Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین همایش کشوری خیران مدرسه‌ساز در بم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، اولین همایش کشوری خیران مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار با حضور مدیرکل ارتباطات بین‌المللی جمعیت هلال‌احمر کشور و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان بم برگزار شد.

ضرورت توجه به کیفیت ساختمان‌های مدارس

 احمد اسکندری‌نسب با بیان این که کار خیران مدرسه‌ساز امری مقدس است، اظهار داشت: ساخت مدرسه توسط خیران در جامعه ما به‌عنوان یک کار بنیادین تلقی می‌شود همچنین توسعه هیچ کشوری بدون توجه به زیر ساخت‌ها به وجود نخواهد آمد و جامعه‌ای پیشرفت می‌کند که فضای مناسبی برای توسعه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد :بعد از جهاد در راه خدا، ساخت مدرسه بسیار بااهمیت است در واقع خیران با خداوند معامله می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت خیران مدرسه‌ساز در راستای توسعه مباحث نوین آموزش و پرورش استفاده کنیم و به جای پرداختن به کمیت‌ها باید به سمت ارتقای کیفیت ساختمان‌های مدارس برویم.

اسکندری‌نسب با اشاره به لزوم ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان و تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی مدارس بیان داشت: امروز با کمک خیران مدرسه‌ساز در کشور و استان به جایگاه بالایی رسیده‌ایم، البته هنوز در بسیاری از شهرها از جمله شرق استان که جمعیت آن در حال افزایش است، به‌دلیل محرومیت بالایی که دارد نیاز فیزیکی به ساخت مدارس احساس می‌شود.

مشارکت خیران در مقاوم‌سازی، نوسازی و زیباسازی 80 مدرسه در بم

واعظی‌نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان با بیان این که عملکرد مجمع خیران مدرسه‌ساز شهرستان بم قابل تقدیر است و رشد خوبی در جذب مشارکت‌های خیران مدرسه‌ساز داشتند، اظهار کرد:  این خیران بهترین افراد برای جلب اعتماد خیران جدید برای مشارکت در مدرسه‌سازی هستند.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های سازمان نوسازی مدارس ایمن‌سازی مدارس است، البته نتوانستیم همه مدارس استان را پوشش دهیم و با ورود خیران در بخش ایمن‌سازی مدارس تاکنون خدمات ارزنده‌ای ارائه داده شده است.

واعظی‌نژاد عنوان داشت: درصورتی که هر خیری هزینه 30 درصد از ساخت یک مدرسه را متقبل شود، 70 درصد مابقی توسط دولت پرداخت خواهد شد.

وی تشریح کرد:در حوزه مقاوم‌سازی، نوسازی و زیباسازی مدارس نیز خیران نقش پررنگی داشتند و تاکنون به همت خیران بم قریب به ۸۰ مدرسه در این شهرستان ساخته شده و درحال حاضر بالغ بر ۵ پروژه جدید کلنگ‌زنی و در دست اجراست که به زودی شاهد افتتاح و بهره‌برداری آن‌ها خواهیم بود.

 عباس کدوری مدیر آموزش پرورش شهرستان بم بیان کرد: در زلزله بم تمامی واحدهای آموزشی با تمامی تجهیزات و امکانات تخریب شد و بیش از یک هزار نفر از همکاران فرهنگی و بیش از ۱۰ هزار نفر از دانش‌آموزان ما دراین حادثه دلخراش جان خود را از دست دادند.

 وی خاطرنشان کرد: باتوجه به حجم زیاد تخریب‌ها اما به همت مردم و دست توانمند خیران فضاهای آموزشی و فرهنگی برای ۱۹ هزار دانش‌آموز باقی مانده از زلزله دلخراش سال ۸۲ احداث شد.

رشد 100 درصدی جمعیت دانش‌آموزان در بم

 مدیر آموزش و پرورش بم گفت: بم ساخته شد مستحکم‌تر از گذشته و در حال حاضر بیش از ۳۷هزار دانش‌آموز با رشد جمعیتی بالای ۱۰۰ درصد در حال تحصیل هستند.

 وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰ مدرسه کانکسی  و ۱۰ مدرسه تخریبی در سطح شهرستان بم دایر شده است و همچنین  ۷۱ واحد آموزشی فاقد حصار و ۲۶ مدرسه به ایزوگام ضروری نیاز دارند، اضافه کرد: 15 مدرسه با کمبود سرویس بهداشتی و ۱۸ مدرسه نیازمند آب‌خوری و ۸۵ مدرسه نیازمند رایانه به‌روز هستند.

به گزارش فارس، در زمان زلزله سال ۸۲  در بم حدود ۱۹هزار دانش‌آموز در حال تحصیل بودند که با کمک دولت و خیران مدرسه‌ساز بیش از 100 مدرسه احداث شده و در حال حاضر بیش از ۳۷هزار دانش‌آموز در شهرستان بم در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام/۸۰۰۳۵/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: زلزله بم مدرسه خیران مدرسه ساز بم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۱۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، طرح حافظان نور با حضور  یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر از ۳۰۰ مدرسه از نواحی شهر قم، خلجستان و شهرستانهای کهک و جعفرآباد امروز در شبستان حضرت زهرا (س) برگزار شد.

این برنامه دختران دانش آموز نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه عفاف و حجاب مدارس مطرح کردند.

در این طرح از هر مدرسه ۶ دانش آموز منتخب به‌عنوان گروه حافظان نور با هدف کنشگری این گروه‌ها در مدارس خود فعالیت می‌کنند.

در پایان این برنامه به قید قرعه به طرح های دانش آموزان جوایزی اهدا شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در بام ایران
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی