Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از افزایش تورم ماهانه و نقطه‌ای استان تهران در آذر ماه خبر داد.

نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: بر اساس آخرین نتایج، نرخ تورم نقطه‌ای استان تهران در آذر ماه ١٣٩٨ به عدد 3/29درصد رسید. منظور از نرخ تورم نقطه‌ای، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی خانوارهای استان تهران به طور میانگین 3/29 درصد بیشتر از آذر ١٣٩٧ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کردهاند. نرخ تورم نقطه ای کل کشور در آذر ماه 1398 عدد 8/27 اعلام شده است.

وی گفت: نرخ تورم نقطه‌ای استان تهران در آذر ماه ١٣٩٨ در مقایسه با ماه قبل 2واحد درصد افزایش یافته است. نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنیها و دخانیات» با کاهش 2.1 واحد درصدی به 30.7 درصد و گروه «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» با افزایش 8 واحد درصدی به 28.9 درصد رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران ادامه داد، این در حالی است که نرخ تورم نقطه‌ای برای خانوارهای شهری استان تهران 29.3 درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل 3 واحد درصد افزایش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی 3/31 درصد بوده که نسبت به ماه قبل 7 واحد درصد افزایش داشته است.

ترکی گفت: نرخ تورم ماهانه استان تهران در آذر ١٣٩٨ به 2.5 درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل، 9واحد درصد افزایش داشته است. منظور از نرخ تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل می‌باشد. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» و «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» به ترتیب 3/3 درصد و 2.3 درصد بوده است.

وی افزود، این در حالی است که نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای شهری 2.5 درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل، 9واحد درصد افزایش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی 2.8درصد بوده که نسبت به ماه قبل 3 واحد درصد افزایش داشته است.

گفتنی است، نرخ تورم سالانه آذر ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای استان تهران به 40.2درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، 1/1 واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن می‌باشد.

این در حالی است که نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری 40.2 درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل 0.1 واحد درصد کاهش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی 41.7درصد بوده که نسبت به ماه قبل 9 واحد درصد کاهش داشته است.

تسنیم

منبع: ساعت24

کلیدواژه: تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۰۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه، گفت: سال گذشته تعداد متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری در استان نسبت به سال قبل از آن ۱۶ درصد افزایش یافته است. - اخبار استانها -

سرهنگ محمد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: رعایت نکردن مقررات عبور و مرور در داخل شهرها از سوی عابران پیاده بیشترین عامل تصادفات و مرگ و میر افراد است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 109 نفر در تصادفات درون شهری کرمانشاه جان خود را از دست دادند عنوان کرد: سال گذشته حدود 70 درصد متوفیان در معابر شهری عابران پیاده بودند.

حیدری گفت: سال گذشته در مجموع 133 نفر در تصادفات ترافیکی استان جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 16 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد از متوفیان در معابر تندرو و بزرگراهی جان خود را از دست داده‌اند افزود: 27 نقطه حادثه‌خیز در استان کرمانشاه وجود دارد که 12 نقطه آن در شهر کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه پلیس در راستای انجام وظایف خود اقدامات کنترلی را انجام داده است عنوان کرد: در نقاط حادثه‌خیز تیم‌های گشتی مستقر هستند و در ساعات پیک ترافیک و تصادفات حضور دارند و نسبت به تخلفات به ویژه تخلفات حادثه ساز برخورد خواهد شد.

حیدری گفت: شهرداری باید در زمینه اقدامات زیرساختی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی اقدامات موثرتری را انجام دهد.

وی افزود: بزرگراه حضرت امام(ره) و بزرگراه جانبازان دو نقطه حادثه‌خیز در استان کرمانشاه هستند و نیاز است شهرداری پل عابر پیاده نصب کند و علاوه بر این با نصب نرده یا سایر تجهیزات مانعی ایجاد کند که عابران ملزم شوند از پل استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • ◄ تورم حمل و نقل رکورد زد
  • تورم اردیبهشت‌ماه به کانال ۲۰ درصد می‌رسد؟
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد کاهش یافت
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه
  • حمل و نقل عمومی رکورددار تورم در فروردین ۱۴۰۳/ خوراکی‌ها چقدر گران شدند؟
  • روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان یزد