Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع فرانسه افزود: پهپاد فرانسوی مواضع تروریست ها در منطقه موبتی واقع در مرکز مالی را هدف قرار داد.

شنبه شب نیز امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه اعلام کرده بود که در عملیات نظامی این کشور در مالی ۳۳ تروریست کشته شدند.

فرانسه از زمان آغاز عملیات نظامی خود در مالی در سال ۲۰۱۳ تاکنون ۳۸ سرباز خود را از دست داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند که این عملیات از پشتیبانی تدارکاتی دیگر کشورهای اروپایی برخوردار است اما فرانسه تنها کشوری است که در منطقه ساحل حضور نظامی دارد. ساحل مناطقی از (از غرب به شرق) شمال سنگال، جنوب موریتانی، مرکز مالی، جنوب الجزیره و نیجر، مرکز چاد، جنوب سودان، شمال سودان جنوبی و اریتره را در بر می‌گیرد.

دو هفته پیش بر اثر سانحه برخورد دو فروند بالگرد حامل نیروهای فرانسوی در مالی، ۱۳ نظامی این کشور کشته شدند. قربانیان این سانحه، سربازانی بودند که در یک عملیات جنگی موسوم به «بارخان» علیه نیروهای افراطی در مالی شرکت داشتند.

نظامیانی که در این سانحه کشته شدند شامل ۶ سرباز، ۶ درجه دار و یک کارمند ارشد ارتش فرانسه هستند. با احتساب این تعداد، از زمان مداخله نظامی فرانسه در مالی در سال ۲۰۱۳ تاکنون، تعداد سربازان فرانسوی جان باخته در این کشور آفریقایی به ۳۸ نفر افزایش یافته است.

برچسب‌ها فرانسه مالی حمله پهپاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه مالی حمله پهپاد فرانسه مالی حمله پهپاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۲۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت ۴ نظامی به دست مبارزان مقاومت در المغراقه غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربی، منابع خبری از افزایش شمار نظامیان به هلاکت رسیده به دست مبارزان مقاومت فلسطین خبر دادند.

منابع خبری اعلام کردند که شمار نظامیان کشته شده در کمین المغراقه در مرکز غزه به چهار نظامی افزایش پیدا کرده است.

شب گذشته، شبکه العربی نیز به نقل از برخی منابع از کشته و زخمی شدن ۱۰ نظامی صهیونیست در عملیات مقاومت در محور نتساریم در جنوب شهر غزه خبر داده بود.

منبع مذکور اشاره کرده بود که در عملیات مقاومت در محور نتساریم ۲ نظامی صهیونیست از لشکر ۹۹ کشته شده و ۸ نظامی دیگر زخمی شدند.

همچنین منابع عبری زبان تعداد کشته و زخمی‌های صهیونیست‌ها را بسیار بیشتر اعلام کردند و گفتند که در عملیات شامگاه یکشنبه مقاومت فلسطین در محور نتساریم در جنوب غزه، ۳ نظامی اسرائیلی کشته و ۱۱ نفر دیگر زخمی شدند.

تصاویری نیز از لحظه جابجایی و انتقال نظامیان کشته و مجروح صهیونیست در عملیات مقاومت در محور نتساریم در جنوب غزه به بیمارستان منتتشر شده است.

کد خبر 6092092

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • سقوط بالگرد ارتش کلمبیا در منطقه جنگی/ تمام ۹ سرنشین کشته شدند
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در مرکز غزه
  • کشته شدن 2 فرمانده ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • هلاکت ۴ نظامی به دست مبارزان مقاومت در المغراقه غزه
  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم
  • سیل کنیا ۷۶ کشته و ۱۹ مفقودی برجا گذاشت
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی