Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک گفت: علیرغم تحقق ۹۶ درصدی بودجه هشت دوازدهم شهرداری، با انحرافاتی در این حوزه مواجه هستیم.

ایرج رضایی عصر امروز دوشنبه در صحن رسمی شورای شهر اراک به عملکرد شهرداری در تحقق بودجه ۹۸ اشاره کرد و گفت: بودجه مصوب شهرداری اراک در سال ۹۸ برابر با ۴۸۰ میلیارد تومان بوده است که در هشت ماهه نخست سال، ۹۶ درصد آن محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع سهم بودجه تا آبانماه ۱۷۴ میلیارد تومان بوده است که ۱۶۸ میلیارد تومان آن محقق شده است.

وی درآمد ناشی از عوارض آلایندگی را ۱۲۱ میلیارد تومان دانست که تاکنون ۸۵ درصد آن محقق شده است، افزود: درآمد هشت دوازدهم حاصل از عوارض ساختمان ۷۰ میلیارد تومان بوده است که ۴۵ میلیارد تومان معادل ۶۳ درصد محقق شده و درآمد حاصل از عوارض اختصاصی ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است که ۸۱ درصد آن وصول شده است.

رضایی با اشاره به تحقق ۴۶ درصدی درآمد ناشی از خدمات و موسسات انتفاعی، ۱۳۸ درصدی درآمد تاسیسات شهرداری، ۲۴ درصدی درآمد حاصل از وجوه شهرداری، ۶۰ درصدی اعلانات و هدایا و ۸۸.۵ درصدی سایر منابع بیان کرد: در بودجه سال ۹۸ مصوب شده بود که شهرداری تا پایان آبانماه ۲۰ میلیارد تومان فروش املاک داشته باشد که در این بازه زمانی ۲۲ میلیارد تومان فروش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه هزینه کرد شهرداری باید براساس درآمد دنبال شود، گفت: بدلیل نداشتن اطلاعات دقیق در مورد هزینه های جاری به این حوزه ورود نمی کنم، اما در حوزه هزینه های عمرانی در هشت ماهه سال جاری، سهم در نظر گرفته شده ۱۲۰ میلیارد تومان بوده است که تاکنون ۶۶ میلیارد تومان معادل ۵۵ درصد هزینه شده است و در واقع حدود ۵۰ درصد از عملکرد عقب هستیم، در حالیکه ۹۶ درصد تحقق درآمد به ثبت رسیده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک اظهار کرد: سهم شهرداری اراک در حوزه تملکات براساس بودجه ۹۸ در هشت ماهه نخست سال جاری ۲۰ میلیارد تومان بوده که با ۱۸ درصد رشد، ۲۳ میلیارد تومان تملک داشته است و با احتساب ۵۵ درصد کار عمرانی انجام شده ۶۳ درصد از نگاه بودجه ای انحراف دیده می شود.

وی با اشاره به بودجه در نظر گرفته شده برای برنامه حفاظت از شهر در سال ۹۸ افزود: برای خرید نردبان آتش نشانی و تجهیزات لازم ۱۰ میلیارد تومان در بودجه ۹۸ لحاظ شد، اما تاکنون به دلیل انحراف از بودجه و عمل نشدن به این ردیف بودجه اقدامی در این راستا انجام نشده است حتی در بحث بهبود محیط شهری  ۳۸ میلیارد تومان در نظر گرفته شد، اما ۹۵ میلیون تومان در این زمینه هزینه شده است و با وجود ردیف ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی برای اجرای برنامه ایجاد تاسیسات درآمد و درآمد پایدار فقط ۶۰ میلیون تومان معادل ۱.۸ درصد هزینه شده است.

رضایی تصریح کرد: شهرداری دارای دو کفه درآمد و هزینه و موسسه ای خدماتی است که هزینه های عمرانی آن با درآمد سال ۹۸ همخوانی ندارد و لازم است با توجه به شرایط، طی دو هفته آینده بازبینی در ردیف های بودجه صورت گیرد، همچنین شهرداری باید عملکرد هشت ماهه خود را مستند ارائه کند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک با تاکید بر اینکه شهرداری به لحاظ دیون خود یک بودجه عقب است، اما دیون شهرداری در ردیف های بودجه در نظر گرفته شده است گفت: شرایط فعلی نشان از انحراف از بودجه ۹۸ دارد که رقم آن رقم کمی نیست، اما اگر بخشی از درآمد شهرداری صرف پرداخت دیون شده است، چرا شهرداری در بودجه خود ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای ردیف دیون عمرانی پیشنهاد داد.

وی در ادامه به موضوع آلودگی هوای اراک اشاره کرد و گفت: طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک در سال ۱۳۸۶ توسط هیات وزیران به تصویب رسید.

رضایی بیان کرد: ۱۳ بهمن ماه سال گذشته نامه ای در خصوص وضعیت هوای شهر اراک و اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک به شورا ارائه کردم و این نامه از جانب رییس وقت شورا به استانداری ارسال شد، اما با گذشت حدود یک سال از این نامه تاکنون هیچ پاسخی از جانب استاندار و نمایندگان مجلس دریافت نشده است و لازم است شورا در این راستا جدیت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شوراي شهر اراك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۰۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بیکاری جامعه ایثارگری به زیر ۹ درصد رسید

به گزارش خبرنگار مهر امیرحسین قاضی زاده شامگاه چهارشنبه در آئین تجلیل از معلمان و ایثارگران با بیان این که در زمینه افزایش حقوق و سرانه درمان با رشد مواجه بودیم، گفت: همچنین در تأمین زمین و تخصیص برخی تجهیزات نیز با رشد مواجه بودیم.

معاون رئیس جمهور گفت: با کمک سازمان برنامه بودجه برای اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد سهمیه تخصیص داده شد و برای اولین بار حتی برای کارجویانی که فاقد مدرک دیپلم نیز بودند زمینه اشتغال فراهم شده است.

وی‌گفت: هر فرزند شهید و جانبازان بالای ۷۰ درصد می‌توانند در آزمون‌ها برای استخدام شرکت کنند و و می‌تواند به استخدام دولت درآید و این مسئله در ۴۵ سال بعد از انقلاب بی‌نظیر بوده است و سابقه را در قبل نداشتیم.

قاضی زاده به عنوان که ۳۰ درصد سهمیه استخدام‌ها به طور کلی مربوط به ایثارگران است، گفت: در استخدامی اخیر آموزش و پرورش ایثارگر و متقاضی برای شرکت وجود نداشت.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری ۲ برابر جامعه حدود ۲۰ درصد بود و این میزان در پایان سال قبل به زیر ۹ درصد کاهش یافت.

وی با عنوان این که میزان بیکاری در جامعه ایثارگری دو تا سه برابر کاهش یافته است گفت: امیدواریم نرخ بیکاری جامعه ایثارگری تا پایان دولت آقای رئیسی به زیر ۵ درصد برسد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در شرایط اقتصادی کنونی کشور با تورم بالا مواجه هستیم، گفت: دولت و مجلس دست به دست هم خواهم داد تا شرایط امور عموم مردم جامعه اصلاح شود و بهبود یابد و جامعه ایثارگران نیز از این شرایط بهره‌مند شوند.

وی از خانواده شهدای ایثارگران که عظمت و بزرگی را از خود به نمایش گذاشتند تقدیر و تشکر کرد

کد خبر 6094677

دیگر خبرها

  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • مشهد با کمبود ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس مواجه است
  • جذب به‌موقع و صحیح اعتبارات و تسهیلات تکلیفی لرستان
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • تحقق ۱۲۴ درصدی درآمد حاصل از عوارض ساختمانی در قم
  • نرخ بیکاری جامعه ایثارگری به زیر ۹ درصد رسید
  • اختصاص ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز ناوگان شهرداری
  • امسال بودجه شهرداری اراک ۶ هزار میلیارد تومان است
  • بودجه امسال شورای شهر اراک ۶ هزار میلیارد تومان هدفگذاری شد
  • فرار مالیاتی با دفتر ویترینی