Web Analytics Made Easy - Statcounter

عنایت الله رحیمی روز دوشنبه در هشتمین نشست ستاد احیای تالاب‌ها با اشاره به رها شدن  حقابه تالاب بختگان که چندی پیش انجام شد، عنوان کرد: این اقدام با همراهی دستگاه‌های اجرایی مربوطه در زمان مناسبی که کشاورزان نیاز کمتری به آب داشتند انجام شده است.

وی ضمن تقدیر از خویشتنداری اهالی و کشاورزان ابراز امیدواری کرد با بارش های مناسب زمینه رها شدن بخش دیگری از حقابه این تالاب نیز فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار فارس همچنین گفت: با اتمام مراحل ساخت و بهره برداری از سد نرگسی بخش‌های درخور توجهی از حقابه تالاب‌های استان فارس تامین خواهد شد در عین حال اجرایی شدن برنامه ریزی در راستای سازگاری با کم آبی باید به امری مستمر در استان تبدیل شود.

رحیمی  با اشاره به اینکه برنامه‌های سازگاری با کم آبی باید در مناطق حاشیه‌ای و همجوار با تالاب‌ها اجرایی شود ادامه داد: ارائه تسهیلات در این بخش بر سرعت احیای تالاب های استان می‌افزاید.

وی در خصوص برنامه‌های احیای تالاب‌ها نیز خاطرنشان کرد: کشت محصولات کشاورزی کم آب بر، ارایه تسهیلات به منظور  ایجاد تنوع شغلی  از جمله برنامه‌های است که در مجموع  سبب ایجاد علاقه  به احیای تالاب‌ها خواهد شد.

استاندار فارس گفت: شهرستان های نی ریز، ارسنجان، خرامه، مرودشت و شیراز از جمله شهرستان‌هایی هستند که از  اثرات منفی و مثبت خشکسالی یا احیای تالاب ها متاثر خواهند شد و احیای تالاب‌ها در این شهرستان ها تولیدات اقتصادی به ویژه محصولات کشاورزی را با بهبود قابل توجه‌ای رو به رو خواهد کرد.

 رحیمی فعالیت سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌ نهاد در حوزه محیط زیست را اثر بخش توصیف کرد و افزود: اگر بخشی از اعتبارات احیای تالاب ‌ها در اختیار سازمان های مردم نهاد قرار گیرد شاهد تحولات موثری در اقدامات خرد خواهیم بود.

استاندار فارس همچنین تاکید کرد: توجه به احیای تالاب‌ها و تخصیص اعتبار به این  مهم یکی از درخواست‌های مدیریت ارشد استان از رییس جمهور در سفر آتی به شیراز خواهد بود. تلاش می شود از سد نرگسی حقابه تالاب پریشان داده شود و سازمان آب و جهاد کشاورزی باید برنامه‌ای برای جبران کم آبی‌ها از جمله تسهیلاتی در قالب کشت‌های کم آب بر به کشاورزان بدهند.

تالاب پریشان بر مدار پریشانی 

حمید ظهرابی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس نیز  در هشتمین جلسه ستاد احیای تالاب‌های فارس  با ارائه گزارش وضعیت تالاب های استان فارس گفت:  در حال حاضر تالاب های مهارلو، هفت برم، برم شور نور آباد ممسنی و هیرم لارستان وضعیت خوبی دارند و دریاچه های طشک و بختگان با توجه به رها شدن  بخش اندکی از حقابه از سد درودزن مقداری آبگیری شده است و سایر تالاب های استان مانند ارژن ، پریشان و کافتر خشک می باشد.

ظهرابی در خصوص بررسی ساختار ستاد حفاظت و احیا تالاب های فارس و پیشنهاد ساختار جدید بر مبنای آیین نامه جلوگیری از تخریب و آلودگی غیر قابل جبران تالاب ها گفت: ظرف یک هفته آینده ساختار متناسب با ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب های کشور نهایی شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس همچنین یادآور شد : وضعیت دو تالاب کافتر و پریشان که از تالاب های آب شیرین بودند بسیار بحرانی است بویژه در پریشان که سطح آب زیر زمینی 4 متر از کف دریاچه پایین تر است.

برچسب‌ها محیط زیست طرح حفاظت از تالاب های ایران حقابه خشکسالی دریاچه بختگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست طرح حفاظت از تالاب های ایران حقابه خشکسالی دریاچه بختگان محیط زیست طرح حفاظت از تالاب های ایران حقابه خشکسالی دریاچه بختگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۹۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند

استاندار همدان با بیان اینکه هدف اصلی دشمنان این مرز و بوم جوانان ما هستند، گفت: هدف دشمنان این مرز و بوم، جوانان ماست که با طرحی قوی قصد دارند آنها را از حرکت به سوی قله‌ها بازدارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازهمدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد امروز در مراسم اختتامیه جشنواره جوان برتر ایران زمین با بیان اینکه در دوره دولت مردمی توجه خاص و ویژه‌ای به حوزه جوانان شده است، اظهار داشت: در این عرصه باید به زیرساخت‌ها توجه شود که برای این کار یک برنامه همه‌جانبه، توسعه‌محور و عدالت‌محور نیاز است.

وی افزود: این برنامه‌های همه جانبه هم باید با توجه به زیر ساخت‌ها و استفاده بهینه از آنها باشد که شاهد اقدامات خوبی در حوزه جوانان بوده‌ایم. مهم ترین مبحث توجه به حوزه جوانان است. این جوانان هستند که  آینده این مرز و بوم را می سازند و باید در راس اهداف و برنامه ریزی‌های ما قرار گیرند.

استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه هدف اصلی دشمنان این مرز و بوم جوانان ما هستند تصریح کرد: دشمنان این مرز و بوم مستقیم و غیر مستقیم هدف شان جوانان هستند و با طرحی قوی قصد دارند تا جوانان مارا از حرکت به سوی قله ها بازدارند که ما باید مانع این کار شویم.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه تلاش دشمن بر این است که یک فرهنگ کاذب را به جوانان ما هدیه کند، افزود: این کار به هر شکل و راه های مختلف انجام می شود که باید به آن توجه داشته باشیم و روی این موضوع باید بسیار کار شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از کارهای شایسته‌ای که در عرصه جوانان در سطح استان انجام شد این جشنواره است افزود: این جشنواره در حوزه‌های مختلف برگزار شده که باید توجه ویژه‌ای به آن داشت، چراکه این برنامه ها باعث تشویق جوانان ما به پیشرفت می‌شود.

استاندار همدان با بیان اینکه دوره جوانی یکی از ارزشمندترین دوره‌های زندگی است افزود: جوان ما نباید وقت خود را به بطالت بگذراند چرا که جامعه‌ای پویا است که سلایق مختلف را در نظر بگیرد و از سلیقه‌های مختلف استفاده کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن ۶۴ پروژه کلان استان فارس
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • تلاش بلینکن برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • استاندار هرمزگان: خلیج فارس خانه ایرانی‌ها‌ست
  • استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند
  • آبگیری بخشی از تالاب هامون و خوشحالی ‌مردم سیستان