Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیامبر (ص) می‌فرمایند: «اَصدَقُ القَولِ وَ اَبلَغُ المَوعِظَةِ وَ اَحسَنُ القَصَصِ، کِتابُ اللهِ» راست ترین گفتار و رساترین پندها و نیکوترین قصه‌ها کتاب خداست.

خبرگزاری فارس- گروه قرآن و فعالیت‌های دینی: پیامبر (ص) می‌فرمایند: «اَصدَقُ القَولِ وَ اَبلَغُ المَوعِظَةِ وَ اَحسَنُ القَصَصِ، کِتابُ اللهِ» راست ترین گفتار و رساترین پندها و نیکوترین قصه‌ها کتاب خداست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(امالی صدوق /۳۹۴)

در ادامه تلاوت ترتیل صفحه ۲۵۰ قرآن شامل آیات ۶ تا ۱۳ سوره مبارکه رعد باصدای مرحوم خلیل الحصری تقدیم می‌شود.

 

 

 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن کتاب آیات پیامبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۱۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در جنگ نابرابر رسانه‌ای قرار داریم/ دانشجویان نشریات دانشجویی، خط قرمزها را کنار بگذارند

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی اظهار کرد: جنبش دانشجویی در ایران و جهان تاریخچه قابل دفاعی دارد؛ تاریخچه‌ای در جهت کشف حقیقت، آزادی، استقلال که با ادبیات مختلف در اقصی نقاط عالم شکل گرفته و جان‌مایه آن حقیقت طلبی و آزادی خواهی است.

وی با اشاره به جنبش دانشجویی در فرانسه سال ۱۹۶۷ افزود: جنبش دانشجویی در آن سال از قلب اروپا و فرانسه و آمریکا تا جنبش‌های دانشجویی در دیگر کشور‌ها و حتی ایران در تقابل با رژیم منحوش شاه گسترده شد و جنبش دانشجویی در ایران در بدو انقلاب در جهت تثبیت آزمان‌های انقلاب تا کنون فعال بوده است.

استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: این تاریخ پر افتخار ناشی از روح پاک و خداجوی جوانان است که در دانشگاه‌ها در پرتو اندیشه‌های متعالی صیقل خورده و به همین دلیل همواره مخاطب اصلی پیامبران و همه رهبران حقیقت جوی عالم جوانان بوده اند. البته این جنبش بعد از ۱۹۶۸ به اشکال مختلف سرکوب شد و نظام سرمایه داری با تمهیدات نهادی و سرمایه داری ابن جنبش را درون خود مضمحل کرد.

وی تاکید کرد: جنبش‌های دانشجویی دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ دراروپا به تدریج به جنبش‌های سبک زندگی تبدیل شد و تکثیر اوقات فراغت و صنعت سرگرمی بسیاری از انرژی و توان‌های جوانان را در مسیر انحرافی سامان داد که این خواست دول سلطه بود و آرمان‌های بلند دانشجویی به حاشیه رفت.

کلانتری به وضعیت جنبش دانشجویی پس از پایان دفاع مقدس در ایرات اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی در این میان اتفاق بزرگی بود و تاثیراتی در متن جامعه اروپا، خاورمیانه و ملل دنبال استقلال داشت و گذاشت؛ اما واقعیت این است که دولت پس از جنگ، روند عادی سازی روابط را در پیش گرفت و به این شکل بسیاری از پتانسیل و ظرفیت جنبش دانشجویی را به درون معطوف کرد و مانع از گسترش این ظرفیت عظیم شد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم تصریح کرد:، اما در طول تاریخ مسئله فلسطین همواره مسئله اصلی جنبش دانشجویی ایران و جهان بوده است و به رغم کاربست تمام ابزار‌ها برای سرکوب آن، امروزه مسئله غزه و فلسطین به مسئله محوری جریان لای دانشجویی دنیا تبدیل و مساله فلسطین محور بازسازی جنبش دانشجویان شده است و به تدریج بسط و گسترش خواهد یافت و تبدیل به جنبش ضد سلطه می‌شود که دامن غرب و آمریکا را می‌گیرد.

وی با طرح این سوال به سخنان خود ادامه داد که وظیفه ما در این کارزار رسانه‌ای دشوار چیست؟ و در پاسخ گفت: ما در شرایط نابرابر رسانه‌ای هستیم و در جبهه رسانه‌ای ضعف داریم. البته داشته‌های ما زیاد است؛ اما در مقایسه با جبهه دشمن با مالکیت اکثر پلتفرم‌ها (سکو‌های نشر اخبار) قابل مقایسه با توان و داشته‌های ما نیست. اما توان و داشته‌های ما در متن جوامع تکثیر شده و باید این امر را پاس داریم، توانی که فراتر از مناسبات در سطح رسمی و سازوکار‌های اداری است. دانشگاه‌ها وظیفه دارند تا هسته‌های مقا نت را با کارزار رسانه‌ای در متن جوامع تکثیر و هسته‌های مقاومت و حمایت از ملت فلسطین را شکل دهند.

کلانتری گفت: قطع و یقین نماد عقلانیت و مدنیت در متن دانشگاه‌ها مجموعه‌های رسانه‌ای و نشریات دانشجویی هستند، این هم به این علت است که اساسا نوشتار فضلی بر گفتار دارد و گفتار پیچیده بر احساسات است.

معاون فرهنگی وزیر علوم ادامه داد: نگاشتن همراه با تفکر و طمانینه است، عاقبت اندیشی در نوشتار بیشتر از گفتار است و مهار احساسات که گفتار را به خود می‌پیچد در نوشتار بسی کمتر است؛ بنابراین تلالو حقیقت در نوشتار بیش از گفتار است و باید این حقیقت طلبی و حقیقت جویی و حقیقت نگاری را پاس داشت.

وی افزود: دانشجویان این فضل را در نشریات خود تکثیر می‌کنند، نشریات عقلانیت را در دانشگاه تکثیر می‌کنند، اساسا کسی که اهل تفکر است، نمی‌تواند خشونت طلب باشد و صلح جو و حامی ارزش‌های اصیل انسانی و الهی نباشد؛ بنابراین باید چنین ظرفیت‌هایی را پاس داشته و قدردان آن‌ها باشیم، همچنین اخذ مجوز نشریات را بیشتر تسهیل کنیم تا هر اندیشه‌ای فرصت ارائه نقد و نظر خود را داشته باشد و فضایی برای گفت و گوی مکتوب و معقول باشد، اگر چنین کاری کنیم متن جامعه هم از این مواهب برخوردار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خطاب به دانشجویان نشریات دانشجویی گفت: خواهشمندم خط قرمز‌های خودساخته بنده و سایر مسئولان را کنار بگذارید و طاقت و تحمل خود را بالا ببرید، باید به جوانانی که امام و رهبری به آنها اعتماد کرده اند، اعتماد کنیم و از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • در جنگ نابرابر رسانه‌ای قرار داریم/ دانشجویان نشریات دانشجویی، خط قرمزها را کنار بگذارند
  • حضرت ابراهیم یک پیامبر ویژه است
  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • مصحف شریف « قرآن مبارک » چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • آیین گل افشانی و جایگزینی کلام‌الله مجید دروازه قرآن
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین
  • ترتیل صفحه 245 کلام الله مجید+ صوت
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)