرا کورابووا از ازبکستان گذشت و در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه 6 بر صفر مقابل دبورا ووس کایلی از هلند پیروز شد اما در دیدار فینال مقابل میریم مومونوا از کشور قرقیزستان با نتیجه 5 بر یک مغلوب شد و صاحب مدال نقره شد.

در وزن 65 کیلوگرم که به صورت دوره ای برگزار شد، هانیه قدرتی پور در کشتی نخست با نتیجه 5 بر صفر مغلوب اولجان دیاسبایف از قزاقستان شد. وی در کشتی بعد با نتیجه 2 بر صفر داتو تجشیری از هند را مغلوب کرد، اما در دور سوم با نتیجه 6 بر صفر مغلوب سوریا کلوندر زوی از هلند شد و با توجه به اینکه جزء دو نفر برتر گروه خود نشد، از دور رقابت ها کنار رفت و پنجم شد.

در وزن 70 کیلوگرم سحر غنی زاده در دور نخست با نتیجه 2 بر صفر نارگیزا حامدوا از ازبکستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 6 بر صفر مغلوب نادیا هراشیمنکو از اوکراین شد و به دیدار رده بندی رفت اما در این دیدار نیز با نتیجه 3 بر 3 مغلوب جیمال اولیاکولیوا از ترکمنستان  شد و به عنوان چهارم رسید.

در وزن 75 کیلوگرم مریم احمدی در دور نخست با نتیجه یک بر صفر مغلوب امانخانوا گالیابانوف از قرقیزستان شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 75+ کیلوگرم هانیه عاشوری در دور نخست با نتیجه 6 بر صفر نیامخو نیامتویا از مغولستان را شکست داد وی در دور بعد با نتیجه 6 بر 2 ناگیرا سارباشووا از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. احمدی در این مرحله مقابل النه کبادزه از گرجستان به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه 7 بر صفر یلیزاوتا مایسینکا از بلاروس را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۷۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!

به گزارش "ورزش سه"، تقریبا تکلیف آزادکاران حاضر در 6 وزن المپیکی برای المپیک 2024 پاریس مشخص شده و چند روز دیگر با برگزاری آخرین مرحله گزینشی المپیک در ترکیه، همه کشتی گیران حاضر در المپیک معرفی خواهند شد.

اما با نگاهی به لیست المپیکی‌ها جای خالی 4 مرد طلایی المپیک توکیو در لیست راه یافتگان به پاریس 2024 کاملا مشهود است. در میان ایرانی‌ها قطعا مشهورترین نام در بین 4 طلایی غایب توکیو در پاریس، دیوید تیلور آمریکایی است که نتوانست از فیلتر انتخابی کشتی آزاد آمریکا عبور کند و نبرد سرنوشت‌ساز را به آرون بروکس واگذار کرد. 

تاکاتو اوتوگورو ژاپنی نیز سرنوشتی شبیه تیلور داشته و در انتخابی تیم ملی کشورش شکست خورده تا قهرمان وزن 65 کیلوگرم توکیو هم در پاریس غایب باشد. کیوئوکا در مسابقه انتخابی توانست قهرمان المپیک توکیو را در 30 ثانیه آخر شکست دهد و به جای او راهی پاریس شود. گیبل استیوسون، قهرمان وزن 125 کیلوگرم المپیک توکیو که با شکست تمامی نامداران یک سورپرایز بزرگ در آن رویداد بود، در سال‌های اخیر غایب بزرگ سنگین وزن بوده و به سوی مسابقات کشتی کج سوق پیدا کرده است. او حتی در انتخابی آمریکا هم حاضر نبود و قطعا در پاریس خبری از این کشتی آمریکایی نخواهد بود. 

دیگر کشتی‌گیر و قهرمان نامدار که بعد از طلایی شدن در توکیو نمی‌تواند در پاریس روی تشک برود، عبدالرشید سعداله‌یف بود. تانک روسی که چند سال قهرمان بلامنازع 97 کیلوی جهان بود، در سال‌های اخیر به خاطر مسائل سیاسی مربوط به روسیه فرصت قهرمانی را از دست داده و اخیرا هم به خاطر حمایت از جنگ روسیه با اوکراین از سوی IOC از شرکت در گزینشی المپیک منع شد. 

اما دو قهرمانی که در توکیو 2020 طلایی شدند و در پاریس هم حضور خواهند داشت، زائور اوگویف قهرمان 57 کیلو از روسیه و زائوربک سیداکوف قهرمان 74 کیلو از روسیه هستند که برخلاف سعداله‌یف مجوز حضور در المپیک را کسب کردند و برای دفاع از عنوان قهرمانی خود تلاش می‌کنند.

دیگر خبرها

  • همدان قهرمان مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور شد
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • رقابت های بوکس قهرمانی آسیا؛ نخستین مدال ایران قطعی شد
  • تیم ملی فوتبال دختران ایران قهرمان تورنمنت کافا شد
  • قهرمانی جهان: والیبال ایران فینالیست شد
  • زنگ خطر برای کشتی ایران؛ آزادکاران نفس کم آوردند