Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس راهور استان سمنان گفت: شماره متوفیان سوانح رانندگی درون‌شهری در این استان ۱۶ درصد کاهش یافت.

موسی بزرگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، شناسایی نقاط حادثه‌خیز و پیگیری در خصوص رفع معایب و نواقص هندسی و ترافیک آفرین برخی نقاط شهری و طرح موضوع در شورای ترافیک استان و شهرستان‌ها را یکی از اقدامات ارتقاء فرهنگ ترافیک و پیشگیری از سوانح و تصادفات درون‌شهری عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگی نیز برخورد قانونی و قاطع با تخلفات رانندگی به‌ویژه از نوع حادثه‌ساز آن را مورد تأکید قرار داد و گفت: نمی‌توانیم در برابر رفتار اندک رانندگانی که سلامت خود و دیگران را به مخاطره می‌اندازند کوتاه بیاییم.

رئیس پلیس راهور استان سمنان به ارائه آماری از سوانح و تصادفات درون‌شهری استان پرداخت و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه حوادث منجر به فوت و شمار متوفیان در معابر درون‌شهری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد کاهش یافته است.

 وی همچنین از کاهش ۹ درصدی تعداد مصدومان تصادفات درون‌شهری در سطح استان سمنان خبر داد و گفت: از ظرفیت‌های گوناگون درون و برون‌سازمانی برای حفظ این روند کاهشی بهره خواهیم گرفت.

 پیگیری و راه‌اندازی سامانه هوشمند سازی معابر درون‌شهری (مانیتورینگ) تعیین نقش و سهم هر سازمان در وقوع تصادفات برابر تبصره ۳ ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و همچنین ساماندهی موتورسیکلت‌سواران و برخورد با تخلفات راکبان فاقد کلاه ایمنی از دیگر فعالیت‌های پلیس راهور بود که سرهنگ بزرگی به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پلیس راهور سمنان سوانح رانندگی فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۹۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی میناخانی ظهر شنبه در مراسم روز حمل و نقل و ایمنی در محل راهداری زنجان، گفت: رعایت ایمنی موتورسیکلت اهمیت بسزایی دارد و این وسیله نسبت به خودرو بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین باید اقدامات پیشگیرانه از تصادفات آن مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته چهار درصد از مجموع تصادفات کل استان در جاده‌ها مربوط به موتورسواران بود، ابراز داشت: اغلب این تصادفات نسبت به داخل شهر به فوت راکبان منجر شد.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان، گفت: امروزه استفاده از موتورسیکلت به دلیل مزیت‌های فراوان به ویژه سهولت دسترسی آن بیش از گذشته است.

میناخانی تاکید کرد: هم اکنون کارخانجات کشور نیز موتورسیکلت‌های متنوعی را تولید می‌کنند که در مقایسه با خودرو قیمت پایین‌تری دارد.

وی گفت: در بررسی پرونده‌های پزشکی قانونی نیز صدمات وارده به سر در فوتی‌های تصادفات موتورسیکلت بیش از گذشته است، و باید برنامه‌های پیشگیرانه در این خصوص عملیاتی شود که راهداری استان نیز اقدامات خوبی در ارتقای فرهنگ موتورسواری انجام داده است.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان بیان داشت: جمعیت راکبان در روستاها بیشتر است و به همین دلیل فرهنگ سازی برای گروه‌های هدف انجام می‌شود.

میناخانی تاکید کرد: کلاه ایمنی در حدود ۷۵ درصد از صدمات سنگین در تصادفات پیشگیری می‌کند و متأسفانه رغبت مردم به استفاده از موتورسیکلت بیش از گذشته افزایش یافته و همین مساله موجب بروز تصادفات در جاده‌ها به ویژه شهرها شده است.

وی افزود: طبق آمارها ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان رخ می‌دهد و اغلب موتورسواران در هنگام تصادفات از ناحیه سر آسیب می‌بینند که همین مساله از نبود کلاه ایمنی ناشی می‌شود.

کد خبر 6089916

دیگر خبرها

  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد