Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:28:46 GMT

معضل افراط‌گرایی در زندان‌های انگلیس

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۲۰۳۰۵

معضل افراط‌گرایی در زندان‌های انگلیس

پس از آنکه مشخص شد عامل حمله تروریستی ماه گذشته در «لندن بریج»، به رغم سابقه‌ی عضویت در گروه ممنوعه المهاجرون،  بصورت مشروط از زندان آزاد شده بود، پلیس تحقیقات گسترده‌ای را در رابطه با سایر زندانیان آزاد شده،  آغاز کرده است. همچنین دولت بوریس جانسون نیز تجدید نظر درباره قوانین آزادی زودهنگام مجرمان تروریستی را در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌زمان نشریه تایمز اظهارات یکی از زندانیان منطقه «وودهیل» (Woodhill) را که بصورت مشروط آزاد شده روایت کرده که چگونه فردی که از سوی پیروانش در زندان «امیر» خطاب می‌شود احکام مجازات اسلامی صادر و اجرا می‌کند.

راوی که خود را «جک» معرفی کرده ماجرای برگزاری جلسه دادگاهی را در زندان روایت می کند که در جریان آن «امیر» برای دو زندانی دیگر که در ماه رمضان مشروبات الکلی نوشیده‌اند حکم مجازات صادر می‌کند.

او که خود در این جلسه حضور داشته می‌گوید، امیر خطاب به آنها اعلام کرد: برادران دیروز شما را هنگام نوشیدن مشروب دیده‌اند. آنها درباره مجازات شما تصمیم می گیرند: صد ضربه شلاق یا تنبیه بدنی.

جک می‌افزاید، دو طرف با تنبیه بدنی موافقت کرده و سپس تا سر حد مرگ مورد ضرب و شتم قرار می گیرند که چشم یکی از آنها بر اثر ضربات شدید کور می‌شود. در نهایت به آنها گفته می‌شود که اگر از سوی ماموران زندان بازخواست شدند اعلام کنند که از پله پایین افتاده‌اند.

او همچنین از رابطه‌اش با فردی به نام «بروستوم زمانی» سخن گفته که خود را رئیس پلیس شریعت معرفی می‌کرد.

به گفته جک، «زمانی» به او آموزه‌های افراطی تعلیم داده مبنی براینکه غرب دشمن خدا است و حاکمانش باید نابود شوند. زمانی همچنین کارت حافظه‌ای را در اختیار داشته که در آن سخنرانی روحانیون القاعده موجود بود.

جک می گوید که پس از آزاد شدنش از زندان، پیام‌هایی را از سوی زمانی و هم‌بندانش دریافت کرده که او را به سوریه دعوت کرده‌اند؛ حتی در یک مورد به او نوشته‌اند: چرا تامل ‌می‌کنی؟ تو اینک از ما هستی.

«ریچارد والتون» رئیس پیشین اداره مبارزه با تروریسم پلیس و «ایان ایکسون» مسوول پیشین تحقیقات درباره افراط گرایی در زندان‌های انگلیس معتقدند که روند اصلاحات برای مقابله با افراط گرایی متوقف شده و زندان توان مهار این پدیده را ندارد.

ایکسون سال ۲۰۱۶ در گزارشی هشدار داده بود که اسلام افراطی در زندان ها رو به افزایش است. او در آن زمان پیشنهادهایی را مطرح کرده بود که گفته می‌شود به اجرا گذاشته نشد. او اینک از دولت بوریس جانسون می خواهد تا به توصیه‌های او عمل کند.

تایمز دو سال پیش نیز در گزارشی نوشته بود: به رغم هشدارهای داده شده همچنان کتب و نشریاتی که در آنها یهودستیزی و اشاعه تنفر علیه غیر مسلمانان ترویج می شود از سوی روحانیون دینی در زندان های انگلیس توزیع می شود.

به نوشته این نشریه انگلیسی، در میان کتب توزیع شده رساله ای یافت شد که در آن به اهمیت مبارزه با کفار (جهاد) اشاره شده و یا کتاب دیگری که در آن از مسلمانان خواسته شده با غیر مسلمانان مبارزه کرده و آنها را تحت سلطه خود در بیاورند.

پیشتر گفته شده بود که دولت انگلیس در نظر دارد تا به‌ منظور مقابله با گسترش افکار افراطی در میان زندانیان عادی مجرمان افراط گرا را در یک زندان واحد تجمیع کند. با این حال نشریه دیلی تلگراف گزارش داد؛ این دیدگاه در حال حاضر وجود دارد که تجمیع تروریست‌های زندانی در یک زندان واحد سبب ایجاد کانونی برای اعتراضات و نیز ایراد وارد می‌شود که دولت انگلیس اقدام به برپایی 'گوانتاناموی انگلیسی ' کرده است.

بر اساس آمارهای منتشر شده تعداد مجرمین افراطی در انگلیس در ۲۰ سال گذشته حدود دو برابر افزایش داشته است.

برچسب‌ها زندان انگلستان افراط گرایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندان انگلستان افراط گرایی زندان انگلستان افراط گرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۰۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط ملی پوش شدن ۳ فرنگی کار استان فارسی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، محمدرضا گرایی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک برای دومین حضور پیاپی در المپیک باید از سد پدیده کشتی فرنگی ایران یعنی سعید اسماعیلی عبور کند.
ستاره ۲۰ ساله‌ای که چند روز پیش در مسابقات بزرگسالان آسیا بر سکوی نخست ایستاد. حالا کادر فنی تیم ملی برای انتخاب دشوار خود در وزن ۶۷ کیلوگرم و انتخاب نماینده ایران در المپیک پاریس، گرایی و اسماعیلی را به مسابقات رنکینگ مجارستان که خرداد امسال در بوداپست برگزار می‌شود، اعزام می‌کند.
در وزن ۶۰ کیلوگرم مرحله نهایی انتخابی تیم ملی جهت تعیین ملی پوش کشورمان در المپیک پاریس هم رقابت‌های رنکینگ مجارستان خواهد بود و امیررضا ده بزرگی از فارس و مهدی محسن نژاد به این مسابقات اعزام می‌شوند.
در وزن غیر المپیکی ۸۲ کیلوگرم هم با توجه به عملکرد نامناسب محمدعلی گرایی در مسابقات جهانی سال‌های اخیر در وزن ۷۷ کیلوگرم و محرومیتش، مقرر شد به محمدعلی گرایی شانس مجددی برای حضور در ورزن ۸۲ کیلوگرم داده شود تا با نفر برتر رقابت‌های جام تختی به رقابت‌های رنکینگ مجارستان اعزام شود.

دیگر خبرها

  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • گرایی بازهم به تیم ملی کشتی دعوت نشد!
  • سرآشپز پخت تورم در ایران
  • رفع معضل ترافیکی در غرب تهران
  • شرایط ملی پوش شدن ۳ فرنگی کار استان فارسی
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود
  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد
  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد