Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، محمدباقر نوبخت امروز پس از حضور در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس در جمع خبرنگاران گفت: لایحه بودجه سال 99 در موعد قانونی به مجلس تقدیم شد و براساس آیین نامه داخلی مجلس کمیسیون‌های تخصصی پیشنهادات خود را درباره این لایحه به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه کلیات لایحه بودجه سال 99 در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تصویب شد، افزود: در نشست امروز کمیسیون اقتصادی نیز لایحه مذکور از 4 محور پیش بینی منابع، برآورد هزینه ها، سیاست ها و اهداف مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه 484 هزار میلیارد تومان منابع برای سال 99 از محل واگذاری دارایی های سرمایه ای، واگذاری دارایی های مالی و درآمدها پیش بینی شده است، اظهار کرد: منابع سال آینده وابستگی چندانی به فروش نفت ندارد و حدود 48 هزار میلیارد تومان منابع به فروش نفت وابسته است در حالی که این رقم در سال جاری 153 هزار میلیارد تومان بود.

وابستگی منابع عمومی بودجه به نفت در سال آینده کمتر از 10 درصد است

نوبخت با بیان اینکه وابستگی منابع عمومی بودجه به نفت کمتر از 10 درصد است که 100 درصد آن برای پروژه های عمرانی استفاده می شود، اضافه کرد: تمام اعتبارات حاصل از فروش نفت و 4.4 میلیارد دلار که از صادرات گاز به دست می آید، برای اجرای پروژه های عمرانی استفاده خواهد شد. همچنین 30 هزار میلیارد تومان از سایر منابع برای اجرای طرح های عمرانی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: سال آینده حدود 47 هزار میلیارد تومان از اوراقی که در سال پیش منتشر شده است، بازخرید می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: مصارف سال آینده در سه حوزه هزینه های جاری، عمرانی و تملک دارایی توزیع می شود که هزینه های جاری برای جبران کاهش قدرت خرید استفاده شود، بدین معنا که اعتبارات این بخش برای ارتقا و بهبود سفره های مردم استفاده شود، به همین دلیل علی رغم اینکه بودجه سال 99 تنها 8 درصد رشد داشت، اما برای کارکنان افزایش 15 درصدی حقوق در نظر گرفته شده است.

پیش بینی 3 هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی فرهنگیان در لایحه بودجه 99

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: 6 هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال 99 در نظر گرفته شده است، همچنین 3 هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی فرهنگیان و ترمیم حقوق آنان در لایحه بودجه سال آتی پیش بینی شده است.

نوبخت با بیان اینکه 31 هزار میلیارد تومان تحت عنوان طرح حمایت معیشتی در سال آینده به مردم پرداخت می شود، بیان کرد: 43 هزار میلیارد تومان در قالب یارانه نقدی در سال آینده به مردم پرداخت می شود.

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات برای ایجاد زیرساخت در سال آینده گفت: پیش بینی شده است 1224 کیلومتر راه آهن ساخته شود.

این عضو کابینه دولت دوازدهم اضافه کرد: ایجاد یک میلیون فرصت شغلی برای سال آینده پیش بینی شده است. براساس پیش بینی‌ها سال آینده کشور از رکود خارج می شود و صندوق بین المللی پول و بانک جهانی این ادعا را تایید کردند.

نوبخت درخصوص درخواست نمایندگان مبنی بر کاهش قیمت بنزین در بودجه 99 اظهار کرد: از آنجایی که این موضوعی تاکنون رسماً به دولت اعلام نشده است، در حال حاضر درباره آن نظری نداشته و باید اجزای آن به دقت بررسی شود. مصرف روزانه بنزین به 98 میلیون لیتر در روز رسیده بود که با اصلاح قیمت آن 20 میلیون لیتر کاهش یافت.

وی تصریح کرد: در صورتی که طرح نمایندگان درباره کاهش قیمت بنزین، بتواند مصرف بنزین را کاهش دهد و مردم از آن راضی باشند، دولت مخالفتی با آن ندارد، زیرا منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین در اختیار مردم قرار می گیرد، اما در حال حاضر هیچ نظری درباره آن نداریم، زیرا تاکنون مورد بررسی قرار نگرفته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره واقعی بودن اعداد و ارقام موجود در لایحه بودجه سال 99 بیان کرد: در صورتی که مجلس بتواند هزینه های بودجه را کاهش دهد، سازمان برنامه و بودجه از آن استقبال می کند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بودجه سال 99 پروژه های عمرانی رتبه بندی فرهنگیان بودجه 99 طرح حمایت معیشتی قیمت بنزین همسان سازی حقوق بازنشستگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۹۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می شود؟/ امکان کاهش‌ شهریه برخی مدارس

به گزارش خبرآنلاین، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه میزان شهریه مدارس غیردولتی امسال براساس عملکرد تعیین می‌شود گفت: ۳۱ اردیبهشت نرخ شهریه مدارس غیردولتی تعیین و ممکن است برخی مدارس کاهش شهریه داشته باشند.

محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پیش ثبت نام شهریه مدارس غیردولتی بر اساس مصوبه شورای نظارت سال‌های گذشته، به دلایل تسریع در کار و تکریم مراجعه کنندگان به مدرسه انجام می شود گفت: شرط پیش ثبت نام در مدارس غیردولتی این است که تا زمان ابلاغ شهریه سال، بر اساس شهریه سال قبل ثبت نام اتفاق بیفتد، شرط دیگر هم این است که به هر دلیلی دانش آموز از ادامه ثبت نام در مدرسه انصراف داد، هزینه اخذ شده عودت داده شود.

وی با بیان اینکه برای امسال فعلا میزان شهریه تعیین نشده است افزود: امسال افزایش هزینه درصدی نیست بلکه براساس عملکرد مدارس و مراکز افزایش می یابد، احتمال دارد شهریه برخی مدارس نسبت به سال گذشته افزایش و برخی ثابت و حتی برخی نیز شهریه کاهشی داشته باشند.

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه این گونه نیست هرسال درصدی برای همه مدارس اعلام کنیم ادامه داد: درصد افزایش متناسب با آیتم‌ها و الگوهای شهریه، در هفت محور تعیین می شود؛ امسال هم بازنگری جدی انجام شده و بر این اساس مدرسه به مدرسه و مرکز به مرکز بررسی انجام می‌شود.

محمودزاده با اشاره به اینکه همین روزها بررسی در حال انجام است گفت: بخشنامه شهریه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ ابلاغ شده، ۱۰ روز اول توجیه و اقناع برای موسساین است که با فرمت‌های جدید به چه شیوه عمل کنند، ۱۰ روز فرصت وارد شدن به سامانه دارند تا همه اطلاعات مدرسه‌ای را وارد و بارگذاری کنند.

وی ادامه داد: کارگروه بر اساس مصوبه و ماده ۱۶ قانون تاسیس مدارس غیر دولتی که مدیر منطقه رئیس کارگروه است با همراهی موسسان و نماینده انجمن اولیاء و مربیان و مسئولان در داخل آموزش و پرورش، معاونین آموزش و پرورشی این شهریه تایید و به استان اعلام می‌شود. در صورت تایید از سمت استان این شهریه در پنل مدیریتی مدرسه برای دید عموم با کد مدرسه و اسم مدرسه ثبت می‌شود که همه این فرآیند تا ۳۱ اردیبهشت مشخص می‌شود.

ساعت تدریس معلمان غیردولتی برای «بیمه» شدن

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه حمایت از معلمان مورد غفلت قرار گرفته است عنوان کرد: معلمان بر اساس قانون ۳۰ ساعته شدند و متناسب با ۳۰ ساعت آموزش و تدریس، بیمه کامل می‌شوند و دستمزد ۳۰ ساعت کامل را می‌گیرند.

محمودزاده در خصوص جریمه نقدی مدارسی که بیشتر از شهریه و بیشتر از شهریه فوق برنامه که ۴۰ درصد شهریه است دریافت می کنند عنوان کرد: اگر مدرسه‌ای تخلف حوزه را داشت در شورای نظارت تصمیم می‌گیریم؛ از حساب مدرسه برداشت می‌شود، طبق ماده ۱۸ تبصره ۲ سهم دانش آموز به خودش داده می‌شود و به خاطر همین تخلف و جریمه بخشی تا صد درصد شهریه را در شورای نظارت در سطح کشور تصمیم گیری خواهیم کرد و برای استفاده در مناطق محروم در اختیار آموزش و پرورش کشور قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طبق گزارشات سامانه، ۲۲۵۳ فقره پرونده تخلف از استان‌ها گزارش شده افزود: صددرصد به پرونده‌ها رسیدگی می‌شود و مردم با ثبت شکایت در سامانه می توانند تخلفات را گزارش دهند.

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در این خصوص به سازمان تامین اجتماعی توصیه شده که همراهی خوبی با این موضوع داشته باشد افزود: با این کار همه معلمان به حق و حقوق خود می‌رسند و به صورت کتبی و شفاهی به همه موسسان هم ابلاغ شده است.

محمودزاده با بیان اینکه در تهران ۲۰ درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند اظهار کرد: ۸۰ درصد دانش آموزان در مدارس دولتی مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در سرانه فضای آموزشی انعطاف داریم اما در بحث ایمنی با کسی تعارف نداریم عنوان کرد: در مدارس غیردولتی طبق سند تحول بنیادین تنوع محیط یادگیری را می‌پذیریم یعنی دانش آموزی کلاس‌های تئوری را در مدرسه و سالن ورزش را در جای دیگر انجام می‌دهد تا شاداب بیشتری در او به وجود آید.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902931

دیگر خبرها

  • تولید برق هسته‌ای تا ۲۵ سال آینده ۳ برابر می‌شود
  • اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک
  • قیمت عجیب بنزین آنلاین / ۱۰ لیتر ۶۹ هزار تومان
  • جلوی سقوط آزاد کاهش جمعیت گرفته شد
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • نرخ شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می شود؟/ امکان کاهش‌ شهریه برخی مدارس
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین
  • کاهش قیمت و افزایش خدمات در حج ۱۴۰۳
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود