Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست مشترک شورای اداری و اقتصاد مقاومتی استان بوشهر که با حضور معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شد افزود: بررسی‌ها و تحلیل‌های اقتصادی نشان می‌دهد این استان امروز در جایگاه واقعی خود قرار ندارد.

وی بیان کرد: سهم استان بوشهر درتولید ناخالص ملی و ثروت، حجم سرمایه‌گذاری در حوزه منابع فسیلی و هسته‌ای بالا است اما سهم آن از این همه ثروت ناچیز است که باید برای رشد اقتصاد، پیشرفت و رفاه عمومی مردم آن  برنامه‌ریزی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفایی بوشهری با تاکید بر توجه مسئولان به استان بوشهر با توجه به نقشی که در ایجاد ثروت ملی دارد گفت: تعیین نقشه راه آماری و آمایشی برای شناخت همه ظرفیت‌های موجود و محتمل برای آینده در فضای استانی، ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و ایجاد بانک اطلاعات لازم برای برنامه‌ریزی جامع و سرمایه‌گذاری مدیریت و نظارت و باز تولید ضروری است.

وی ادامه داد: در دانش اقتصاد پر ارزش‌ترین فضای توسعه جغرافیای کرانه است زیرا در آن جغرافیا همه نیازهای توسعه اقتصادی شامل مواد اولیه، قابلیت استحصال، تبدیل، توزیع، صدور و مدیریت بازرگانی فراهم است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: امروز صیادان و لنجداران، بخش خصوصی و گردشگری، نفت و گاز و سلامت دارای نیازها و گله‌مندی هایی هستند که باید با نگاهی دقیق به این مشکلات پرداخته شود.

صفایی بوشهری گفت: استان بوشهر مردمانی امتحان داده، شریف و با فرهنگ دارد اما با بیکاری، اشتغال، رکود، تورم و استفاده نکردن از ظرفیت‌ها روبرو هستند.

وی بر ضرورت اجرای مصوبه حداقل ۵۰ درصدی اشتغال کارکنان بومی استان بوشهر در طرح‌ها، پروژه‌ها و صنایع وابسته به نفت را مورد تاکید قرار داد.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد:  تذکر به صنایع در باره اجرا و رعایت این مصوبه ضروری است زیرا اکنون سهم اشتغال بومیان بوشهر در صنعت نفت  خیلی کمتر از۵۰ درصد است و این در حالی است که جوانان استان لیاقت لازم در این زمینه را دارند.

وی گفت: استان بوشهر در جغرافیای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دارای یک موقعیت استراتژیک و راهبردی است به همین دلیل در طول تاریخی به عنوان استانی تعیین کننده برای کشور و حتی منطقه است.

صفایی بوشهری اضافه کرد: تاریخ پرشکوه این استان موجب مباهات و افتخار هر ایرانی است.

اسحاق جهانگیری صبح امروز در راس هیاتی متشکل از وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و معاون وزیر نیرو  به استان بوشهر سفر کرد.

همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهوری ۲۳ طرح عمرانی تولیدی با ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح و بهره‌برداری شد.

افتتاح دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و جشنواره گردشگری روستایی استان بوشهر، نخستین موزه موسیقی سنتی جنوب کشور و شرکت و سخنرانی در نشست مشترک شورای اداری و اقتصاد مقاومتی استان بوشهر از دیگر برنامه‌های سفر یکروزه معاون اول رئیس جمهوری به استان بوشهر بود.

برچسب‌ها بوشهر جلسه شورای اداری اقتصاد مقاومتی اسحاق جهانگیری امام جمعه بوشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر جلسه شورای اداری اقتصاد مقاومتی اسحاق جهانگیری امام جمعه بوشهر بوشهر جلسه شورای اداری اقتصاد مقاومتی اسحاق جهانگیری امام جمعه بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۸۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه رسولی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نوجوانان بوشهر به مناسبت روز ملی خلیج فارس با شرکت در ویژه برنامه «از آبی ها فراتر» ضمن پاکسازی ساحل، حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهرافزود: از جمله قسمت های این برنامه می توان به آشنایی نوجوانان با دلیل نامگذاری و اهمیت روز ملی خلیج فارس، تشکیل زنجیره انسانی، پاکسازی ساحل خلیج فارس، بازی و سرگرمی، اجرای موسیقی زنده محلی توسط نوجوانان، مسابقه و… اشاره کرد

وی گفت: خلیج فارس به عنوان یکی از مرزهای آبی ایران دارای ارزش سیاسی و فرهنگی بسیاری است.

وی ادامه داد: ما خلیج فارس را بخشی از هویت ایرانی خویش میدانیم و بخاطر همین بر آنیم تا این برگ زرین هویتی را به نسل جدید معرفی کنیم، برنامه امروز هم در همین راستا بود که سعی شد ضمن شادابی در طراحی برنامه محتوا نیز به خوبی رعایت شود.

وی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر برنامه های متنوعی را به مناسبت بزرگداشت روز ملی خلیج فارس ترتیب داده است که در مراکز مختلف کانون در سراسر استان پیش بینی و اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر یادآور شد: برنامه «از آبی ها فراتر» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر و با همکاری اداره کل حفاظت از محیط زیست و اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر به مناسبت روز ملی خلیج فارس با حضور نوجوانان بوشهری برگزار شد.

کد خبر 6092609

دیگر خبرها

  • مدیران موفق استان بوشهر در اجرای قوانین تشویق شوند
  • تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان
  • سیلاب و تگرک محصولات کشاورزی بوشهری‌ها را تهدید می‌کند
  • مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • ۲ هزار و ۳۵۷ معلم بوشهری حامی ایتام هستند
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران